4 Reacties
2 jaar geleden
Hoi!
Mijn nichtje heeft tot ongeveer 2 / 2,5 hetzelfde gehad. Ook echt paniek, verdriet en krijsen als er iemand anders dan mijn zus en haar oudste dochter of idd kdv leidsters in de buurt kwamen. Ik als haar tante mocht ook niet te dichtbij komen..
Maar dus rond de 2,5 stopte dat van 1 op de andere dag. Gewoon zomaar. Het was in ene klaar. En nu is ze super sociaal, gezellig aanwezig, speelt met iedereen, durft aandacht te vragen en te geven. Een clown eerste klas. Echt een wereld van verschil....
Mijn zus hield haar tijdens de eenkennigheid altijd bij zich en pushte haar helemaal niet, ze voelde zichzelf daar niet comfortabel bij.
Ik zou je dat ook alleen als advies mee kunnen geven, kijk waar jij je het beste bij voelt, je zoontje geeft vanzelf aan waneer hij er klaar voor is. En wie weet wordt hij net zo'n clown als m'n nichtje en kan je je niet meet voorstellen dat hij nu zo eenkennig is..
Succes!!😊😊
2 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie!
Zolang mensen op afstand zijn vind die ook alles best, is die aan t lachen naar vreemden en zwaaien enz , maar oppakken of knuffelen vind die gewoon niets 🤷🏼♀️
Echt pushen voelt daarom idd niet goed , hopelijk gaat t net zoals bij je nichtje vanzelf over ☺️
Thanks!
2 jaar geleden
Mijn dochter van 20 maanden wilde ook niemand anders dan mij, maar ik nam het haar niet kwalijk... Niemand wilde met haar spelen of haar met geduld behandelen zoals ik dat deed, dus als de rollen omgedraaid waren zou ik ook alleen met mezelf spelen en knuffelen. 🥴 Sinds enkele weken vraagt ze letterlijk ook naar haar papa en haar zus van 6 mag haar stilaan ook benaderen. Kleine kinderen worden groot en in mijn ervaring wil dat zeggen dat ze overal wel uit zullen groeien.
We slapen bijvoorbeeld ook samen in een familiebed en ik vond het een tijd vervelend, maar ik zie haar evolueren. Ik geniet er nu dus erg veel van, want op een dag zal ze ook dat samen slapen willen afleren. 🥰
2 jaar geleden
Mijn dochter van 20 maanden wilde ook niemand anders dan mij, maar ik nam h ...
Dank je wel voor je reactie!
Z’n broer speelt ook idd niet helemaal op t “niveau” van de kleinste (veel trucjes met voetbal, hard wegrennen terwijl de kleine m niet bijhoud) dus misschien dat t daarom ook wel minder leuk is voor m.
Hopelijk gaat t wat beter als die ouder wordt 🤷🏼♀️