6 Reacties

2 jaar geleden

Hij slaapt bij ons onder een dekbed met kussen in zijn ledikantje. Hebben als volgende stap een peuterbed geprobeerd maar dat werkte nog niet. Houden nog lekker een jaartje zn ledikant aan

2 jaar geleden

Wij hebben onze zoon een week voor z'n tweede verjaardag in z'n 'grote bed' gelegd en hij is er nu ruim een maand later nog steeds mega trots op! Hij sliep altijd in slaapzak zonder iets anders, inmiddels slaapt hij met kussen en dekbed heerlijk elke middag en nacht. De eerste week snapte hij het dekbed nog niet helemaal en vond het maar gek, dus gooide hem steeds af en werd dan koud, dus even een weekje z'n extra dikke pyjama weer aan gehad. Inmiddels kruipt hij er zelf steeds onder, ondanks de warmte 🙈

2 jaar geleden

Ik heb een zoontje van net 2 en ligt nu sinds een aantal weken in een 1 persoonsbed, hebben getwijfeld voor een peuterbed maar toch gekozen voor een groot bed. Heb er een dekbed op liggen maar hij kruipt er telkens onderuit en gaat er boven op liggen, met dit weer is dit toch niet erg. Een hoofdkussen heb ik geprobeerd maar dat vind hij nog niet fijn dus dat leggen we over een tijdje wel in zijn bed. We hebben hem gewoon van de een op andere dag in het grote bed gelegd en dit gaat nog steeds super goed. Wel hebben we een ander matras naast het bed op de grond gelegd, hij valt er nog wel eens uit maar slaapt dan gewoon door hihi..

2 jaar geleden

Ik volg even! We willen onze dochter na onze vakantie naar de grote kamer verhuizen, met ook een groter bed (huidige kamer zal voor baby broertje in november zijn, en ook het ledikantje (mits het grote bed goed gaat)). Ik ben nu aan het zoeken welk matras ik voor haar wil (we hebben nu de himlavalv van Ikea). Ik ben (ook) benieuwd naar tips 😃.

2 jaar geleden

Wij hebben onze meid een maand voor haar tweede verjaardag in een peuterbedje gelegd. Ledikant er naast laten staan zodat ze de keuze had. Ze slaapt van die dag elke dag in haar peuterbed en is er super fier op. Ze mag er enkel uitkomen als mama en papa in de kamer zijn. Ze slaapt al een lange tijd met een hoofdkussen, het dekbed ligt vaak niet meer over haar maar het is warm genoeg nu

2 jaar geleden

Wij doen het pas in december. Dan is hij 2,5 jaar. We zullen ondertussen zijn kamer geheel in orde maken (behangen, nieuwe accessoires enzo), dan zal hij zeker leuk vinden. Wij verhuizen in december naar de kamer op 'zolder' en broer die er binnenkort aankomt blijft dan in onze kamer en krijgt het ledikantje van grote broer. In december is er dus een verhuis gepland bij ons. ☺️