65 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op BiancaV

Ja daar heb ik echt geluk mee. In het begin heb ik iedere 3 uur in het ziek ...
Ik heb 2 van de 5 flessen voor de helft gevuld met kv omdat ze anders niet genoeg krijgt. Ze heeft verder geen krampjes etc, maar ook niet van de eerste hapjes. Succes met werken alvast straks👍 enige nadeel van kv vind ik dat het na openen maar 4 weken houdbaar is. Wij krijgen het niet op in 4 weken..

4 jaar geleden

Zeker respect moeders hier!! Weet niet of ik het jullie zou nadoen...vind soms kolven als ik weg ga o.i.d. al best een opgave eerlijk gezegd. Dus nogmaals heel stoer van jullie ❤💪. Vraagje aan jullie kenners: Maken jullie na iedere kolfbeurt alles schoon helemaal met afwasmiddel e.d.? Of hoe doen jullie dat (uiteraard kook ik einde vd dag uit), maar op werk e.d. ben ik weleens zoekend of enkel afspoelen voldoende is. Maar ben bang voor onvoldoende hygiëne dan...

4 jaar geleden

Reactie op Babyopkomst2020

Zeker respect moeders hier!! Weet niet of ik het jullie zou nadoen...vind s ...
Ik spoel alles met water af en laat het dan drogen op een schone doek.. zo was het mij in het ziekenhuis uitgelegd en dan idd einde dag uitkoken. Nu op het werk droog ik het gelijk af omdat ik het niet fijn vind om te laten staan.

4 jaar geleden

Ik spoel ook alles af na gebruik en dan was ik het om de dag af en stop het in de stoom sterilisator. Dan is het weer helemaal fris. Altijd zo gedaan en geen klachten bij mijn meisje :)

4 jaar geleden

De beste tip die ik heb gekregen komt van mijn verloskundige: kolfspullen hoef je niet elke keer af te wassen. Ik bewaar mijn kolfspullen na gebruik in een afsluitbaar plastic bakje in de koelkast. Een flesje moedermelk in de koelkast blijft immers ook tot 3 dagen houdbaar. Zo doe ik ook zo op mijn werk. Scheelt een hoop gedoe! Aan het eind vd dag afwassen en steriliseren.

4 jaar geleden

Reactie op Ellesun

De beste tip die ik heb gekregen komt van mijn verloskundige: kolfspullen h ...
Wat een goede tip! Ga het vandaag gelijk toepassen op het werk :-)

4 jaar geleden

Ik kolf nu ook 20 weken.. Ik merk dat de productie is afgenomen Sinds een maandje ongeveer dat ik 4 keer per dag ben gaan kolven.. ik kolfte altijd enkelzijdig kolf apparaat. Nu heb ik een dubbel elektrisch kolfapparaat van Medela aangeschaf en probeer vandaag en morgen te powerkolven door elk 1 a 2uur te kolven ipv elke 4 a 5uur.. zou dit werken? Wil echt omhoog met de productie

4 jaar geleden

Ik kolf nu ook 20 weken.. Ik merk dat de productie is afgenomen Sinds een ...
Kolf 500ml per dag gemiddeld en zou graag naar de 700 gaan

4 jaar geleden

Ik kolf nu ook 20 weken.. Ik merk dat de productie is afgenomen Sinds een ...
Regeldagen nabootsen met de kolf dus 🤗

4 jaar geleden

Regeldagen nabootsen met de kolf dus 🤗
Voor mij werkte toen niet, omdat het te veel vraagt van je lijf. Lactatie deskundige gaf aan dat ik beter 2 keer per dag kon clusterkolven. Dat werkte bij mij erg goed!😉 maar je kunt het natuurlijk altijd proberen

4 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Voor mij werkte toen niet, omdat het te veel vraagt van je lijf. Lactatie d ...
Oké dus 2x per dag een uur 10min kolven en 10min rust?

