65 Reacties

4 jaar geleden

Ik kolf 4 a 5x per dag meestal rond de 100 a 110ml per keer.. sochtends v ...
Powerkolven? Dat zeiden ze bij mij. Een uur lang 10 minuten kolven, 10 minuten rust en repeat

4 jaar geleden

Reactie op soez

Mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan? Ik probeer nu ook maar twer x ...
Het is me gelukt door te powerkolven: een uur lang 10 minuten kolven afwisselen met 10 minuten rust. Als het minder wordt, doe ik dit weer. Weet niet of je van 15 ml naar 150 gaat op die manier, maar het heeft bij mij wel geholpen in elk geval!

4 jaar geleden

Reactie op Blauwvanjou

Het is me gelukt door te powerkolven: een uur lang 10 minuten kolven afwiss ...
Ja daar twijfel ik ook aan.. ik zal het proberen🥰🌹

4 jaar geleden

Reactie op soez

Ja daar twijfel ik ook aan.. ik zal het proberen🥰🌹
Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Blauwvanjou

Succes!
Dankjewel!! Laatste vraaag sorry haha maar met hoeveel ml werd je melk meer door powerpumping?

4 jaar geleden

Ik kolf sinds dag 6 na de geboorte; de kleine dronk te weinig aan de borst en we wilden graag zicht houden op hoeveel hij dronk. Inmiddels is hij bijna 12 weken. Ik kolf 5 x per dag ongeveer 20 minuten per keer, in totaal 1100-1200 ml per dag. Mijn zoontje drinkt 800-900 ml per dag dus de vriezer raakt al aardig gevuld :) Powerpompen (uur lang; 10 minuten kolven en dan 10 minuten masseren/warme kruik) in week 2 heeft ervoor gezorgd dat de productie aanzienlijk steeg en constant is gebleven nadien. De aanschaf van een kolfbh in week 7 heeft gemaakt dat ik het lang(er) kan ga volhouden. Ik werk voornamelijk nu ondertussen op mijn laptop terwijl ik kolf, dus het kost me voor mijn gevoel geen extra tijd.

4 jaar geleden

Reactie op soez

Dankjewel!! Laatste vraaag sorry haha maar met hoeveel ml werd je melk meer ...
Haha geen probleem hoor! Ik denk ongeveer 50-70 ml meer. Maar ik deed het soms wel een paar dagen achter elkaar.

4 jaar geleden

Reactie op kworld

Ik kolf 4x per dag. Elk dagdeel een keer en dan wisselt het eigenlijk rond ...
Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? Mijn zoontje pakt m'n borst ook niet meer, en lees dat jouw dochtertje hem nu weer pakt. Na hoe lang pakte ze hem weer? :)

4 jaar geleden

Reactie op soez

Mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan? Ik probeer nu ook maar twer x ...
Kijk ook of je de juiste maat en vorm borstschild hebt. Dat maakte bij mij veel verschil!

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? Mijn zoontje pakt m'n borst ook nie ...
Ja tuurlijk. Ze is vandaag precies 8 weken. Ik heb op haar fles een prematuur speentje gedaan zodat ze harder moest zuigen. Verder ben ik de borst gewoon blijven aanbieden (proberen) na ongeveer een week, 1,5 in deze strijd lukte het weer. Nu zitten op al haar flesjes prematuur speentjes.

