50 Reacties
4 jaar geleden
Heel erg herkenbaar! Mijn vriend werkt ook veel en moet daardoor veel doen. Onze zoon slaapt ook alleen in de draagzak dus overdag als hij slaapt kom ik ook niet echt ergens aan toe. We willen snel beginnen met trainen om hem in z’n bedje te laten slapen overdag zodat ik hopelijk weer een beetje ergens aan toekom 😅
4 jaar geleden
De babytijd is enorm pittig.
Het is ook niet vreemd dat veel moeders hulp van anderen inschakelen om even tijd voor. jezelf te hebben, een half uurtje kan al fijn zijn!
Ikzelf heb 1 middag in de week hulp van mijn moeder. Kijk ik echt naar uit. Kan ik ook ff bijkletsen.
Maar dat geeft me de ruimte om ook wat voor mezelf te doen. Al is het alleen al douchen en chillen op bed (even rust aan het hoofd met 3 kids in huis).
Dan nog wat anders... Een bezoek aan de osteopaat kan ook helpen om de refluxklachten te verminderen.
4 jaar geleden
Reactie op Babyboy1
Haha nope je bent niet de enige! Ik vergeet wel eens om mn borst ' terug' t ...
Jaa zo herkenbaar!😅 loop je door het huis met 1 borst uit je bh of je shirt half aan
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Crazyclien
De babytijd is enorm pittig.
Het is ook niet vreemd dat veel moeders hulp v ...
Toevallig vandaag voor het eerst bij de osteopaat geweest!
4 jaar geleden
De baby tijd is extreem pittig. Mijn dochter is nu bijna 10 weken en ben stapelgek op haar. Maar bijv vandaag was ze voor het eerst naar het kdv en ik moet eind van de week weer werken maar ik vond het wel even lekker om mijn ding te kunnen doen zonder baby in huis. Je hebt dingen dan sneller klaar
4 jaar geleden
Hihi wacht maar tot ze 12 en 15 zijn.... 🤣 Heb met mijn kleinste van nu 10 weken nog het minste moeite 🤣 maar ik herken je verhaal hoor.... De eerste bij mij 15 jaar geleden wist ik ook niet hoe of wat.... Maar geloof me.... Zorg eerst altijd voor jezelf en dan voor je kleintje.... Als mama relaxt is is de kleine dat ook..... Dus eerst mama eten dan de kleine eten.... Eerst mama douche dan baby douche.... Maar dit is een tip.... En bij nummer 3 heb ik door dat het echt zo werkt😋
4 jaar geleden
Nee je bent zeker niet de enige! Mijn zoontje is tien weken en ik vind het ook heel erg pittig. Slaaptekort, emoties die alle kanten op gaan, zorgen... Ik maak me ook amper op en schiet iets makkelijks aan. Ontbijt maken doe ik even snel snel tussendoor en dat geldt eigenlijk voor alles🤣 Ik vind het een verademing als mijn partner thuis is zodat ik even rustig kan douchen! Ben een paar keer alleen van huis gegaan maar dat waren min of meer verplichtingen, verder ook weinig tijd voor mezelf. Ja als de kleine eventjes slaapt maar dat is ook niet iedere dag lang en dan moet ik eigenlijk 100 dingen doen in het huis. Ik houd hoop dat het straks beter zal gaan😄! Ik kijk er ook naar uit om de avonden weer voor mezelf (en voor mij en mn partner) te hebben, dat is nu vaak drama (clusteren).
4 jaar geleden
Ik ben precies de enigste maar ik heb tijd teveel 🤣 ik slaap lekker (8u met 1 pauze) doe smiddags een dutje met haar en speel heel actief met haar als ze wakker is (wandelen, zingen,massage,...) en daarnaast tijd voor nog brood te bakken vers en uitgebreid te koken te breien badje te nemen haha . Dit was vanaf het begin zo en nu is ze 9 weken oud . Ik doe wel elke dag hetzelfde met haar en geloof heilig erin dat ze daarom zo heerlijk relaxt is
VRIEND
4 jaar geleden
Het is ook pittig! Maar goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk en bepalend voor hoe je baby (en partner, haha) zich voelt. Misschien even lekker douchen voordat je man gaat werken? En een avondje of dag iets met vriendinnen doen doet mij ook erg veel goed. En het huishouden, tsja dan is het maar even wat minder opgeruimd enzo.. Voor ik ga voeden zorg ik ook altijd dat ik er zelf lekker bij kan zitten, glaasje drinken erbij enzo.. Even wat eten van tevoren.. Is allemaal belangrijk! Succes :)
4 jaar geleden
Ik ben precies de enigste maar ik heb tijd teveel 🤣 ik slaap lekker (8u me ...
Hoe dan?
Ik ben gelukkig ook gezegend met een goede nachtrust van maar 1 pauze voor een flesje, maar overdag samen een dutje doen krijg ik niet voor elkaar. Daar is meneer toch wat te onrustig voor in zijn slaap.
Altijd als ik wil gaan douchen besluit hij een feestje te bouwen, dus ben een kei geworden in snel douchen. En dat terwijl we een ontzettend rustig en tevreden mannetje hebben.
4 jaar geleden
Reactie op MommyD
Wat ik me afvraag.... Zijn er ook mama's waarvan dit het tweede kindje is d ...