4 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Voor mij werkte toen niet, omdat het te veel vraagt van je lijf. Lactatie d ...
En hoeveel meer kolfte je vanaf dat je deed cluster kolven en hoeveel dagen deed je dit?🤗

4 jaar geleden

En hoeveel meer kolfte je vanaf dat je deed cluster kolven en hoeveel dagen ...
Ik heb het een week gedaan in het begin, maar toen kolfde ik nog 6 keer per 24 uur (2 keer daarvan clusterkolven 20 min links - 20 min rechts - 10 min pauze - 10 min links - 10 min rechts) Productie ging toen van 50 ml naar 150 ongeveer. Later heb ik het ook nog een keer een week gedaan omdat de productie tussen de 100 en 150 per keer bleef hangen. Nu kolf ik nog 3 keer per dag en kolf ik 200 tot 250 ml per keer

4 jaar geleden

Reactie op BiancaV

Ik spoel alles met water af en laat het dan drogen op een schone doek.. zo ...
Bedankt! Dacht dat er geen respons was gekomen op mijn vraag. Had geen melding gehad. Maar zie nu jullie reacties Ga ermee aan de slag 😊!

4 jaar geleden

Als je kolft dan moet je je tepel toch volledig zien heen en weer bewegen en niet dat hij heel de schacht vult? Zit een beetje met de maat te tobben

4 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Ik heb het een week gedaan in het begin, maar toen kolfde ik nog 6 keer per ...
En je productie gaat niet omlaag terwijl je ‘maar’ 3x kolft? Ik had altijd het idee dat hoe minder je kolft, er niet genoeg stimulatie is waardoor de productie achteruit holt. Hier wil ik minder vaak per dag gaan kolven, maar ben zo bang voor een teruglopende productie (die is al niet denderend hoog)

4 jaar geleden

Reactie op cac

En je productie gaat niet omlaag terwijl je ‘maar’ 3x kolft? Ik had altijd ...
Hoeveel ml kolf je per keer? Bij mij loopt het nu wel wat terug maar dat is bewust. Ik ben rustig aan aan het stoppen. 5 maand vast zitten aan een kolf apparaat vind ik meer dan genoeg. Ik heb heel lang 3 keer per dag gekolft en als de productie wat terug liep ging ik weer 1 keer per dag cluster kolven. Dan liep het wel weer op

4 jaar geleden

Reactie op Kyra1

Hoeveel ml kolf je per keer? Bij mij loopt het nu wel wat terug maar dat ...
Aha oke! Als ik om de 3 uur kolf tussen de 60ml en 80ml. Zl drinkt nu 120ml, a 7 voedingen per dag. Laat mijn vriend mij sochtends liggen en zit er 6 uur tussen de voedingen, dan 120 tot 150ml. Ik kolf nu zo’n 4x per dag met 2 live voedingsmomenten. (We geven de helft kv en helft bv ) Wil graag wat minder vaak gaan kolven maar wil wel hetzelfde blijven produceren, dus ik denk dat de tip om af en toe te powerkolven wel een idee is. Hoevaak deed/doe je dit in de week?

4 jaar geleden

Reactie op cac

Aha oke! Als ik om de 3 uur kolf tussen de 60ml en 80ml. Zl drinkt nu 120m ...
Het hangt voor mij ook samen of ik voldoende drink etc. Het clusterkolven deed ik gemiddeld na 3 weken 3 dagen achter elkaar. Zo lang ik genoeg drink, voldoende rust had (vooral slaap maar dat is wel lastig met een kleintje😇)

4 jaar geleden

Wat is de reden dat jullie besloten/over moesten tot fulltime kolven als ik vragen mag? Hoop dat jullie ervaren kenners mij kunnen en willen helpen 🙏! Het lijkt erop dat mijn zoontje namelijk beter/meer uit de fles drinkt inmiddels dan bij mij live. Blijft ook al een maand hangen qua gewicht. Hij slaapt slecht na mijn voedingen en na de fles goed. Is ook onrustig aan de borst aan het worden. (Ik voed wel nog altijd met tepelhoedje, maar lijk wel voldoende productie te hebben gezien wat ik kolf op werk e.d.)