14 Reacties
2 jaar geleden
Hi!
Wij hebben ook rond 17:30 uur avondeten. Daarna samen rustig spelen, dus geen speelgoed dat veel herrie maakt en tv ook uit. Als hij doucht dan is dat rond 18:15 uur en anders spelen tot ongeveer 18:30 uur. Dan samen naar zijn slaapkamer om pyjama aan te trekken en dergelijke. Dan in pyjama naar ons grote bed. Daar drinkt hij zelf zijn fles op terwijl ik een boekje voorlees. Daarna weer naar zijn kamer, tandjes poetsen en naar bed!
Als ik het zo typ klinkt het allemaal een beetje omslachtig merk ik.. hahah! Maar voor ons werkt dit al lange tijd heel goed 😊
2 jaar geleden
17.30 eten
18.15 bad (ma, wo, vr) over het algemeen.
Even spelen
18.50/19.00 Klaarmaken bed, beneden op de bank slaapzak aan. Fles op de bank en tandenpoetsen op de bank. Kussen en knuffels tot en met, zwaaien en naar boven. Boven nog een (christelijk) ik ga slapen liedje. Rond 19.20/19.30 alles klaar.
2 jaar geleden
Bij ons is het Eten tussen 1730 en 1830. Hangt af van werk etc.
Even spelen en 1900 richting bed. Potje, Tanden poetsen, beetje dollen, verhaaltje en zelf boekje wegleggen muziekje aan en lamp uitzetten en naar bed.
2 jaar geleden
17.30 eten
Daarna spelen samen en evt in bad
Tanden poetsen, pyjama aan, boekje lezen, zwaaien naar de nijntjes en naar bed.
2 jaar geleden
Reactie op sadaf28
Ik krijg echt een error in mijn hoofd van al deze routines!🙈
Als je standaard tanden poetst, pyjama aantrekt, even knuffelt en dan welterusten zegt heb je toch ook een routine?
Lijkt me dat iedere ouder dat wel doet voor het slapen gaan. En wat hier allemaal staat is grotendeels dat haha en niet veel meer!
Wij lezen nog een boekje, ik vind dat zelf ook een heerlijk/gezellig moment.
2 jaar geleden
En starter; ik zou het flesje dan 'gewoon' vervangen door een boekje. Na een paar dagen is ie daar wel aan gewend hoor.
Tanden poetsen doen wij in de badkamer.
2 jaar geleden
Bij ons verschilt het per avond. 😅
Vaak mag hij als afsluiting van de dag even naar Woezel & Pip kijken, daarna gaan we naar boven. Daar lezen we nog een verhaaltje van Dikkie Dik, en dan gaat hij slapen.
2 jaar geleden
17:15 eten
Dan spelen
18:15 slaapzakje aan
18:25 met warme melk op schoot Sesamstraat kijken (die elmo man)
Tanden poetsen
Boekje lezen
Rond 18:45 naar bed
Ik was bang dat de tv ervoor zou zorgen dat hij slecht slaapt.
Maar is heerlijk knuffel kwartiertje voor ons en hij slaap goed.
2 jaar geleden
wij hebben het volgende
17.15 -17.30 eten
18.00 douchen
18.30-19.00 in bed kletsen en verhaaltje lezen en slapen 😴