4 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben hier ook veel problemen met naar bed gaan. Ons zoontje is 23 mnd. Maar ik lees veel over deze slaapregressie. Enerzijds belangrijk om grenzen aan te blijven geven, anderzijds gaan ze veel meer beseffen dat papa of mama weg kan gaan en is er dus meer verlatingsangst. Wij proberen een beetje een middenweg te zoeken. We blijven tien minuutjes bij hem en geven daarna aan dat we weggaan en 'straks' nog even komen kijken of hij al slaapt. Daarna gaan we elke 20 minuten ong. Even kijken. Na de eerste 20 min is hij vaak nog wakker en zeggen we weer hetzelfde. De tweede keer slaapt hij meestal. Dit voorkomt hier veel gehuil maar kost wel wat meer geduld. Wij hebben het ervoor over.
2 jaar geleden
Wij hoeven gelukkig niet terug want het stopt al vrij snel. Ik ben alleen verbaasd dat het zo lang duurt. Ik ken deze fases wel en met een week of 2 was het wel over en ging ze zonder te huilen slapen. Ik blijf ook nog even rommelen boven zodat ze weet dat we in de buurt zijn en dan hoor ik haar al kletsen en dan ben ik gerust 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Laurann
Nou, na bijna 6 weken kreeg ik ineens een besef moment. Zou ze misschien de ...
Ik wilde net reageren, bij ons hielp het om de deur op een kier te zetten 😄
Fijn dat het beter gaat! Soms kan de oplossing zo simpel zijn :)