79 Reacties
3 jaar geleden
Hwoww.. oke je man is een luie zak die op de bank hangt. Althans; in mijn ogen dan.. enne jij bent heel erg dom dat je het allemaal doet. Je rent, je vliegt.. ik zou heel duidelijk zijn even..! En even helemaal niets doen. Uitleggen waarom je niets doet en aangeven dat hij ook even wat kan doen.
En als je genoegen neemt met; ik werk, jij niet.. haha werkt ie ook in het weekend dan? Nee?nou hoppa aan de gang dan!
3 jaar geleden
Tja, ik zou zeggen volg je hart.... Ik persoonlijk had hem de deur uitgezet maar wie ben ik.... En niet zozeer dat hij misschien een klein puntje heeft dat hij werkt en jij niet.... Want ik weet niet wat voor (zwaar) werk hij heeft... Maar meer om het punt dat je de Kids probeerd stil te houden😱.... Kinderen maken lawaai en als hij daar niet tegen kan moet hij maar sweekends in een klooster gaan zitten ofzo. Het huis is voor iedereen ook voor de kindjes. Maar we kunnen hier met zijn allen wel zeggen ik zou dit... Ik zou dat. Maar dit zijn echt dingen waar je zelf mee moet leven...dus jij moet je grenzen aangeven. Dat kunnen wij helaas niet doen. Kan je alleen veel sterkte wensen🍀
3 jaar geleden
Wat een rot situatie voor je! Bij ons thuis is dat totaal niet zo. Ik zit ook thuis door baan verlies en mijn man werkt 40 uur onregelmatig en toch als hij thuis pakt hij de kleine op geeft haar te eten te drinken en alle aandacht die ze verdiend. Ik zou zoals IPoker ook aan heeft gegeven een heel goed gesprek met je man gaan hebben. Ik werk jij niet is GEEN argument. Mama zijn is van zichzelf al een fulltime job of beter gezegd een 7 dagen per week job. En voor de kindjes is het ook helemaal niet leuk dat papa zo weinig aandacht geeft. Verzorgen is ook een teken van liefde voor ze niet alleen spelen of iets. Tuurlijk heeft iedereen wel is recht op een lekker dagje bankhangen maar zoals ik het nu van jou hoor is dat bij jullie heel eenzijdig. Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen en dat hij in ziet dat dit niet langer zo kan. Want jij gaat hier op een gegeven moment ook aan onderdoor lieve mama!
3 jaar geleden
De mijne had nog steeds niet door dat de baby al geboren is en je daarvoor verantwoordelijkheden moet nemen. Die is 2 maanden geleden maar weer bij zn moeder gaan wonen omdat ie het niet aan kan. Nu al 3 weken niets van em gehoord.
Vermoed dat ie daar heerlijk hele dagen op zn nest ligt op zit de gamen. Bijna 40 jaar. Dus ja mannen. ... Zucht..... sterkte.
3 jaar geleden
Daarbij bedacht ik me laatst dat ik tijdens werkdagen meer rust ervaar dan tijdens de dagen dat ik “vrij” ben, oftewel de zorg voor de kids en het huishouden/koken etc heb. Dat beseft je man zich misschien niet helemaal? Tijdens werk focus je je doorgaans op 1 ding en thuis “moet” er van alles en nog wat tegelijk gebeuren
3 jaar geleden
Och wat vervelend voor jou.. Je bent samen ouders!!
Het is dan wel tijd voor een gesprek en als het moet zelf maar boos worden of afspraken maken.
Hij werkt en daar kan je natuurlijk best moe van worden. Als hij dan tijd voor ontspanning en zichzelf nodig heeft, gaat ie overdag maar even op bed liggen. Of zet ie elders in huis een tv neer, zodat hij zich even terug kan trekken. Of slaapt hij de ene dag wat uit en jij de andere dag. Of gaat ie alleen een rondje fietsen.
En op een ander moment mag jij je tijd nemen.. Als je daar behoefte aan hebt.
Sws ben ik geen voorstander van de tv veel aan met baby/klein kind en het is echt belachelijk toch dat je kinderen dan stil moeten zijn??
Ik hoop dat je met hem in gesprek kunt en anders een gesprek wat kunt afdwingen! Misschien hebben jullie wat aan vaste afspraken!!
VRIEND
3 jaar geleden
Gewoon die man van je even op zijn plek zetten en zeggen dat hij niks mankeert. Jullie hebben samen voor kinderen gekozen dus samen zullen jullie het doen ook. Hebben jullie weleens discussies hierover? Zo nee, stand your ground girl en laat hem een aantal keer zien wie hier de mama is!!
3 jaar geleden
"roept hij vanuit de bank dat ik een fles moet geven. Dus ik opstaan...."
Uhm.. wat mankeert er aan je handen, gast! Ga die fles alvast maken..
Ik zou dit absoluut niet accepteren. Mijn man is ook liever lui dan moe en ziet ook vaak niet wat er allemaal moet gebeuren maar als ik hem vraag lunch te maken, een luier te verschonen of wat dan ook - dan doet hij dit met liefde en zonder bezwaar.
