6 Reacties

één jaar geleden

Mijn nichtje had precies dit. Ze hebben het gewoon afgewacht. Vlak voor haar 4e was ze ineens binnen een week zindelijk zowel overdag als in de nacht, helemaal op haar eigen tempo. Sommige kindjes zijn wat later, maar je kunt wel kijken naar een beloningssysteem om hem te motiveren misschien?

één jaar geleden

Reactie op Mama A 2020

Mijn nichtje had precies dit. Ze hebben het gewoon afgewacht. Vlak voor haa ...
Zomer maar proberen.. denk

één jaar geleden

Waarom wil je dit forceren? 🤷🏼‍♀️ Je hebt nog een heel jaar! Ik zou er niet zoveel druk op leggen. Het komt zoals het komt. Als het over een half/driekwart jaar nog niet is dan misschien eens wat forceren. Tot die tijd zou ik persoonlijk niks ermee doen. Wat je wel kunt doen is met mooi weer de luier eens aflaten en het potje buiten zetten. Dan is de stap misschien minder groot.

één jaar geleden

Bij ons hetzelfde verhaal. We hebben de luier weer aangedaan en opeens zegt hij: ik moet poepen! Dan alsnog naar het potje. Het gaat nu bij de helft van de keren goed, de helft nog niet. We proberen het over een paar maanden wel weer.

één jaar geleden

Mijn zoontje wordt in juni 3 en heeft welgeteld 1x met z'n blote billen op een potje gezeten (zonder een resultaat). Hij weigert zo hard, vindt het volgens mij erg spannend en is ook wel een beetje lui denk ik haha. Enige wat hij doet is aangeven als ie in z'n luier gepoept heeft. Ik heb nu een "plasplan" gemaakt waarbij hij een sticker krijgt als ie met z'n blote billen op het potje gaat zitten, nog zonder dat ie er iets ok doet. Nou meneer heeft er nog geen 1x op gezeten. Ik wil deze zomer met mooi weer heb in een onderbroekje laten lopen en kijken hoe het dan lukt. Verder wat aanzien, miss gaat knop in 1x om. Als het allemaal niet lukt ergens volgend jaar (als hij ruim 3,5 is) een week vrij nemen en zeggen dat ie nu zo groot is dat hij gewoon geen luier meer om krijgt. En dan een feestje maken van die week (met dweil in de aanslag). Geduld hebben dus... zie wel allemaal kleinere kindjes die het wel doen om me heen dus dat is wel beetje vervelend soms!!

één jaar geleden

We can do it!