24 Reacties
8 dagen geleden
Ik plak het denk ik lekker aan m’n bevallingsverlof en vakanties vast. Dan ben ik vanaf 3e week mei tot 1 januari 2026 vrij. Hoeft de beeb nog niet direct naar het kinderdagverblijf en wel fijn voor m’n herstel aangezien ik een geplande keizersnede ga doen.
8 dagen geleden
Ik werk 4 dagen op contract, neem nu 1 dag per week ouderschapsverlof op. Na bevalverlof van de tweede neem ik ook weer 1 dag ouderschapsverlof op😊
8 dagen geleden
Reactie op Joleintje
Yes ik werk dan 4 dagen idd m'n partner had ook 1 dag pw vrij zodat de klei ...
Wij willen dit inderdaad ook zo doen
8 dagen geleden
Ik werk maar 24 uur dus een dag in de week opnemen is voor mij niet nodig. Ik plak alles achter het bevallingsverlof aan waardoor ik hopelijk 1 jaar thuis kan blijven. Ik vraag het wel in delen aan want wellicht dat ik na 6 maanden wel weer wil gaan werken, of niet, maar dan heb ik nog wat speelruimte. Ik neem eerst het wettelijk deel op, dan heb ik nog 13 weken vanuit de cao betaald en 13 weken onbetaald + nog regulier verlof en adv. En als dat niet genoeg is kan ik ook nog verlof uit mijn ikb kopen
8 dagen geleden
Reactie op SmeN
Dit wil ik dus ook gaan doen! Maar sommigen verklaren me voor gek… lang thu ...
Kan me dat dus echt niet voorstellen. Denk dat het van persoon tot persoon verschilt. Lijkt mij heerlijk zolang thuis. Ga het er ook lekker achteraan plakken en misschien nog wel wat onbetaald
8 dagen geleden
Het lijkt me heerlijk om, net zoals in Duitsland eigenlijk, minimaal een jaar thuis te zijn! Ik wist niet dat dat een optie was tot ik het hier las. Hoe gaan jullie om met eventueel negatieve opmerkingen van collega’s? Als je een functie hebt wat niet zo 123 te vervangen is door een ander, vraag ik me af of je dan ooit nog weer lekker binnen het team aan het werk kan (ook al is het 2024, ik denk dat sommige mensen hier negatief over gaan denken als ik dit zou doen namelijk)
8 dagen geleden
Reactie op BabyNico
Ik plak ook alles erachter.. wil zo lang mogelijk thuis blijven. Hopelijk l ...
Dit heb ik inderdaad ook! Ik mik op in ieder geval 6 maanden thuis
8 dagen geleden
Reactie op SmeN
Moet zeggen dat ik ook geen enkele collega heb die dat doet.. erachter plek ...
Wat ik hoor wel veel hoor maar sommige dan inderdaad weer niet
8 dagen geleden
Ik plak alles achter elkaar en wil ongeveer 6 maanden na de bevalling thuis zijn. Ik mag het ook niet verdelen. Wil wel graag 2 dagen werken ipv 3, maar in mijn functie is het niet gewenst om minder dan 3 dagen op de groep te staan helaas
8 dagen geleden
Kan me dat dus echt niet voorstellen. Denk dat het van persoon tot persoon ...
Wat ik vooral op mijn werk zie is dat moeders die meer dan 32 uur werken vaak 1 dag in de week opnemen (sommige een halve dag, andere 1,5 dag) en moeders die minder dan 32 uur werken plakken het erachter. Geen idee wat de reden is. Ik heb juist altijd bijna te doen met de fulltime werkenden die na 3 maanden hun baby al naar de opvang etc moeten brengen. Maar dat komt ook omdat ik dat zelf echt niet zo kunnen. Maar gelukkig dat we heden zoveel flexibiliteit hebben om wat meer thuis te zijn.
8 dagen geleden
Reactie op GlimlachendeVuurwerk937512
Het lijkt me heerlijk om, net zoals in Duitsland eigenlijk, minimaal een ja ...
Probeer te bedenken dat jij bepaalt. Die tijd met je baby krijg je nooit meer namelijk. En ja mijn collega's zullen daar ook wel wat van vinden maar ik probeer echt eraan te denken dat dit eenmalig is, dit is een recht dat ik heb en ik wil me niet onder druk van anderen laten beïnvloeden om niet mijn gevoel te volgen, ga je hoe dan ook spijt van krijgen. Dat je functie moeilijk te vervangen is, is voor je werkgever. Zorg gewoon dat je het tijdig aangeeft zodat ze daar dan een oplossing voor kunnen zoeken.