Ik zou als ik jou was heel duidelijk zijn over je verwachtingen van hem en er daarna niet van afwijken.
3 jaar geleden
Heftig dat je alles alleen moet doen, Je man werkt.. Maar jij ook 24/7. je mag als mama toch ook wel eens vrij zijn? Probeer op je strepen te staan en tegen hem te zeggen wat je hier typt.. Snap dat het misschien lastig is maar met geluk opent het zijn ogen.. En zo niet, dan hoop ik dat je ooit de kracht vind om dan alleen verder te gaan met je 2 kindjes. Vind het in elk geval dapper dat je het hier kwijt wil, vergt ook veel moed. Hou vol en sterkte ermee 🌸.
3 jaar geleden
Reactie op Pixelsem
De mijne had nog steeds niet door dat de baby al geboren is en je daarvoor ...
Heftig ook voor jou zeg.. Sterkte met de situatie, maar gok dat je hem beter dan kwijt bent dan rijk.. Al is het zo sneu voor je kindje, en natuurlijk niet leuk voor jezelf.
3 jaar geleden
Reactie op Sharon Denise
Heftig ook voor jou zeg.. Sterkte met de situatie, maar gok dat je hem bete ...
Dankje. Ja vind het heel erg voor mn zoontje. Maar een man die geen verantwoordelijkheid neemt en zo makkelijk zn spullen pakt hoef ik niet bij me. Heel vaak geprobeerd gesprek aan te gaan. Ik deed al alles alleen en werk er ook bij, is niet veel veranderd behalve dat ik geen hoop meer hoef te hebben dat er een knop omgaat bij em.
3 jaar geleden
Reactie op Pixelsem
De mijne had nog steeds niet door dat de baby al geboren is en je daarvoor ...
Wil je even alle respect geven voor het eigenlijk in je 1ntje opvoeden & verzorgen van een baby. Je mag er wezen, zorg goed voor jezelf. 💕✨
Ps: Ik zou hem ook lekker buiten de deur houden! Wie er niet is in regen, hoeft er ook niet te zijn als het zonnetje schijnt!
3 jaar geleden
En voor de topic plaatsende mama .. ik vind het enorm sneu om te lezen. Hou alle eer & respect aan jezelf, en besef vooral wat je waard bent! Iemand die niet waardeert wat je doet hoeft na mijn mening ook niet te profiteren van het feit wat je dus eigenlijk allemaal WEL doet! Vergeet aub jezelf niet! 💕✨
VRIEND
3 jaar geleden
Ik snap deze reactie niet zo goed. Ik vind het juist zo fijn aan dit forum dat je hier even je ei kwijt zou moeten kunnen zonder allerlei oordelen 🤷♀️
VRIEND
3 jaar geleden
Dan voor ts; het is tijd voor een wake up call voor je man én jezelf denk ik.
Hoe lastig het ook is, je moet wel echt grenzen aangeven en dat gaat verder dan een keer vragen of hij even een baby vast wil houden. Misschien dat een gesprek met een bemiddelaar of therapeut erbij kan helpen om je man even echt een goeie schop onder zn kont te geven. Welcome to the real world met kinderen, waar je in het weekend mogelijk nog drukker bent dan door de week. Het is gewoon even zo en gaat ook de komende jaren nog zo zijn.
Als je steeds met één voorbeeldje aan de hand dit bespreekt kom je er niet uit denk ik. Dan blus je misschien af en toe een tijdelijk brandje maar het blijft wel gewoon smeulen. Een goeie plens ijskoud water lijkt me het beste recept. Maar wees je ervan bewust dat je dan dus echt even flink adem moet halen, schouders recht, en gaan staan voor wat je vind. Want als ik je zo lees klinkt het alsof je het erg lastig vind je grenzen aan te geven. Dit is geen (nooit een) excuus voor je man om over je heen te lopen, maar door goed je ruimte in te nemen komen jullie misschien samen verder.
Ik begrijp dat relaties stuk kunnen lopen en ik heb niets dan respect voor de ouders die het alleen flikken. Maar ik gun ieder kind twee ouders (in elke vorm), al was het maar zodat je als kind bij twee volwassenen je ei kwijt kan als je wat groter bent. En je soms iets met de één en soms met de ander kunt bespreken.
Hopelijk heb je hier iets aan. En zet hem op. Relatieproblemen zijn in alle vormen vreselijk en kunnen tergend veel energie vergen.
PS mannen 🙄 zijn wel echt horken af en toe ;), maar die van jou kun je niet afdoen als och het is gewoon een man. Het klinkt alsof hij behoorlijk over je heen walst en dat zou een echte man never nooit doen. Die stapt niet over je heen maar geeft je de ruimte om de beste versie van jezelf te worden.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik zou m'n man dan vragen of hij graag 24/7 werkt en geen vrije tijd/tijd voor zichzelf wil. Want dat is het. Hij werkt 5 dagen van 8-18 ofzo ik noem maar wat. Maar jij werkt 24/7 en hebt nooit even vrij. Wat een zak! Hier zou ik echt niet mee akkoord gaan en flinke ruzies voor over hebben om dit te veranderen. En wellicht zelf ook aan het werk gaan mocht dat kunnen.