24 Reacties
20 dagen geleden
Hier ook medische zwangerschap vanwege slecht werkende nieren, hoge bloeddruk en geschiedenis bij moeder van mijzelf.
Ik zal zeer goed worden gecontroleerd. Morgen melden aan het ziekenhuis dat ik zwanger ben ongeveer een maand á 5 weken.
Voorgaand een medisch traject doorlopen of ik zwanger mocht worden en het niet zeer slecht is voor mijn eigen gezondheid.
Ik ben benieuwd is mijn 1e keer 🤙🍼
20 dagen geleden
Ik heb pcos en door medicijnen worden mijn eisprongen opgewekt. Hierdoor wel zwanger kunnen worden
20 dagen geleden
Ik heb sinds zo'n 2 jaar geen schildklier meer. Mijn schildklier wordt kunstmatig door medicatie nagebootst. Dit blijkt ook nogal een dingetje te zijn. Ik moest na dat ik de huisarts belde direct de zelfde dag nog bloedprikken en met de dosering omhoog.De internist heeft mij al gebeld en moeten nu elke maand bloedprikken om de dosering eventueel bij te stellen. Ik probeer zo lang mogelijk bij de verloskundige te blijven, maar ze verwachten dat het beter is dat ik naar de gynaecoloog ga of een combi. Ik vind de verloskundige praktijk namelijk iets huiselijker aanvoelen. Ik mag kiezen voor weer een keizersnede, omdat ik die 10 jaar geleden ook heb gehad, maar daar twijfel ik nog over.
20 dagen geleden
Hier waarschijnlijk ook medisch vanwege reuma (en hierdoor vergrote kans op hard afwijkingen bij de baby)
20 dagen geleden
Ik ook medische ivm een hele zwakke baarmoeder. Eerste zoontjr met 22 wkn stilgeboren. En tweede zoontje weer bijna op t zelfde termijn verloren, maar toen kreeg ik een cerclage. Deze zal ik nu al met 11-13 weken krijgen en hopen dat het dan weer goed gaat net als onze tweede zoon:) buiten dat heb ik een hoog bmi. Dus een suikertest ed zal ik deze keer weer door moeten gaan😶
19 dagen geleden
Jaa! Wegens hoge bloeddruk en met mijn eerste zwangerschap op het kraambed heb ik PE heel ernstig gehad..
18 dagen geleden
Ik heb een hoge bloeddruk, bekend bij de huisarts en gebruik medicatie. Ik heb vanmorgen gehoord dat ik door moet naar de gynaecoloog.
Kan daar over 2/3 weken terecht want ben nu 4+2. Tot die tijd nog controles bij de huisarts want hij was niet blij met mijn bloeddruk vandaag.
Vind het allemaal wel spannend want het is mijn eerste zwangerschap en er komt zoveel meer bij kijken dan bij een “normale” zwangerschap, voor mijn gevoel. Maar goed, zolang het maar het beste is voor mijn gezondheid en die van mijn kindje
18 dagen geleden
Ook medisch. Ons zoontje spontaan bevallen met 20 weken door cervix insufficiëntie(zwakke baarmoederhals). Daarna erachter gekomen dat mijn baarmoederhals van mezelf maar 1,6 cm is en me baarmoeder zelf ook de helft zo klein is als wat een normale baarmoeder moet zijn. Ben geopereerd en heb nu een trans abdominale cerclage die de vroeggeboorte moet tegen houden. Maar blijft zeker met mijn iniminie baarmoeder een risico dat het eerder gehaald word. Ik kan ook niet op de natuurlijke manier bevallen. Dus ja meerdere punten dat het medisch is Nu na 6,5 jaar waarvan 5.5 jaar ziekenhuis trajecten hebben we eindelijk weer een keer een positieve test in handen en dat is weer een begin. Nu hopen dat dit nou ons wonderkind je gaat worden🙏 konden we tijd maar een paar maanden doorspoelen.
18 dagen geleden
Ik heb een gastric bypass gehad waardoor ik onder medische controle moet. De vraag is nog een beetje of het bij de gynaecoloog in het ziekenhuis moet of dat het toch bij verloskundige kan die dan contact met de gynaecoloog houd. Maandag naar het ziekenhuis om het te bespreken (en mijn eerste echo 🥰)
17 dagen geleden
Hi, wat toevallig ik heb ook de ziekte van crohn! Ik ben nu 4+6 weken zwanger. Ik zit zelf ook in een opvlamming (voor ik zwanger werd al). Zit zelf in een transitie van het ene naar het andere ziekenhuis dus heb geen extra controles helaas. Weet jij wat symptomen zijn om aan de bel te trekken bij de verloskundige?
16 dagen geleden
Reactie op ZonovergotenKlank030971
Ik heb een hoge bloeddruk, bekend bij de huisarts en gebruik medicatie. Ik ...
Heb een datum voor de afspraak eind november. Maar het enige wat in de brief staat in “eerste afspraak”
Zou iemand kunnen vertellen wat ik een beetje zou kunnen verwachten?
11 dagen geleden
Medische zwangerschap door vermoedelijk slecht werkend placenta bij eerste kindje ze heeft ernstig zuurstof te kort gehad bij de geboorte en een laag geboorte gewicht bij voldragen zwangerschap 2900 gram bij 40+6. Ga waarschijnlijk aspirine krijgen om de doorbloeding en rekbaarheid van de baarmoeder/placenta te bevorderen en ingeleid worden met 38 weken.