Mijn eerste was al niet de makkelijkste baby (veel krampen, weinig en heel moeilijk slapen,...).
Ik had bij de tweede dan ook gehoopt dat het nu iets makkelijker zou zijn, maar ze is net hetzelfde... alleen komt er bij haar dan ook nog eens reflux bij...
Ik zit momenteel dan ook eerder in een soort van "overleef modus" voor mezelf, zeker nu met de zomervakantie.
Ik hoop dat ik wat meer rust zal hebben vanaf september wanneer mijn zoontje weer naar school gaat.
4 jaar geleden
Reactie op MommyD
Wat ik me afvraag.... Zijn er ook mama's waarvan dit het tweede kindje is d ...
Ik heb nu net 9 weken mijn 2e kindje! Vind het minder overweldigend dan de eerste, maar zeker ook pittig! Ik kijk al echt wel uit naar de periode van 6+ maanden, niet lullig bedoeld 😜
Wat wel enorm helpt is dat ik nu zeker weet dat alles een fase is en gemakkelijker wordt (ookal vertelden anderen me dat bij de eerste wel). Ik ben ook wat relaxter dan met de eerste, ookal is 2 kinderen tegelijk (oudste is 2, geen makkelijke leeftijd) ook echt niet altijd makkelijk en verre van relaxt.
Maar zoals gezegd, ook nu is het pittig. Het voeden, het spugen, het uitvogelen van een nieuw karakter, nieuwe behoeftes, het huilen, het wel/niet slapen.
Sommige dagen loopt alles gesmeerd en andere dagen loopt het volledig in de soep en zit ik huilend op de badkamervloer met m'n 2 kinderen aan me hangend.
En ik kan wel als tip geven, zet jezelf op 1, zorg voor genoeg tijd me-time (haat aan dat woord), zet het huishouden op een laag pitje, etc. Maar daar ben ik zelf enorm slecht in 😉
Dus: doe het zoals jij het wilt en wat goed voelt. Wat jou houvast geeft voor nu, waardoor jij de dagen doorkomt. Maar sta ook af en toe wel echt even stil, leef in het moment en met de dag. Het pittige aspect en al de lastige emoties mogen er ook zijn, het kan hand in hand gaan met het overweldigende geluk en de onbeschrijfelijke liefde ❤️
4 jaar geleden
Reactie op MommyD
Hebben jullie het al met mensen erover gesproken? Mijn ervaring is dat ik a ...
Pfff ja dat helpt echt niet. Ik vermijd die mensen gewoon. Als ik van tevoren weet dat de persoon tegenover me zo'n type is, zeg ik gewoon dat alles perfect gaat (als ze überhaupt al vragen hoe het gaat). Joe Joe.
Met m'n beste vriendin die net een kindje van een jaar heeft, zeiken we alles van het moederschap gewoon even lekker af. En met m'n zus kan ik dat ook goed. Vind die mensen om je heen met wie je dat kan, zonder dat de ander daar een oordeel over heeft.
Tegen wie je kunt klagen over die lastige en drukke kinderen, alle rot hormonen, de behoefte aan stappen tot 4 uur, de behoefte aan alleen eten, al die vervelende driftbuien... Om nog naar niet te spreken over de slapende echtgenoten 🙄
Máár het ondertussen ook geen milliseconde anders willen en er enorm van genieten samen 😉
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op EefjeDoortje
Pfff ja dat helpt echt niet. Ik vermijd die mensen gewoon. Als ik van tevor ...
Oooh ja! Precies dit🙏🏼🙏🏼
4 jaar geleden
Hier een BAM mam van Guusje, 6 weken oud, ik heb er bewust voor gekozen dit kindje alleen te krijgen, en ik moet zeggen dat het me allemaal mee valt, tuurkijk schiet eten er soms bij in en heb ik wel eens om 12 uur smiddags pas kunnen douchen, loop ik half naakt en nat door het huis omdat het “alarm” af gaat en er per direct een tiet in moet😉, staat de wasmand soms 2 dagen in de hal, maar over het algemeen vind ik het een feestje dat ze er nu is. En zwaar, wat is zwaar? Ik ga elke dag lekker op pad (daardoor moet je je wel aankleden en blijven verzorgen TIP😉) en probeer er dus ook gewoon elke dag op mijn best uit te zien, al betekend dat inderdaad een enkele x met alleen een mascara op mijn gezicht.
En ja ik moet er elke avond 1 of 2x uit voor een voeding, maar ik heb verlof, moet daarnaast niks, dus vooral niet te druk om maken en Max genieten van alle tijd die ik nu met haar samen heb. Want deze tijd komt nooit meer terug. En tijd voor mezelf? Die is er nu weinig tot niet... maar dat komt vanzelf wel weer!
En lekker alles proberen, gaat het niet ben je zo weer thuis toch?
Ik heb gister besloten ff met haar op vakantie te gaan, spannend? Jazeker! Maar als ik het niet probeer zal ik het nooit weten🙏🏼
4 jaar geleden
Ik vind moeder zijn het mooiste, meest liefdevolle en meest fantastische wat er is, maar ook het meest pittige, onzekere en intense wat ik heb meegemaakt.