19 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Mar891
Heel herkenbaar. Hier zijn we ook aan het worstelen. Maar zelfs zonder midd ...
Ah shit. En wat is de drama? Ik had stiekem de hoop dat geen middagslaapje de drama gaat oplossen/verminderen.
2 jaar geleden
Mijn dochter gaat smiddags max 1 uurtje slapen, maak haar dan ook wakker (meestal van 12.30 tot 13.30) en dan savonds tussen 19 en 20 uur naar bed. Alleen bij de opvang slaapt ze niet meer en ligt ze er wel op tijd in (18 uur meestal). Soms denk ik dat ze haar middagslaapje niet meer nodig heeft maar dan is het om 16 uur al feest en daar heb ik ook geen zin in. Verder nog geen tips dus ik volg even 🤭
2 jaar geleden
Reactie op ClaudiaNoëlle
Mijn dochter gaat smiddags max 1 uurtje slapen, maak haar dan ook wakker (m ...
Hoelaat is ze ochtends wakker? Aangezien ze om 12.30 gaat slapen middags
VRIEND
2 jaar geleden
Hier ook drama sinds afgelopen weekend.. Ze sliep nog altijd 2-3 uur ‘s middags (vanaf 12 uur) en heeft ook echt wel slaap nodig. ‘S avonds gaat ze rond 18.45 uur naar bed. Maar ze zegt nu gewoon: ‘slapen niet!’ Vandaag zei ze ook nog: ‘slapen eng’ 😅 Als ik ‘s middags met haar ga wandelen valt ze wel snel in slaap in de wagen. En dan kan ze zo weer ruim 2 uur slapen. Vandaag een uurtje in de wagen laten slapen, ‘s avonds wilde ze weer echt niet naar bed. Uiteindelijk om 21 uur in slaap gevallen 😏 Slaapregressie..? Hopelijk een fase iig, best pittig die dagen zo 😅
2 jaar geleden
Hier hetzelfde! Onze dochter wil niet meer slapen smiddags. Zegt; ik wil niet slapen, Hannah wakker. Heeft nu al 4 dagen niet geslapen tussen de middag. Is dan wel helemaal kapot savonds, dan ligt ze er tussen half 7 en 7 uur in en gaat ze wel meteen slapen. Wanneer ze smiddags slaapt leggen we haar om half 8 in bed. Maar dan wil ze absoluut niet slapen. Wat er dan in resulteert dat ze pas om 9 uur (soms later) slaapt.
Wij zijn dus heel erg in dubio wat te doen. Geen middagslaapje zorgt er wel voor dat ze savonds meteen in slaap valt. Dat is ons wel veel waard, en voor haar natuurlijk fijn. We hoeven het 'gevecht' dan niet aan te gaan. Maar het middagslaapje er helemaal af halen zorgt nu nog voor oververmoeidheid.. wat zich dan weer uit in boze buien en veel gillen/schreeuwen..
Lastige fase dit!
2 jaar geleden
Onze zoon zegt niet te willen, maar als hij in bed ligt is hij er wel oké mee en gaat hij spelen/slapen. We leggen hem dus altijd weg. Kan dat bij jullie ook of gaat ze dan hard schreeuwen?
Als hij niet in slaap valt dan leggen we hem er rond 1830 in
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft vanaf precies 2 jaar dit. Eerste weken moest ik echt moeite doen om hem in slaap te krijgen overdag. En na een paar weken wilde hij helemaal niet meer alleen maar krijsen krijsen. Nu sinds 3 weken slaapt hij overdag niet meer. Ik vraag het nog elke dag. Maar hij zegt elke keer heel boos nee.
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft vanaf precies 2 jaar dit. Eerste weken moest ik echt moei ...
We zijn alleen nu op vakantie. En hij is nu echt vroeger wakker als normaal elke keer. En dan nog wil hij smiddags niet naar bed. Dat vind ik wel lastig
2 jaar geleden
Onze zoon zegt niet te willen, maar als hij in bed ligt is hij er wel oké m ...
Nee dan gaat ze echt huilen en idd schreeuwen😅
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft vanaf precies 2 jaar dit. Eerste weken moest ik echt moei ...
En hij gaat dan avonds wel naar bed zonder strijd?
2 jaar geleden
Reactie op Zwangerjuni
En hij gaat dan avonds wel naar bed zonder strijd?
Meestal wel. Soms wat tijd rekken. Maar is iets van 10 minuten.
2 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd hoe het met de mama's gaat met de kindjes die smiddags niet meer willen slapen en dan savonds ook niet naar bed willen.
Onze dochter wil al een tijdje niet meer slapen smiddags. Maar dan konden we haar savonds om 7 uur meteen in bed leggen. Nu wil ze ook savonds niet slapen en is het dus 1 groot drama. Soms slaapt ze pas om 9 uur savonds, en was ze om half 8 sochtends wakker...
Ik heb het idee dat de periode van 'gecontroleerd laten huilen' nu voorbij is. Ze zet alles op alles om maar uit bed te kunnen. En gaat dus echt als een beest tekeer.
Wij zijn even ten einde raad, hoor graag hoe andere mama's hier mee om gaan.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Blijemama94
Ik ben heel benieuwd hoe het met de mama's gaat met de kindjes die smiddags ...
Hier nog steeds gedoe. Op de opvang slaapt ze ‘s middags wel gewoon (🙄), thuis bij uitzondering. Gistermiddag was ze na een ochtendje strand zo moe dat ze wel in bed sliep (dutje van 2,5 uur, toen hebben we haar wakker gemaakt). Vanmiddag wilde ze weer echt niet, dus heeft ze in de wagen geslapen tijdens het wandelen. Gisteravond sliep ze om 22.15 uur, vanavond om 21:45 uur 😑 Ik ga vooral geen strijd voeren en haar niet ‘dwingen’ om in bed te blijven. We leggen haar wel gewoon in bed, maar als ze er weer uitkomt (peuterbed), dan laten we het maar gaan. Dan lezen we wat boekjes, geen tv aan, rustig praten enzo. Het zal wel weer over gaan.. toch? 🤣😅
2 jaar geleden
Hier. Iet echt drama. WeL eventjes in slaap huilen / spelen 5 minuten.
Hij gaat om 12:30/13:00 naar bed en dan laten we hem gewoon slapen. Meestal tussen 14:00/14:30 weer wakker.
En dan s avonds rond 19;00 naar bed.
Wij tellen vaak 5 wakker.
Dus wakker om 07:00 + 5 is het 12;00 uur slaapje doen
En dan 14:00 wakker is het 7 uur weer naar bed. Is even doorzetten naar wij merkte dat hij een strak ritme nodig had
2 jaar geleden
Reactie op Blijemama94
Ik ben heel benieuwd hoe het met de mama's gaat met de kindjes die smiddags ...
Heel herkenbaar. Ik hoor het ook graag
2 jaar geleden
Ik vind het nog steeds lastig ons zoontje is laatste dagen elke middag dood moe. En dan nog steeds niet willen slapen. Hoe pakken jullie dat aan?