6 Reacties

2 jaar geleden

Hi hi, hier hetzelfde vanaf de dag dat hij 2 werd. Bij mijn zoontje zijn het nachtangsten. Hij slaapt redelijk goed in maar wordt snachts op gezette tijden wakker. Wij hebben driekwart jaar amper geslapen en nu slaapt hij sinds 3 weken na 01.00u gewoon bij ons in bed. Het is niet zoals het hoort dat weten we maar geen slaapt maakt ons beide geen leukere ouders. Ons zoontje raakt het kussen en slaapt constant door bij ons. We hebben hem zelfs bij mijn ouders laten slapen om te kijken of het aan het bedje of de kamer lag maar daar was het idemdito. Heel veel succes met jullie kleintje. Ik vind het ook hartverscheurend! Het is zo'n lief mannetje de hele dag!

2 jaar geleden

Kwam dit tegen op internet wellicht werkt het voor jullie ook

2 jaar geleden

Dit is de leeftijd dat de fantasie meer gaat ontwikkelen. Daarmee komt ook angst. Het 'bang in het donker' kan nu ook komen. Een nachtlampje kan helpen, ik vind de monsterspray ook heel leuk (kun je ook zelf maken door een sprayfles op te leuken en water erin). Biedt nabijheid. Het is een fase!

2 jaar geleden

Reactie op Kimmiee1986

Hi hi, hier hetzelfde vanaf de dag dat hij 2 werd. Bij mijn zoontje zijn he ...
'Zoals het hoort' is maar net hoe je het bekijkt. In Nederland is het de norm je kind al snel in zijn eigen bed op zijn eigen kamer slaapt. In veel Zuid-Amerikaanse, Aziatische en Afrikaanse culturen is de norm dat kinderen tot een jaar of 7 bij ouders slapen. Onze dochter slaapt vanaf haar geboorte (nu 2 jaar) al regelmatig bij ons in bed. Dan slaapt ze wel. Ze heeft veel behoefte aan nabijheid. Ze begint de avond altijd in haar eigen bed (behalve als ze heel ziek is). Soms slaapt ze de hele nacht in haar eigen bedje, soms ligt ze om 23.00 uur al bij ons. Zoals het hoort bestaat niet. Wat werkt voor jullie wel.

2 jaar geleden

Mijn zoontje ook sinds twee weken: mama eng! Maar als ik vraag wat er eng is dan weet hij het vaak niet. Hij zag van de week een monster. Geen idee hoe hij erbij kwam. Hebben alleen het boekje 'maar eerst ving ik een monster' in huis waar hij het woord monster van kan hebben maar die hebben we al 3 of 4 maanden niet gelezen. Als ik vraag waar het monster dan is dan wijst hij en zeg ik: ik zie geen monster. Monsters bestaan niet, alleen in boekjes en op tv. Dan zegt hij: oja! En is het weer klaar.. Geen idee of ik er wat mee moet. Hij wordt ook 's nachts huilend wakker maar slaapt snel verder als we bij hem komen.

2 jaar geleden

Ik denk dat het een fase is. Nu sinds een weekje is echt dramaaaa met naar bed brengen. Gillen en krijsen en heel de buurt die het gewoon hoort. Ze zegt dat ze bang is maar als k dan vraag waarvan weet ze het ook niet. Ik vind het een pittige fase ook zo met een newborn erbij van 2 weekjes 🥲