80 Reacties
7 dagen geleden
de eerste was ik zwanger van een jongen en was ik eigenlijk dood ziek met 4 weken al en wist ik het ook gelijk en had ik harde borsten gevoelig misselijk moe overgeven etc en nu 2 maanden zwanger weet het sinds donderdag en nergens last van alleen soms beetje rugpijn en misselijkheid hoop dat het zo blijft ik ben benieuwd na het geslacht 🤣
7 dagen geleden
Reactie op Celinelove123
de eerste was ik zwanger van een jongen en was ik eigenlijk dood ziek met 4 ...
Gek he dat je lichaam weer heel anders kan reageren terwijl je dan verwacht🤭. Hopelijk blijven de klachten uit. Wanneer ben je uitgerekend?
7 dagen geleden
Reactie op hoop2022🍀
Ik kijk enorm op tegen de bevalling.. ik heb echt een droom zwangerschap en ...
Wat vervelend dat je er tegen op kijkt. Ze zeggen wel dat een tweede bevalling voorspoediger gaat. Althans dat is de verwachting. Laten we duimen🍀
7 dagen geleden
Reactie op Bruckie
Ik vind het nu zoooo anders! Veel minder zorgen, de gedachte dat het al een ...
Dat merk ik nu ook inderdaad. De eerste keer zwanger leek het alsof het met een viltstift in koeienletters op mijn voorhoofd stond en nu vergeet ik het soms even. Ben er ook echt nog maar net achter gekomen dus misschien komt die realisatie meer als ik de eerste echo heb gehad en die goed is.
7 dagen geleden
Reactie op Mamaatjechocolaatje
Gek he dat je lichaam weer heel anders kan reageren terwijl je dan verwacht ...
Als het goed is 28 juni 🫣 ik heb pcos mijn laatste menstruatie was rond mei alleen mijn eiersprong heeft dus wel plaats gevonden.. over 2 weken uitgebreide echo in het ziekenhuis maar ik ga van juni uit 🥰 en jij? Heb je trouwens ook heel ander ervaring dan met de eerste kwa symptomen? Enige waar ik wel tegen aan loop is de herstel na de keizersnee
7 dagen geleden
Ik heb met 4+1 mega gevoelige borsten al en heel vol. Dar kan ik mij niet herinneren van de eerste zwangerschap
7 dagen geleden
Ik heb bij de vorige zwangerschap zo weinig gemerkt plus langdurig aan de pil zonder tussenstops met mini doorbraakbloedingen. Dat ik er pas tussen 26-28 weken achter ben gekomen 😅😅
Ik ben niet misselijk geweest heb me niet heel raar gevoeld etc had ook nog geen buik. Toen we er achter kwamen dacht ik wel meteen ow ik ben al verder dan een paar weken maar nooit verwacht zo ver te zijn toen we de dag erna bij de verloskundige waren 🤣🤣
Dus ik ervaar deze eerste weken eigenlijk voor het eerst terwijl ik een bijna 2 jarige jongen rond heb lopen 😅
Is eigenlijk heel bizar.
Ik kijk enorm op tegen de bevalling maar aan de andere kant heb ik veel mee tijd om voor te bereiden en hoop ik er makkelijker doorheen te komen ☺️ de eerste was niet overdreven lang maar mijn ruggenprik werkte maar voor de helft en ik ben geknipt. Dat probeer ik nu toch zeker te voorkomen op welke manier ook. Ook ga ik prenataal kolven omdat de vorige keer de borstvoeding wat traag op gang kwam. Wil niks zeggen over deze keer natuurlijk maat liever het zekere voor het onzekere ☺️
7 dagen geleden
Ons eerste kindje is van 16-08-2023, een meisje!
Ik was de vorige zwangerschap 17 weken lang intens ziek en moest meerdere keren per week dagen lang spugen. Ik werd overal misselijk van (geurtjes in huis, de koelkast, in de supermarkt, mensen op straat, deodorant van m'n vriend etc.)
Met 20 weken was ik eindelijk daar vanaf! Ook had ik bekkeninstabiliteit en kon ik vanaf 28 weken niet meer werken.
Tot nu toe lijkt het ok te gaan! Ik ben misselijk maar ik heb trucjes en heel veel afleiding van ons kleine meisje. Ik slaap slechter doen toen en ik heb veel meer cravings.
Ik zie er zo erg op tegen het moment dat het misschien toch weer "mis" gaat en ik straks weer zo ziek zal zijn.
Ik ben daar echt wel bang voor.... Inmiddels heb ik een minder fysieke baan, hopelijk kan ik langer doorwerken en er thuis ook nog zijn.
Beetje spannend allemaal!
7 dagen geleden
Yesss tweede kindje maar dit is mijn vierde zwangerschap door 2 eerdere miskramen dit jaar. Zwanger zijn zal nooit meer zo geweldig zijn als de eerste zorgeloze keer. Soms ben ik daar een beetje somber over.
Ik kijk op tegen een mogelijk zwaardere zwangerschap ivm het al hebben van een heeeele drukke peuter (dochter is van sept 22). Nu nog geen klachten/symptomen gelukkig. En verder zin in bevallen want dat vond ik geweldig! Oh en deze keer willen we het geslacht wel weten voor onszelf. De vorige keer was het een verrassing tot de geboorte. Maar goed eerst maar deze eerste weken doorkomen🥹
7 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Ik heb bij de vorige zwangerschap zo weinig gemerkt plus langdurig aan de p ...
Wauw! I didn’t know I was pregnant bestaat echt! Dat vergeet ik soms haha. Hoe kwam je erachter en hoe was dat voor je?
