8 Reacties
2 jaar geleden
Bij mij sloeg mn kindje me een periode in mn gezicht. Deed oprecht pijn. Niet te veel aandacht aan besteden want aandacht (ook al is het negatieve aandacht) is leuk. Wel grenzen stellen en laten weten dat het niet oke is. Onze dreumessen kunnen er tot wel 3 weken over doen om te leren dat het niet oke is. Geef het dus ook even de tijd en blijf consequent, zeker 3 weken lang. Bij ons heeft het geholpen, hij doet het niet meer!
2 jaar geleden
Die van ons, knijpt en bijt iedereen. Vorige week bij haar opa, tot bloedens aan toe in het gezicht. Ook bijt ze zo uit het niets. Consequent zijn, Ookal doet het geen pijn, nooit lachen of beet pakken. Zeggen dat het niet oké is en vervolgens negeren. Niet dat het hier werkt, hopelijk een fase 😂
2 jaar geleden
Ik had een keer gelezen dat je dan kan zeggen: dat doet pijn, dan wordt mama verdrietig. Ik was wat sceptisch, maar het leek uiteindelijk wel effect te hebben!
2 jaar geleden
Wij geven bijvoorbeeld aan dat knijpen niet mag maar aaien wel en dan aai ik met haar handje. Onze dochter doet vaak in haar enthousiasme wat ruig wat onze kat haha en dan zeg ik “doe maar aaien” en dit gaat ze dan ook doen.
Misschien heb je er wat aan! 😊