16 Reacties

2 jaar geleden

Wat is vaak? Wat is het dag ritme met slapen. Hoe laat naar bed? Hoe gaan jullie om als hij huilt? Slaapcoach schijnt te helpen evt

2 jaar geleden

Wij hebben ook een slechte slaper en hanteren al vanaf 9 maanden de chair methode. Op een stoel er naast gaan zitten totdat hij weer slaapt en dan voorzichtig de kamer verlaten. Elke 3/4 dagen zet je de stoel iets verder naar de deur totdat je de kamer uit bent. Het is de eerste dagen even doorzetten(lees: een uur ernaast zitten, terwijl hij huilt/schreeuwt) maar onze dochter weet nu niet anders en gaat meteen liggen en slapen zodra we gaan zitten. Je kunt het eventueel googelen. Staat genoeg over de methode uitgelegd daar. Ik weet niet tot welke leeftijd de methode hanteerbaar is. Ik dacht tot 2 jaar

2 jaar geleden

Hier ook en tegenwoordig echt erger en zelfs hem in slaap krijgen is een ramp

2 jaar geleden

Bij opa en oma slaapt hij wel goed in en ook 12 u aan een stuk. Ik snap het ook niet meer

2 jaar geleden

Reactie op Indrah

Bij opa en oma slaapt hij wel goed in en ook 12 u aan een stuk. Ik snap het ...
Ja gewoon niet te doen..😪

2 jaar geleden

Hier het zelfde. Er zijn nachten die ze wel doorslaapt maar ook nachten dat ze dus ligt te schreeuwen. Ik ga dus met haar naar onder zet peppa op en geef haar een koekje en wat drinken ofzo en dan na een half uur/ uur terug naar bed. Soms gaat ze gelijk slapen maar afgelopen nacht heeft ze zeker nog een uur geschreeuwd en geroepen om gek van te worden want als je dan weer gaat word ze ook niet rustig ofzo. 🥲

2 jaar geleden

Wij hadden een gemiddelde slaper, nu we nieuwe winter-slaapzakken van de Hema(met mouwen) aandoen slaapt hij ineens gewoon goed door en vrolijk kletsend wakker ipv zeurend,en dat icm avond melkflesje eraf zodat hij ook niet meer sochtends heel vroeg doorgelekt nat oncomfortabel ligt, zijn allemaal kleine dingetjes die je wellicht eens kunt proberen. Het ene kindje heeft het liever lekker warm snachts dan de ander dus het is toch even zoeken. Ook wel eens verhalen gehoord over dekentje voor geborgenheid dat dat het verschil maakt etc. En overigens kunnen het ook gewoon de hoektanden zijn die aan het doorkomen zijn, vergis je niet: dat zijn de allergemeensten waar ze weken last van kunnen hebben en uitkrijsen van de pijn (en zenuw-matig verbonden met oren, neus etc!). Succes met de zoektocht!

2 jaar geleden

Meestal ligt het eraan hoelaat ze naar bed gaan☺️. Die van ons gaat om 18.00 naar bed....even rustig spelen in haar bedje en valt zo in slaap....leg ik haar om 19.00 in bed of later...dan helse nachten. Wij kunnen savonds ook niet ergens op visite 🙈 want als ze later naar bed gaat of daar in slaap valt en mee naar huis moet dan is het hek van de dam en een nacht gekrijs gegarandeerd. Overdag slaapt ze van 11.00-13.00. Per kind verschillend wat ze nodig hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Corina-mike

Meestal ligt het eraan hoelaat ze naar bed gaan☺️. Die van ons gaat om 18.0 ...
Hij gaat 7 uur word vaak uurtje of 10 of half 12 wakker overstuur..

2 jaar geleden

Mijn zoontje werd ieder uur/ander half uur wakker en moest dan perse drinken. Anders was hij hysterisch, gillen en zijn hoofd tegen het bed slaan. Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen hem te laten gillen, na een half uur erheen, 1 minuut erbij zitten en weg, en dan weer een half uur etc. De tweede nacht sliep hij door en op een week ziek na slaapt hij nu een ruime maand door van 19:00 tot 08:00. Ik weet dat niet iedereen een kind wil laten huilen, maar goed het was 1 nacht en sinds die tijd een heel ander kind terug.

2 jaar geleden

Reactie op Amber134

Mijn zoontje werd ieder uur/ander half uur wakker en moest dan perse drinke ...
Ga proberen...

2 jaar geleden

Reactie op miss1tessa

Ga proberen...
Wij hadden afgesproken het 1 week te proberen, maar het ging gelukkig heel erg snel goed. Vriendin van mij heeft het oom geprobeerd met haar dochter. Zij deed dag 1 10 minuten huilen 1 minuut heen, dat 2 15 minuten huilen 1 minuut heen etc. Haar dochter sliep na een week door. Hoop dat je er wat aan hebt.

VRIEND

2 jaar geleden

Aangezien je aangeeft dat hij soms niet aanspreekbaar is: zijn het geen nachtangsten? Dan slapen ze eigenlijk nog. Misschien herken je dit wel: https://www.eindelijkslapen.nl/nachtangst-alles-over-pavor-nocturnus-bij-kinderen/ En Krijgt hij dan ook drinken (als hij wel wakker is)? Mijn dochter slaapt/sliep ook nog steeds niet door. Geen enkele nacht, sinds de geboorte 😐 Ze viel pas weer in slaap na een flesje (nutrilon). Nu zijn we bijna 2 weken geleden gestopt met de fles te geven, we hebben onszelf toen maar voorbereid op een aantal dramatische nachten. 😅Ze heeft sindsdien 4 nachten doorgeslapen, we zien dus verbetering 🙏🏼

2 jaar geleden

He. Hoe gaat het nu?

2 jaar geleden

Het is alsof je onze zoon omschrijft! Toevallig iemand van het CB hier vandaag over gesproken want wij zijn ook helemaal op na 1.5 jaar nog niet doorslapen 😅 ze gaf als tip om de melk aan te vullen met water en dit afbouwen tot een flesje water. Dan zal hij (als het goed is) denken: oh het is water waar ik voor wakker wordt ipv een fles... Laat dan maar. Daarnaast zei ze dat je een boekje met foto's van het bedritueel kan maken waarin je ook inzet wanneer je hem dan uit bed haalt en dit voor het slapen gaan aan hem voorleest. Gaan we ook proberen. Daarnaast gaf ze 2 methodes mee: lang langer. Je laat hem liggen maar troost hem in zijn bedje en blijft dan op de gang staan. Eerst kort en daarna steeds langer. Je komt dan dus wel steeds terug maar laat hem liggen. En de methode pick up lay down. Je tilt hem wel op en zegt dan bijv. Ik hou van jou, ga maar lekker slapen. En legt hem dan weer neer. En dit herhaal je tot hij slaapt. Dus niet wiegen of iets. De vrouw gaf wel aan dat de tweede methode in de praktijk niet het beste werkt dus we gaan voor de eerste methode om die te proberen met het boekje en het mengen van de fles met water. Wellicht heb je hier iets aan!

2 jaar geleden

Reactie op Amber134

He. Hoe gaat het nu?
Ja gaat redelijk, ik merk dat hij nachtmerries heeft van de week huilen en huilde zich daarna in slaap ligt nog wel bij ons maar het word minder...dus doorzetten maar is zo moeilijk.