12 Reacties
2 jaar geleden
Je kunt het gewoon proberen op spellende wijs. Gewoon een potje neer zetten en dan kijken of hij er zelf op gaat zitten en dan laat je hem een keer in zijn bloten billen lopen als je zijn luier af doet. Niet dwingen gewoon kijken. En als het een keer goed gaat 🥳.
2 jaar geleden
Ja ik twijfelde ook enorm.. dochtertje ook 19 maanden maar geeft al aan als ze moet poepen, dat ze een schone broek wil als ze gepoept heeft en trekt haar broekje naar beneden zegt dan 'plasje doen' en zegt ook 'wc', wil ook altijd met mij mee.
Ik heb maar gewoon een potje weggezet in de wc. Eerste x dat ik haar erop zette met blote billen ging ze huilen. Vorige week ging ze er opeens uit eigen beweging op zitten. Wel met haar broek aan maar is denk ik toch een eerste stapje 😊
Volgens mij kan het geen kwaad er eentje weg te zetten zonder te forceren 🤷♀️
2 jaar geleden
Ja wij zijn begonnen, maar nog wel heel erg zoekende! We hadden een potje klaarstaan in de badkamer en daar ging onze dochter af en toe op zitten, maar de laatste weken deed ze regelmatig een plasje na het douchen. Heel hard juichen natuurlijk elke keer 🥳 maar de laatste dagen vragen we af en toe door de dag heen of ze op het potje wil, en nu ook al een paar dagen zo'n 3 a 4 keer per dag een plasje! Alleen weten we nu niet zo goed hoe we dit door moeten zetten omdat ze me nog zo jong lijkt hiervoor 🤷♀️
2 jaar geleden
Is echt nog vroeg hoor. Tuurlijk kun je het potje introduceren om er aan te wennen maar een kindje is pas echt volledig zindelijk als ie het zelf kan aangeven als ie moet plassen en/of poepen i.p.v. dat ie regelmatig op een potje wordt gezet en dan met toeval plast. Wij hebben de zindelijkheidsbox gebruikt bij onze eerste dochter met ruim 2.5 jaar en binnen 3 dagen was ze volledig zindelijk zowel overdag als in de nacht!
VRIEND
2 jaar geleden
Ik ben het potje sinds deze week aan het introduceren. Ik zet hem voor zijn laatste luierwissel(voor hij gaat slapen) even op het potje. Soms blijft hij niet zitten, soms plast hij maar de meeste keren niet.
De eerste keer zat hij op het potje om vervolgens ernaast op de grond te gaan zitten en te plassen. 🤣🤷🏽♀️
2 jaar geleden
Je kunt gewoon potje neerzetten. Het kan sws geen kwaad..
Alleen als je pech hebt heb ke hetzelfde als wij en slaat hij potje over en wil hij gewoon naar de wc zoals papa en mama 🤣
Onze dochter gebruikt het potje meer als stoel om op te zitten maar geeft al meerdere keren per dag aan dat ze naar de wc wil en doet hier regelmatig een plasje
2 jaar geleden
Wij hebben een heel leuk potje van een walvis. Mega interessant. Hij wil er heel vaak naar zwaaien, bijvoorbeeld als we de deur uitgaan haha. Hij gaat vaak met ons mee naar de wc (daar staat het potje) en inmiddels gaat hij met z'n broek aan erbij zitten. Eerste keer dat ik probeerde was wel huilen hoor. Maarja zo maar wat proberen en opbouwen. Hij geeft altijd aan als hij gepoept heeft! Vandaar begonnen.. Maarja ergens is die luier ook fijn hoor. Over een tijdje zijn we onderweg en ben je net in de winkel en zegt de 2/3-jarige 'ik moet plassen' dat is ook niet alles!
2 jaar geleden
Bij ons staat het potje in de badkamer. Ze vind hem heel mooi (er staat een unicorn op). Ze gaat er met kleren aan op zitten. Heb een keer geprobeerd in dr blootje maar daar moest ze niks van weten.
Ik denk dat onze dochter (20 maanden) er nog niet aan toe is. Ze begint nu net naar haar kruis te grijpen wanneer ze plast/geplast heeft. Potje staat er nu gewoon om aan te wennen. We zien het wel.