3 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook was een weekje weg voor werk, afgelopen zaterdag met ontbijt pak ze der krukje daarna der bord en gaat aan tafel zitten doet drie broodjes der op en begin der broodje proberen te smeren, had echt zo iets waar is mijn baby gebleven 🫣

2 jaar geleden

Hier ook! Voor jullie uitmaken wat wel en niet kan. Als het mogelijk is eventueel een keuze aanbieden en als hij gefrustreerd is dan laten merken dat je het begrijpt en uitleggen waarom hij iets echt niet mag. Klinkt misschien raar, maar hier werkt dat soms wel. Ze begrijpen best al wel veel op deze leeftijd. Soms is ze ook gewoon boos en dan laat ik haar gewoon doen, dan moet het er even uit en nadien is ze meestal terug vrolijk.

2 jaar geleden

Het hoort heel erg bij de ontwikkeling op deze leeftijd. Emoties reguleren lukt nog niet goed (dus driftbuien), de wil is groter dan de vaardigheden en dat geeft uiteraard frustraties. Onze kleintjes zijn geprogrammeerd om dingen te proberen en te leren: zelf doen. Ze moeten het toch allemaal leren doen. Je kunt nu investeren in het leren. Houdt er rekening mee dat je drie keer zo lang voor alles kwijt bent, reken op troep en knoeien, en veel frustraties. Uiteraard alleen dingen die niet gevaarlijk zijn. Voor de driftbuien is mijn advies inderdaad om erbij te gaan zitten, emotie benoemen en dat het ok is (je bent boos omdat het niet lukt en dat is ok). Je mag niet met X gooien, dan gaat het kapot. Mama zal je helpen/laten zien hoe/etc. Je doet het zo goed!! Wat knap dat je al ...