12 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Nee ik pureer alleen bivoorbeeld stukken tomaat en paprika zodat hij wat meer groente binnen krijgt. Die 2 wilt hij nooit eten 😂
2 jaar geleden
Sinds ze een maand of 10 is al nauwelijks meer puree. Steeds meer gewoon neer gaan leggen. Inmiddels eet ze heel veel al met een vork.
Ik zou zeggen aanbieden en zien wat ze ermee doen. Ze moeten de aparte smaken en texturen gaan leren. Reken erop dat in het begin alles op de grond gegooid wordt of weer uitgespuugd.
2 jaar geleden
Wij hebben al vanaf begin af aan de kleintjesmethode gedaan. Ons zoontje hoeft dus niks gepureerd dat snapt hij niet. Hadden laatst aardappelpuree en hij keek ons aan alsof we gek geworden waren. Hier is het tijdstip van avondeten wel bepalend. Niet te laat anders is hij te moe om zich te concentreren dus 17.15 gaan we eten. Hij eet altijd met de pot mee. Wel eigenlijk alleen de groenten en bijv rijst, pasta, aardappels, couscous, bulgur, want hij hoeft het vlees niet, raakt het met geen vinger aan haha. Vis eet hij wel. Je zou dus bijvoorbeeld met kleine stukjes kunnen beginnen en dan bijvoorbeeld wat vroeger eten.
2 jaar geleden
Nee. Alleen broccoli en bloemkool omdat hij dat verrekt om anders te eten en als ik t pureer wel.
2 jaar geleden
Nee ik heb nooit iets gepureerd of geprakt en dat hoeft ook zeker niet meer bij 2 jaar! Sterker nog, is niet zo goed voor de kaakontwikkeling om te blijven pureren.