12 Reacties

2 jaar geleden

Hier blijft het ook bij 1! Dolgelukkig maar compleet zo. Misschien scheelt het dat ik zelf ook enig kind ben en dat nooit als vervelend heb ervaren..

2 jaar geleden

Ja wij hebben ook één zoontje en daar houden we het ook bij. Wij vinden het prima zo, en daar gaat het denk ik om. Daarnaast hebben we beide een zusje waar we weinig tot geen contact mee hebben, dus het hoeft niet altijd een toevoeging te zijn.

2 jaar geleden

Ik heb 17 jaar geleden bewust toen gekozen voor 1 kind. Dit zag ik nooit als een probleem. 15 jaar later begonnen mijn eierstokken weer te rammelen en wilde ik een mijn partner er nog 1 kind bij. Maar toen na 5 maanden bevalling was ik weer zwanger (kadootje) was in eerste instantie mijn zoon van ondertussen 16 jaar de enige die blij was☺️ toen kwam eruit dat hij het fijn vond voor zijn zusje omdat hij altijd alleen is geweest. Dit sprak hij voor de eerste keer uit....na die woorden werd ons kadootje het allermooiste geschenk wat er op de wereld is☺️ dus ja ik kan me als geen ander voorstellen als je er maar 1 wil. Maar na de woorden van mijn zoon dus voel ik me schuldig jegens hem. Al weet ik donders goed dat je geen broertje of zusje moet nemen voor de kinderen want de klik moet er later ook maar zijn. Maar volg je hart want dat is goed en het enige juiste

2 jaar geleden

Bij ons blijft het ook bij een kind (voor nu). Wie weet denk ik er over een aantal jaren anders over maar mijn gevoel vind dit nu zo perfect.

2 jaar geleden

Reactie op Lois123

Hier blijft het ook bij 1! Dolgelukkig maar compleet zo. Misschien scheelt ...
Heb je je nooit alleen gevoeld ofzo? Ik kijk mee want ik heb “maar” 1 kind terwijl ik er meer had gewild. En ik vraag me af hoe het is!

2 jaar geleden

Misschien dat ik er over een aantal jaren anders over denk, maar tot nu toe blijft het bij ons ook bij 1 kind. Steeds de vraag krijgen wanneer de 2e komt vind ik wel best lastig.

2 jaar geleden

Reactie op wente

Heb je je nooit alleen gevoeld ofzo? Ik kijk mee want ik heb “maar” 1 kind ...
Nee echt totaal niet.. Het scheelt wel dat vanaf dat ik 10 jaar was mijn neefje bij ons in de straat kwam wonen maar dat is voor 3 jaar heel leuk geweest en toen we naar de middelbare school gingen was dat ook over. Ik kan mij vooral alle aandacht herinneren tijdens vakantie, urenlang met vaders zwemmen en spelen, nooit iets te kort gekomen en gewoon vaak vriendjes of vriendinnetjes om mee te spelen. Ik weet dat ik vroeger al vanaf peuter een enorme moeder peuter was die alles met baby’s en kinderen leuk vond en de hele dag met poppen speelde. Toch heb ik zo ver ik mik kan herinneren nooit 1 moment het idee gehad dat ik iets miste in ons gezin.

2 jaar geleden

Hier ook 1 meisje 22maanden is ze nu en wij houden het ook bij 1 .. ik heb mezelf laten steriliseren omdat ik heel zeker weet dat het voor mij zo goed ia..... Het is vooral heel goed na jezelf luisteren en je gevoel volgen..🥰

2 jaar geleden

Reactie op Lois123

Nee echt totaal niet.. Het scheelt wel dat vanaf dat ik 10 jaar was mijn ne ...
Dankjewel! Het haalt iets van mijn “schuldgevoel” richting mijn dochter weg

2 jaar geleden

Wij willen het ook bij 1 kind laten. Dol gelukkig met ons mannetje. Ik ben zelf ook enig kind en heb nooit wat gemist. Mijn man heeft een broertje, maar nooit iets mee gehad dus ook dat zegt niets. Ik kan niet zeggen hoe ik er over heel veel jaar in sta, zoals hierboven ook al iemand schrijft, maar voor nu compleet.

2 jaar geleden

Wij houden het ook bij 1 kind. Eerlijk gezegd vind ik 1 kind al best wel pittig en geniet ik van hem maar ook van mijn vrije tijd. Plus als ik kijk naar de wereld en vooral de overpopulatie die het ervaart, zou het niet erg zijn als de meeste mensen het bij 1 kind houden.

2 jaar geleden

Ik ben zelf enig kind en mijn zoon is enig kind.. ik heb niets gemist en ik weet zeker dan me zoon ook niets gaat missen. Hij heeft een grote familie en heel heel veel liefde om zich heen. Veel kindjes van gelijke leeftijd. Ben blij dat ik een kindje heb en ik al me focus en aandacht op hem heb. Zo weet ik ook zeker dat ik hem alles kan bieden wat hij nodig heeft