11 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn nu begonnen met dagelijks op het potje laten zitten. Dat vindt hij wel leuk maar meestal gebeurd er niks. Vandaag bij opa en oma wel gepoept op het potje en dat was ook wel interessant 🤣. Hier geeft hij ook nog niks aan maar het begin is er 😉

2 jaar geleden

Ik ben ook zo benieuwd hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen. Hier zegt de kleine wel: poep. Maar ook als hij een windje heeft gelaten en altijd achteraf. Hoe ga ik hem duidelijk maken dat hij het eerst moet zeggen en dan op het potje mag poepen 😂

2 jaar geleden

Op het kdv zeiden ze: we beginnen door hem 1x per dag op een zelfde moment even op het potje te zetten. Dus wordt uitgebouwd naar 2x etc. Ze pakken dan ze momenten na de snack van 10 uur en gelijk na de middagdut omdat de kansen dan blijkbaar groot zijn dat hij moet plassen. Het schijnt dat ze op een gegeven moment een hekel beginnen te krijgen aan vieze luiers. Ik weet niet in hoeverre dit wen goede tactiek is maar hier hou ik me aan vast(nog niet begonnen btw)

2 jaar geleden

Met verschoon momenten dan zet ik hem op het potje. Hij vindt het prachtig! Er komt niks, maar hij zit erop als de koning. Hij wil er ook niet meer af trouwens… Driftbui gegarandeerd! 😅 Dit blijf ik doen zolang hij er geen hekel aan krijgt. Hopelijk met resultaat uiteindelijk. 💩

2 jaar geleden

(Als pedagoog) Aan te raden om te beginnen als je kindje zelf al iets aangeeft. In het algemeen zijn jongens vaak wat later zindelijk dan meisjes. Mijn zoontje is 19 maanden en zegt sinds 2 weken ‘bah’ als hij zijn volle luier ziet en als we vragen of hij geplast/gepoept heeft. Sinds 2 dagen zegt hij ‘bah’ vlak na het poepen. alvast een fisherprice 3-in-1 potje van €21 aangeschaft en een zindelijkheidsboekje Tuur gaat op het potje met flapjes en schuifjes besteld. om langzaam zijn interesse te wekken. https://www.24baby.nl/peuter/zindelijkheid/zindelijkheidstraining-tips/

2 jaar geleden

Mijn dochter is 19 maanden en loopt na het eten zonder luier, ook gaat ze altijd op de wc (speciale family wcbril) voor het badderen. Ze heeft er al 2x op geplast, en 1 x over papa zijn schoot. Papa zat op de wc en ze wilde op schoot🤣🤣🤣😂 We zijn hier mee begonnen omdat ze op de wc naast papa op de grond gepoept had💩 Het geeft soms wel een hoop zooi maar ze vind het geweldig en begint hierdoor ook zelf haar luier uit te willen. Ook geeft ze zelf al steeds vaker aan dat ze naar de wc wil, al gaat ze er dan soms op zitten en gebeurt het daarna als ze weer rondloopt er is een begin.. mama dweilt wel weer😂

2 jaar geleden

Hier zet ik haar sinds een paar maanden geregeld op het potje en op een gegeven moment was dat met iedere verschoning. Vaak komt er dan wel een plasje. Sinds een paar weken worden de plasjes groter (houd ze het langer op?) Deze week begonnen met luier uit en onderbroek aan als we thuis zijn en dan zet ik haar ieder uur even op de wc of het potje. Dit gaat best goed maar aangeven dat ze moet plassen doet ze niet.. als ze druk aan het spelen is laat ze het soms gewoon lopen.. ook is poepen nog nooit gelukt op het potje. Ik ben benieuwd of dit binnenkort gaat veranderen.. ik hou nog even vol iig💪🏻

2 jaar geleden

Mijn dochter 18maanden wil niet op het potje gaan zitten. Ze stopt er wel haar knuffels of poppen in 🙈 dus ik laat het maar even

2 jaar geleden

Onze zoon geeft sinds kort aan dat hij heeft gepoept! Hij gaat dan door z'n knietjes en zit aan z'n luier. Laatst ook 1x achter de bank verstopt op te poep (dat is toch wel heel schattig). Ik ben ook nog niet begonnen, wil het wel proberen. Welk potje hebben jullie?

2 jaar geleden

Ik ben aan het kijken en zoiets lijkt me wel handig. Zo'n uitneembaar klein potje en dat het later ook een krukje + verkleiner is. Er zit wel veel prijsverschil tussen! Afhankelijk van die factoren natuurlijk. https://www.bol.com/nl/p/housie-3-in-1-plaspotje-plaspotje-kind-potje-peuter-potje-met-deksel-wc-potje-peuter-wc-verkleiner-opstapje-groen/9300000041534790?referrer=socialshare_pdp_androidapp

2 jaar geleden

Met mijn zoontje(21 maanden) ben ik al een tijdje boekjes erover aan het lezen. Oa Bobbi op het potje. Elke avond gaat hij op het potje, met een klein boekje erbij om te ontspannen. Of we zingen een liedje. Sinds 2 weken plast hij erop en gisteren op de wc gepoept! (met een wc verkleiner). We zijn zo trots! Op het KdV zetten ze nu steeds een potje klaar als een ander kindje verschoond wordt. Daar plast hij nu ook 3x per dag. We gaan de goede kant op:-)