20 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt vaak 2 uur in de namiddag 😅

2 jaar geleden

Ons zoontje neemt nog steeds ieder middag een dutje , als hij super moe is en niet op bed wil, doe ik hem wiegen in z’n kinderwagen, dan helpt het wel

2 jaar geleden

Hier sliep hij ook altijd even in de middag. Maar nu ook soms wel soms niet. Ik pas me zoveel mogelijk (proberen) aan aan zijn ritme. Wat soms lastig is... want sjaggie hahahaha

2 jaar geleden

Ja hoor, slaapt hier nog 2 tot 2,5 uur tussen de middag :)

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt ook nog vaak wel 2 uur! Afgelopen zaterdag zelfs een dutje in de auto om 11 uur om vervolgens van 14.00 tot 15.30 nog te slapen. Heerlijke slaapkoppen hebben wij, haha.

2 jaar geleden

Hier slaapt hij al 2 maanden niet meer. Het zelfde geval krijsen etc. Hij wil ook echt niet meer. Ook al heeft hij t soms wel nodig. Maja slaap kan je niet dwingen

2 jaar geleden

Wij zitten in de overgangsfase naar niet meer slapen. Rond half 1 vragen wij of hij naar bed wil, 9x zegt hij nee en 1x ja. Wij laten hem dan maximaal een uur slapen omdat hij anders pas om 22:00 uur slaapt.. Slaapt hij wel in de middag, dan slaapt hij in de avond om 20:30. Slaapt hij niet dan om ca 19:30.

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt nog een uurtje tussen de middag. Vaak tussen 13.15u en 15u ergens. Hij heeft het er echt ook nog wel aan toe.

2 jaar geleden

Op de creche slaapt hij 45 min tot een uur. Tijd geleden sliep hij meer als ze op de creche hem eerder op bed leggen. Thuis doet hij 2 dutjes van half uur tot 45 min. Ook niet standaard. Vanochtend geslapen van 12 tot 12.45 uur.

2 jaar geleden

Onze dochter slaat af en toe het slaapje over maar in de regel slaapt ze nog. Gisteren weigerde ze te slapen en viel ze even later in slaap in de auto…

2 jaar geleden

Bij ons ook: lekker slapen tussen 12.30 en 15 uur!

2 jaar geleden

Hier nog heerlijk zeker 3 uurtjes slapen smiddags 🙊 ik geniet er nog even van want het kan zo over zijn 😂

2 jaar geleden

Jazeker! Tussen 1300 en 1330 naar bed en dan 1,5u. Als we dat niet doen dan hebben we eind van de middag een dood vogeltje 🥴.

2 jaar geleden

Wat fijn zegggg! Had het ook graag nog even zien gebeuren maar denk dat ze het echt niet wilt. Als ze dan toch in slaap valt ergens aan t einde van de middag dan laat ik dr zo’n 45 min slapen anders krijg ik haar savonds niet in bed🥴

2 jaar geleden

Nee helaas. Als ik het wel doe gaat ze savonds niet meer slapen

2 jaar geleden

Hier eentje die wel moet, maar t soms vertikt (vooral bij mijn partner): meestal pakt’ie zo’n 2 uur ‘s middags, maar slaapt’ie elders (auto, of elders in bed of wagen) dan is het na 45minuten meestal gedaan). Redt’ie net tot bedtijd 🙈 We moeten m wel uiterlijk 3,5uur voor bedtijd weer wakker hebben: anders wordt er ‘s avonds niet op tijd geslapen. Bij mijn eega dus al een aantal keer krijsen en weigeren te gaan slapen: dan issie ook echt gesloopt, zo’n 2uur voor bedtijd al, dus niet optimaal. Omdat hij absoluut niet langer slaapt dan anders, houden we m dan (oh zo gezellig) wel wakker tot het ongeveer bedtijd is, zodat hij de dag erna wel weer in zijn ‘normale’ ritme zit.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Ons zoontje slaapt al 2.5 maand niet meer overdag. Ook krijsen etc. Krijg hem niet eens zijn pyjama aan. Ging opzich wel goed. Alleen de laatste weken is hij zo moe. Dat hij het eigenlijk echt nodig heeft. En continu onderweg in slaap valt. Maar in bed willen Ho maar.

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt nog steeds van 12-14:30 😁 dit samen met haar broertje van 1 jaar ideaal. Gelukkig is het geen strijd hier

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt niet meer. Gaat gewoon spelen in bed en na een half uur is het mama ik wil eruit. Nou, ik vind het heerlijk dat hij niet meer smiddags slaapt! Eindelijk meer vrijheid. Wij merkten het doordat hij pas om 2230 sliep als hij smiddags had geslapen. En de dutjes werden steeds korter. Nu slaapt hij op de opvang 1 dag niet en 1 dag nog wel, 40 min. Hij gaat nu savonds om 1800 naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 0800. Soms een hele uitdaging qua ophalen op de opvang/bij oma, maar wat ben ik er blij mee.

2 jaar geleden

Ons zoontje doet vanaf zijn 2 en 1 maand geen dutje meer. Is nu ook 2 en 5 maanden. Nu is hij de laaste weken zo nukkig. Houdt t eigenlijk niet vol. Maar ik krijg hem echt met geen mogelijkheid meer naar bed. Echt ellendig.