6 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb enkel herkenning voor je. Niet dat hij buitenhuis introvert is, want onze zoon is overal een lolbroek. Maar als ik met hem naar peutergym ga luistert hij echt voor geen meter. In de kring laten zitten daar is krijzen en slaan. Terwijl hij op de crèche lief in een kringetje gaat zitten. Daar ruimt hij ook prima op als dat gevraagd wordt. Thuis krijgt ie een meltdown. Ik probeer zo consequent mogelijk te blijven en denk maar dat hij zich hier meer op z'n gemak voelt ofzo.

2 jaar geleden

Ik herken het deels. Hier wordt niet bij alles gehuild en gegild, maar wel bij een aantal dingen waar hij niet veel zeggenschap over heeft, zoals het naar bed gaan of aan tafel komen zitten om te eten. Ik denk dat dit hoort bij de peuterpuberteit en is een fase. Ze willen overal zelf over beslissen dus ook of een sok eerst rechts of links wordt aangedaan. Dat hij het niet buitenshuis doet is normaal, thuis voelt ie zich veilig en kan zichzelf zijn. Dat is een goed teken. Ik probeer ons zoontje zoveel mogelijk te laten kiezen tussen 2 dingen. Wil je eerst je sok aan je linkervoet of aan je rechtervoet? Misschien helpt dat bij jullie ook?

2 jaar geleden

Lijkt wel een beetje op een sprongetje ofzo. Dit heeft ons zoontje soms ook, precies wat jij omschrijft. En dan is het na een aantal weken opeens over en dan is hij weer zo onwijs lief. Vaak kan ie dan ook weer ineens iets beter. Zoals beter praten bijvoorbeeld. Geen idee hoor, maar het zou kunnen in jullie geval :)

2 jaar geleden

Reactie op Gizmo-24

Ik heb enkel herkenning voor je. Niet dat hij buitenhuis introvert is, want ...
Echt exact hetzelfde... mamadag en papadag zijn de hel, verder niks aan de hand.. bach bloesem kids rescue druppels geprobeerd, nee anders gezet( want hij is ook lief op een uitzonderlijke dag dat ik zeker weet dat hij goed geslapen heeft ipv veel en vroeg wakker), bij een kinesioloog 2 consulten, noem maar op.... niks helpt... heel vermoeiend met nog een levendig broertje van 11mnd😰

2 jaar geleden

Ik herken het ook en wij geven best wel voel toe in die "onbelangrijke" dingen. Hij doet het lampje aan, de magnetron aan 's ochtends voor de pap, slaapt onnodig met sokken aan en ik zing dat liedje dan maar niet. Ik probeer hem verder zoveel mogelijk zeggenschap te geven door 2 keuzes aan te bieden of hem een volgorde te laten bepalen. En dan is er nog de categorie wat echt niet mag en dat is idd soms strijd. Proberen wel in het positieve te blijven, heb ook wel het idee dat hoe vaker hij nee hoort op een dag hoe moeilijker hij het kan verteren. Die ene nee die echt niet mag is dan nog wel te doen zeg maar.

2 jaar geleden

Hier ook herkenning! En ook vooral veel behoefte aan mama en opgetild worden en niets zelf willen doen op t moment... En als ze haar zin dan niet krijgt idd huilenhuilen. Ze is ook flink ziek geweest 2 weken geleden, maar dit blijft nu wel erg lang hangen. Poe ik heb ook weinig tips, proberen veel af te leiden met een ander onderwerp en idd het positief proberen te houden en afwisselen tussen papa en mama om het 'leuk' te kunnen houden. Maar ik hoop dat de fase snel voorbij is!