Zoontje (van juni 2j) gaat nu een jaar naar kdv 1x per week. Hij is erg introvert en heeft lang nodig gehad om te wennen.
Gezien hij zo introvert is lijkt het mij toch beter om nog 1 extra dag kdv of 2 dagdelen psz te doen.
Voor ons is het handiger om nog 1 extra dag kdv te doen. Maar hoor zoveel wisselende verhalen dat psz toch wel/niet beter zou zijn.
Jullie ervaring hierin?
Mijn dochter was ook erg introvert. Om die reden leek de psz een goed idee en dat pakte heel goed uit. Echter gaat zij naar een gastouder en niet naar een kdv. Dus het uitbreiden is wel een goed idee. Psz is ook een fijne voorbereiding voor de basisschool.
Hier werd peuterspeelzaal aangeraden omdat ze daar juist voorbereiding krijgen voor kleuterschool . Ik heb er verder geen verstand van want ik heb met kinderdagverblijf niets te maken....ik weet wel dat onze dochter het geweldig vind op de peuterspeelzaal 💁🏼♀️
Kdv! Daar gaat hij nu ook al heen en 1 dag is eigenlijk te weinig om te wennen. Psz is weer een andere omgeving met een ander ritme. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week met veel plezier en vindt haar ritme ook heel fijn!