57 Reacties
4 jaar geleden
Herkenbaar. Alerte baby, moeilijk slapen overdag. Nacht gaat gelukkig wel best goed. Had slaapcoach ook tips hiervoor?
4 jaar geleden
Heel herkenbaar, hier een bijna gelijke situatie.. sliep voorheen met inbakeren top en sinds 2,5 maand inderdaad ook bar slecht! Wij moeten haar in slaap wiegen met de hand op haar hoofdje om prikkels weg te nemen.. wanneer we dat niet doen vind ze altijd wel iets wat haar aandacht weer trekt. Hebben zoveel geprobeerd, wakker wegleggen, wiegend, laten liggen, oppakken en troosten etc! Ook hier na max 20 a 30 min wakker overdag, en dan ben je er enige tijd mee bezig om ernaar toe te werken om haar op bed te krijgen. Lastig, dat ze zichzelf vooral zo in de weg zitten qua alertheid en zich daardoor niet kunnen overgeven o.i.d.
4 jaar geleden
Ik vond overigens de periode 4-6 maanden echt killing door de slaapregressie van 4 maanden en sprong 4 en 5. Mijn zoontje is net uit sprong 5 en het gaat iets beter, maar alsnog heel moeizaam. We zijn langzaamaan begonnen met slaaptraining (niet laten huilen maar juist erbij zijn en troosten). Dat is ook heel erg pittig maar er lijkt een heel voorzichtige stijgende lijn in te zitten...
4 jaar geleden
Ik herken het! Wij hebben ook een alerte baby en ik heb ook oxytocine gehad. Wist niet dat er een verband tussen bestond. Heb op het CB gevraagd wat we kunnen doen aan de hazenslaapjes maar ze zeggen dat hij dan kennelijk niet meer nodig heeft terwijl ik aan alles zie/zag dat hij wel meer slaap nodig heeft. Wij hebben nu een slaapzak van fedde en Kees voor overdag en dat helpt bij ons (ipv) inbakeren. De nachten ligt hij in een gewone slaapzak en die zijn nog best wel zwaar. Vannacht heb ik hem naast mij in bed gelegd en toen heeft hij wel beter geslapen. Kan ook met tandjes te maken hebben. Overdag gaat het slapen nu ook wat moeilijker.
4 jaar geleden
Ik schrik hier heel erg van - mijn dochter is ook enorm alert en druk. Slaapt smiddags kort en slaapt alleen maar in aan de borst. Ook al begin ik heel vroeg met "weg van prikkels" ze lijkt alleen maar drukker te worden en ligt te maaien in de bed met der armen en benen of lachen en bewegen. Ze slaapt heel goed in de draagzak, dat doe ik dus ook 1 - 2 keer op een dag. Snachts slaapt ze nu bij mij want we werden gek van om het uur wakker. Ze is ook gelijk wakker/onrustig als ze maar even wakker word.
Ik heb een vrij heftige bevalling gehad en ook oxytocine toegediend gekregen. Ik voelde me al zo schuldig na de bevalling, ze moest ook met spoed naar de Neo. Nu voel ik me nog schuldiger en ben bang dat ze het veel makkelijker zou hebben gehaf als ik het niet toegediend zou hebben gekregen😪
Ik vind het namelijk meestal heel zielig voor der dat ze zichzelf in de weg lijkt te zitten.
Ik zou heeeel geinteresseerd zijn in evt tips hoe je dit kan ondersteunen....
Ze is trouwens 23 weken (24 na uitferekende datum)
4 jaar geleden
Heel herkenbaar. Super alerte baby hier, ik noem het liefkozend een Adhd-tje, zo erg.... hij slaapt opzich wel redelijk. Hij slaap al sinds het begin op de buik en dat houdt hem (denk ik) goed slapende. Op zijn rug maait hij zichzelf wakker (en verborgen reflux) dus dat slapen op de buik is voor ons een uitkomst geweest. Drinkt alleen aan de borst als de melk snel toeschiet en papa uit de buurt is.. heel gek
4 jaar geleden
Reactie op snkk91
Heel herkenbaar, hier een bijna gelijke situatie.. sliep voorheen met inbak ...
Ja echt heh, vooral dat ze zichzelf zo in de weg zit vind ik zo sneu om te zien. En dan is ze zo moe als ze wakker wordt, kan ze eigenlijk meteen weer naar bed wat dan weer 2u duurt. Dus dan soms maar direct draagdoek. Waar ze overigens alleen in slaapt als ik in het donker begin te lopen en ze een zonnehoedje helemaal over haar ogen heeft en weinig kan zien.
4 jaar geleden
Ik herken ook veel in deze verhalen. Ons meisje sliep ingebakerd erg goed, maar bij 4 mnd gestopt ivm draaien en sindsdien.... best frustrerend. Soms denk je zal wel hoger hebben maar wil dan juist slecht drinken..
Ik heb geen weeenopwekkers gehad ..
Ik denk dat veel kinderen die nu geboren worden erg gevoelige kinderen zijn.
Dus voelen misschien ook deze roerige tijd aan, of via ons. En daarbij de sprongen inderdaad.. T zal niet meevallen voor ze. En ook voor ons weer pittig..
Xxx
4 jaar geleden
Reactie op Stef 87
Ik herken het! Wij hebben ook een alerte baby en ik heb ook oxytocine gehad ...
Ja, mooi hoor dat je zelf je baby zo goed kunt kennen heh ❤️ dat je ziet dat hij moe is. Lekker naast je leggen als dat is wat beter gaat zou ik ook doen. Gisteren heb ik haar ook in het donker nog in slaap gevoed (voor het eerst sinds maanden!) en blijven zitten op bed, ook dutje van maar 30mins maar toch weer wat :)
4 jaar geleden
Reactie op Sab444
Ik schrik hier heel erg van - mijn dochter is ook enorm alert en druk. Slaa ...
Hoi hoi, het was zeker niet mijn bedoeling je te laten schrikken of je schuldig te laten voelen, ook al is het erg invoelbaar en voel ik me soms ook zo. Ik zou tegen jou zeggen wat ik ook vaker tegen mezelf moet zeggen en dat het niet jouw schuld is. En zoveel vrouwen bevallen mbv oxytocine, en veel hebben geen last. Dus misschien heeft het helemaal geen verband. Ik laat weten wat de slaapcoach zegt.
Ik merk zelf dat als ik dingen toepas als sushhen of haar probeer in slaap te helpen ze alleen nog maar alerter wordt..