Ik kwam er bij mijn dochter met 9 weken achter en dat vond ik al rijkelijk laat😂
Ik hoop dat je je vorige bevalling een plekje kan geven en een mooie voorspoedige nieuwe bevalling zult hebben💕
7 dagen geleden
Reactie op himan
Wauw! I didn’t know I was pregnant bestaat echt! Dat vergeet ik soms haha. ...
Ja het bestaat echt ik geloofd het ook nooit. Iets met gekantelde baarmoeder en een placenta die vooraan ligt 🙈😅
Ik kwam er achter omdat ik een stopweek in had gebouwd voor een bruiloft in het buitenland ik had die vrijwel nooit ivm mogelijke kans op migraine, maar nu leek het me verstandig maar er gebeurde niks. Dus ben ik maar eens gaan testen 😅😅
Allemaal knaltesten en een dikke 3+ uiteraard.
Het was enorm heftig ik ben 11 weken bewust zwanger geweest met alle schuldgevoelens die er bij komen kijken. Ik werd ook echt geleefd in die tijd dus heel erg bewust de bevalling in gaan is ook niet gelukt 🤣
Ik ga er deze keer alles aan doen om dat wel te doen ☺️
7 dagen geleden
In 23 juli verwachten wij ons tweede kindje. Super spannend allemaal. We hebben al een dochter van 3 jaar en eind april dit jaar een heftige miskraam gehad helaas. Daarna heeft het een tijdje geduurd voor het ons weer mocht lukken. Nu dus weer een spannende tijd tegemoet wachtend tot die eerste 12 spannende weken voorbij zijn.
Op dit moment heb ik zelf nog geen klachten, dat had ik de voorgaande 2 keer ook niet gelukkig. Wel heel erg misselijk geweest, eerste zwangerschap vanaf 8 weken en de tweede zwangerschap al vanaf 6 weken. Veel overwegen en de kilo's die eraf vliegen ipv eraan.
Onze eerste zwangerschap verliep tot 28 weken soepel maar toen kwam er een afbuigende groei en werden we onder controle gezet bij de gynaecoloog met iedere week een echo en een gesprek. Dit ging allemaal kanten op, ene week goed nieuws andere week slecht nieuws. Vanaf dat moment moest ik ook in de ziektewet, dat was wel even wennen. Uiteindelijk is mijn dochter met 37 weken geboren middels een keizersnede omdat ze in stuit lag en te klein was. Ik hoop stiekem dat ik deze keer wel op de normale manier mag bevallen, blijft toch een beetje nieuwsgierig hoe dat zal zijn! Nu eerst deze tijd doorkomen...
7 dagen geleden
Reactie op himan
Yesss tweede kindje maar dit is mijn vierde zwangerschap door 2 eerdere mis ...
Dat snap ik dat het door de miskramen niet meer zo zorgeloos gaat. Hopelijk kun je er wel echt van genieten. :)
En wat een bewondering heb ik altijd voor moeders die de bevalling te gek vonden. Als ik dat kon overslaan deed ik het🤭. Alhoewel ik nu wel minder angstig ben omdat ik weet wat ik ongeveer kan verwachten. Geeft enigszins rust.
7 dagen geleden
Reactie op Amber95
In 23 juli verwachten wij ons tweede kindje. Super spannend allemaal. We he ...
Klinkt als een rollercoaster! Hopelijk ga je nu een hele fijne zorgeloze zwangerschap tegemoet 🍀
7 dagen geleden
Ik vind de zwangerschap van de 2e tot nu toe echt al wel pittiger. Bij mijn zoon (bijna 3 inmiddels) had ik nergens last van. Ik heb toen in mijn hele zwangerschap 2 keer moeten overgeven and that’s it. Verder ook geen grote buik en de bevalling ging ook heel snel (binnen een uur van 3cm naar 10cm en met 3x persen was hij eruit).
Juist met de tweede lijkt bevallen mij nu wat spannender. Ze zeggen dat een tweede over het algemeen sneller gaat, maar dat kan bij mij bijna niet. 😅
Ik ga nu richting de 8 weken zwangerschap en ben al 2 weken echt goed misselijk, en echt nergens zin in dus mezelf iedere 2 uur forceren om iets naar binnen te werken. Hoop echt dat dit eind komende maand een beetje stopt, want merk dat ik zo veel minder gedaan krijg in huis door weinig energie.
Verder wel heeeeeeel veel zin om straks een gezinnetje van 4 te zijn! 🥰
7 dagen geleden
Reactie op Celinelove123
de eerste was ik zwanger van een jongen en was ik eigenlijk dood ziek met 4 ...
Ik had het zelf bij mijn eerste zwangerschap (ook een zoontje) extreem misselijk en ontzettend veel gekost dat ik zelf niet uit huis kon en ook 1x de tram uit moest om te kotsen. Nu weer zwanger en alleen af en toe en beetje misselijk, duizelig en rugpijn maar tot nu toe nog niet gekotst.
6 dagen geleden
Reactie op KittyNootje
Ja het bestaat echt ik geloofd het ook nooit. Iets met gekantelde baarmoede ...
Wauw! Ik kan me het goed voorstellen dat je geleefd werd want 11 weken bewust zwanger is echt INSANE! Ik was de eerste helft in shock en jij had nog maar zo kort😂 Maar ik snap het nu. Een vriendin van mij had een super klein buikje aan het einde van haar zwangerschap door inderdaad gekantelde baarmoeder, placenta aan de voorzijde en hele sterke buikspieren. Niemand geloofde dat ze met verlof ging. Heel veel plezier met de voorbereidingen van de bevalling voor straks😏💕