13 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op FML
Daar is als het goed is ouderschapsverlof voor in het leven geroepen😊
Bij ons niet. Dat moet je bij ons twee maanden van tevoren aanvragen.
Ik zeg gewoon mijn kind is ziek en probeer wat thuis te werken. En anders compenseer ik dat. Als het niet anders kan of vriend moet thuisblijven dan neem ik of hij vrij.
2 jaar geleden
Eerste deel is nog wel eens calamiteitenverlof (die dag gebeurd/kind ineens halen). Daarna zorgverlof (je hebt recht op een x aantal uur per jaar). Bij ons is zorgverlof: 50% zorgverlof uren en de andere 50% je vrije uren.
2 jaar geleden
Ik probeer vaak als het op een kdv dag is. Of oma dan eventueel kan oppassen. Zo niet dan blijft 1 van ons thuis. Vaak papa want die kan ook wat thuis werken. Als het een opa en oma dag is dan gaan ze gewoon daar heen. Vinden ze nooit erg dan.
2 jaar geleden
Reactie op Rowenta
Je hebt kortdurend zorgverlof wat je op kan nemen wanneer je kind ziek is. ...
Je hebt wettelijk recht op 2 werkweken (jouw contracturen per week) kortdurend zorgverlof per jaar. Daarnaast heb je recht op calamiteitenverlof. Dit is bv als je je kind moet ophalen van de opvang of school. Hierover kunnen per CAO soms wat afwijkende afspraken staan.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/calamiteitenverlof/vraag-en-antwoord/duur-calamiteitenverlof