8 Reacties

2 jaar geleden

Helaas geen tips, hier echt precies hetzelfde. Geen groente, wel fruit. Ook rauwkost. Afgelopen dinsdag had ik een afspraak bij het cb en die zeiden alleen maar aan blijven bieden, komt vanzelf goed🤷 geen alternatieven bieden. Ik probeer er nu voor te zorgen dat hij zijn groentes voor het avondeten binnen heeft dmv rauwkost..

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier het zelfde gehad rond zijn 2e verjaardag. Ik heb toen een online webinar gevolgd over eten en jongere kinderen. Waarom ze soms niets meer eten en waarom wel, heel leerzaam en de tips hebben (vaak) geholpen. Ik bespaar jullie de info over het waarom, maar.. het komt erop neer dat ze opnieuw producten moeten leren eten op deze leeftijd ivm verandering van smaakpapillen. Eten bestaat uit 5 fases, het zien, op het bordje laten liggen, aanraken, proeven en doorslikken. Daarnaast is het belangrijk dat jij aangeeft waarom het kindje dit mag eten, hoe het smaakt, hoe het voelt en dat als het niet lekker is, best mag uitspugen. Jij bent natuurlijk de veilige haven dus ze vertrouwen jou. Ik had een probleem met broccoli en bloemkool, tot zijn 2e, nooit gegeten. Sinds ik dit heb geprobeerd van aanraken tot proeven en uitspugen.. vertellen hoe het smaakt, broccoli is een beetje kriebelig in de mond etc etc. En pas na goed 10x proeven weten ze wel of ze iets lusten of niet. Daarnaast helpt complimenteren ook enorm, zelfs alleen als als ze proeven. Nog een laatste tip, leg er altijd iets bij wat ze wel lusten.. zodat het niet afschrikt. Ik had hier gelukkig nooit een enorm slechte eter, maar met deze tips en deze aanpak is het alleen maar beter geworden. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op ADP

Mijn zoontje heeft hier het zelfde gehad rond zijn 2e verjaardag. Ik heb to ...
Goeie tips! Welke webinar was dat? Zou ook wel willen zien

2 jaar geleden

Graag gedaan! Ik volg het account op instagram, daar heet ze: sterkenzoet. Dit was toen een betalende webinar. Maar volgens mij doet ze dit vaker..

2 jaar geleden

Hier eet hij smiddags warm op de creche en laat in de middag brood. Denk dat het een reden is van avond eten weigeren hier. Vandaag middag op de creche weinig gegeten en avond eten werd al meer. Groente eet hij op de creche wel. Thuis probeer ik vaker soep te maken waar groente in zit. Zonodig pureer ik het. Kippensoep met stukjes kip ook is hier favoriet

2 jaar geleden

Heel herkenbaar!

2 jaar geleden

Ik herken het niet met avondeten maar wel met fruit en groenten. Mijn zoontje eet alleen banaan en avocado… Maar toch zet ik elke dag wat voor hem neer en zo at die gisteren bijv een paar druiven en blauwe bessen😃 Elke dag gewoon een maaltijd neerleggen en wat ze eten eten ze. Ik heb gehoord dat zelf eten laten opscheppen ook helpt. En ook niet aanstaren en vaak zeggen ‘eet’. Mijn zoontje wilt bijvoorbeeld niks groens (behalve avocado😂) in z’n eten, dus daar let ik wel op om dat apart te geven. Je kunt bijv pasta maken en de saus met groenten blenden, zo zien ze niks. Succes!

2 jaar geleden

Hier ook.. ze wil ook perse " zelf doen". Maar ze houd de lepel dus niet recht waardoor alles eraf valt ( met rijst en pasta is dit dus drama aangezien ik het echt niet mag geven van haar.) Aardappelen vlees en groenten doe ik in stukjes zodat ze zelf kan prikken met een vorkje. Alleen eet ze dus als groenten alleen wortelen , andere groenten niet maar vlees gaat er zo in .. lastige leeftijd 🥴