13 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon is 18 maanden en loopt ook niet. Hij trekt zich pas sinds 2 maanden op aan dingen. Wij lopen sinds de zomer bij een kinderfysio en zij heeft vastgesteld dat hij hypotoon is. Zijn spierspanning is erg laag (dat voel je ook aan hem want hij is letterlijk een slappe baby). Hierdoor kost het hem veel meer moeite om te leren lopen etc. Heeft jouw dochtertje potentieel ook een lage spierspanning? Iig sowieso aan te raden om een kinderfysio te raadplegen. Succes!

3 jaar geleden

Mijn zoontje loopt ook nog niet en staat ook niet los. Hij is bijna 19 maanden. Met 11 maanden ging hij pas kruipen. Hij rent wel achter zijn loopwagen aan en stapt aan 1 handje.. ik vind het ook lang duren maar ik zie wel dat hij steeds vooruitgang boekt.. Hij ontwikkelt zich op andere vlakken gewoon sneller denk ik. De opvang zegt me dat ik me geen zorgen hoef te maken. Als je bevestiging wilt zou je inderdaad even langs de fysio kunnen gaan. Succes

3 jaar geleden

Billenschuivers staan erom bekend om later te gaan staan. Nooit verkeerd om advies te vragen, maar zou er niet veel zorgen over maken.

3 jaar geleden

Hoi, Ik vind het voor jullie vervelend dat je zo onzeker bent over de ontwikkeling van je dochtertje. Voor mijzelf vind het "fijn" te lezen dat nog niet alle kinderen van deze leeftijd al lopen.. Onze dochter, ook 9 maanden, kruipt nog niet en billenschuiven doet ze minimaal. Staan en lopen doet ze al helemaal niet. Wij lopen al een lange tijd bij de kinderfysio en ze is helemaal gecheckt bij de kinderarts. Bij ons os hier niks uitgekomen. Ze is gewoon wat langzamer, maar komt allemaal goed zeiden ze. Dus als je je echt heel erg zorgen maakt kun je altijd naar de kinderfysio of kinderarts. Maar probeer je ook niet gek te laten maken door de verhalen om je heen wat alle andere kinderen wel al kunnen. Ze hebben allemaal hun eigen tempo. Als het verder allemaal wel goed gaat en je ziet wel kleine vooruitgang dan is dat het belangrijkste denk ik. En nogmaals, bij echte zorgen en bij zekerheid krijgen of alles goed is, kun je altijd terecht bij de kinderfysio en/of kinderarts. Ik hoop hiermee dat je je niet alleen voelt in je zorgen. Komt goed ♡

3 jaar geleden

Reactie op MamaKreeft

Hoi, Ik vind het voor jullie vervelend dat je zo onzeker bent over de ontw ...
19 maanden natuurlijk 😅

3 jaar geleden

Maak je niet druk, elk kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier 🙂 onze dochter is 1,5 en loopt al een tijd, ook buiten hele stukken. Loopt zelfs al de trap op onder begeleiding. Maar daarin tegen zegt onze dochter nog weinig woordjes. De ene is snel met praten en de ander snel met lopen 😉

3 jaar geleden

Hoi, heb ook een zoontje van 19 maanden. Hij staat en loopt ook nog niet. Ben een paar maanden bij de fysio. Hij is een beetje lui wordt er gezegd. Hij kruipt wel de kamer hard door. Zie wel steeds vooruit gang. Ben ook steeds bezig met oefeningen staan, maar gaat ook nog niet echt. Ik wil ook zo graag dat hij gaat staan en lopen, maar belangrijk dat zijn spiertjes sterk genoeg is. Het komt wel, heb er vertrouwen in. Heel veel succes

3 jaar geleden

Ik snap je zorgen zo goed!!! Mijn meisje van 19 maanden loopt ook nog steeds niet en maak mij soms ook wel zorgen. Ik had contact opgenomen met het consultatiebureau en die gaf aan dat dit wel vaker voorkomt. Vaak is het of snel praten of snel lopen en bij ons is het, het eerste. Rond de twee jaar wordt er geadviseerd om een kinderfysio in te schakelen maar bij twijfel kan het altijd eerder.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! ☺️ Fijn om te lezen dat er dus meerdere kindjes zijn! Ik heb morgen een afspraak met de kinderfysio dus ik ben benieuwd wat die zegt!

3 jaar geleden

Reactie op MamaKreeft

Hoi, Ik vind het voor jullie vervelend dat je zo onzeker bent over de ontw ...
Bedankt voor je lieve reactie! Vervelend ook voor jullie!! Maar gelukkig is er in ieder geval niks uitgekomen. Toch maar de tijd geven dan en dan komt het dus vast goed! Je kan ze niet dwingen om dingen te doen. Iedereen zegt altijd tegen ons: geniet er juist nog maar van dat ze niet loopt. Maar ik kan niet wachten haha! Ze wordt namelijk ook steeds zwaarder😂..

2 jaar geleden

Mijn dochtertje van bijna 20 maanden wil ook nog niet alleen staan en lopen. Ze loopt al wel langs de tafels etc, maar de rest komt niet 😭 en ze wordt met de dag zwaarder

2 jaar geleden

Heb geduld, Pien heeft gister bedacht opeens te gaan lopen bij opa en oma..en vandaag liep ze de hele dag, superstevig alsof ze het al maanden doet!

2 jaar geleden

Onze dochter is 19 maanden en billenschuiver. Ze loopt nu wel al een paar maandjes, maar we hebben het langzaam opgebouwd. Uiteindelijk een tweedehands loopstoeltje gekocht waar ze lekker in zat en hebben we haar uitgedaagd naar ons te komen. We wisten dat ze graag aan de gordijnen trok, dus we hebben haar er steeds in de loopstoel vlak voor gezet zodat ze het probeerde te pakken. Zo kreeg ze er beetje bij beetje plezier in om stapjes te zetten. Max een kwartiertje tot half uur achter elkaar. Daarna geholpen met omhoog te trekken aan en opstaan naast de bankstel. Zelf een klein stukje naast de bank zitten en haar steeds een stapje verder naar je toe proberen te laten lopen. En we hielden daarnaast ieder een handje vast en probeerden haar zo stapjes te laten oefenen. Dat het langer duurt om te leren is niet erg, ieder kind heeft z'n eigen tempo.