4 jaar geleden

Reactie op Blauwvanjou

Haha geen probleem hoor! Ik denk ongeveer 50-70 ml meer. Maar ik deed het s ...
Wooww dat scheelt echt veel !! Ik heb een nieuwe kolfapparaat aangeschaft zodat ik ermee kan beginnen! Dankjewel

4 jaar geleden

Reactie op SGVS

Kijk ook of je de juiste maat en vorm borstschild hebt. Dat maakte bij mij ...
Dankjewel voor de info❤️

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? Mijn zoontje pakt m'n borst ook nie ...
Ik had ook een borstweigeraar, na één maand fulltime-kolven kreeg ik hem toch aan de borst. Tepelhoetje was bij mij de oplossing. En toen zat ik met de fles bij mijn borst, heb ik steeds eerst 5-10cc uit de fles gegeven, dan gewisseld naar borst, toen weer fles, dan weer borst... totdat hij alleen maar nog aan de borst dronk na 6 weken. Ook nog een goede vond ik “paced feeding” voor het drinken met de fles, gedaan op aanraden van de lk. Moeilijk uit te leggen, het beste je zoekt er eens op YouTube naar, gaat heel makkelijk en dat deden we ook. Wat eerder voorgesteld is, klein gaatje flessenspeen is zeker ook een gouden tip! En sinds 1 week drinkt hij soms nu ook zonder tepelhoetje. Niet altijd. Mijn zoon schijnt gewoon het meest van plastic te houden.

4 jaar geleden

Reactie op schmerena

Ik had ook een borstweigeraar, na één maand fulltime-kolven kreeg ik hem to ...
Dat heb ik idd ook gedaan! Even fles en toen snel de borst aangeboden en zo steeds wisselen als ze gefrustreerd raakte!

4 jaar geleden

Zijn er nog fulltime kolvers? Ik wilde graag dat ze 6 mnd borstvoeding zou krijgen, maar ik merk dat het lastig volhouden is. Hoe is dit voor jullie? Tot wanneer gaan jullie door?

4 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Zijn er nog fulltime kolvers? Ik wilde graag dat ze 6 mnd borstvoeding zou ...
Still going strong 💪🏻 hier nog 4 keer per dag, 7:00-12:00-17:00-22:00. Het scheelde enorm dat ik wat terug ben gegaan aan hoe vaak kolven. Vooral in mijn hoofd 😅 Ik wil het ook graag minimaal 6mdn volhouden, maar het liefst een jaar💪🏻

4 jaar geleden

Hier ook vanaf begin gekolfd ivm prematuur baby. Na 2 weken bij thuis komst begonnen met de borst maar helaas na 4 weken weer overgestapt omdat hij heel onrustig dronk aan de borst. Ik heb geen vaste tijden.. Ligt er een beetje aan wanneer de kleine slaapt. Maar 1x s’ochtends vroeg 1xmiddag en 1x voor het slapen. Heb tot nu toe daar genoeg aan. (800-850ml totaal) Ben benieuwd als ik ga beginnen met werken 🙇‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op BolletjeBolletje

Still going strong 💪🏻 hier nog 4 keer per dag, 7:00-12:00-17:00-22:00. He ...
Ik heb precies hetzelfde schema! Alleen de eerste keer kolven doe ik om 6:00 uur. Echt knap dat je het een jaar wilt volhouden

4 jaar geleden

Reactie op BiancaV

Hier ook vanaf begin gekolfd ivm prematuur baby. Na 2 weken bij thuis komst ...
Wat fijn dat je zoveel productie hebt, ik kolf ongeveer 700-750 ml in 4 x. Hoe lang wil je doorgaan? Ik werk al maar de productie blijft hetzelfde, ik denk dat het komt omdat ik zo gewend ben aan het kolven en tijdens het kolven gewoon door werk

4 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Wat fijn dat je zoveel productie hebt, ik kolf ongeveer 700-750 ml in 4 x. ...
Ja daar heb ik echt geluk mee. In het begin heb ik iedere 3 uur in het ziekenhuis gekolfd. Langzaam aan minder kolf momenten gaan doen. Ik wil zo lang mogelijk doorgaan. 🙂 Als het niet meer genoeg is wil ik het met kv gaan combineren. Nog tips hoe je dit het beste kunt aanpakken? Fijn dat je productie op het werk hetzelfde is! Ga het vanzelf zien heb al wel vast kv in huis gehaald mocht het tegen vallen.