22 Reacties
2 jaar geleden
Lekker laten eten. Begin vooral niet over dieet. Kinderen eten wat ze nodig hebben en 13 kilo is zeker niet te zwaar. Het is een gemiddelde. Van ons zou juist te licht zijn volgens de richtlijnen. Dus vooral niet daar teveel op letten.
2 jaar geleden
Dat is geen verkeerd gewicht hoor! De kleine van een vriendin van mij is 14kg en is mega. Zij kreeg ook het advies dit gewoon zo te laten. De ene is gewoon wat voller dan de ander. Zou het blijven doen zoals je het doet. Wees blij dat ze goed eet!😊 Er zijn kindjes die niks willen eten. En wie weet krijgt ze nog haar momenten dat ze niet wil eten.
Onze kleine man is 85cm en weegt maar 11 kg. Is echt een magere Hein 🙈
2 jaar geleden
Ik zie een mooi kindje en niet mollig. Volle melk vervangen voor havermout melk misschien ( Wij zijn vega ) onze zoontje krijgt eigenlijk nooit snoep een keer een koekje maar eigenlijk altijd hartige snacks. Lekker veel laten bewegen.
2 jaar geleden
Ik moet zeggen dat de foto idd wat slanker lijkt dan dat ze is haha.. ze heeft ook vooral een dik buikje, groot kontje en stevige benen.. waar natuurlijk ook niks mis mee is.. maar ik wil het graag gewoon goed en gezond doen.. 🥰 ik heb zelf MS.. dus weet hoe belangrijk een gezonde levenstijl is en wil haar gewoon niet tekort doen omdat ik haar bijv teveel eten geef.. maar merk al, ik moet minder onzeker zijn. Ze is natuurlijk goed zoals ze is ❤️.
2 jaar geleden
Niet teveel aanpassen! Laat ze lekker eten, ze gebruiken genoeg energie! Flesvoeding heeft ze als ze avondeet en een toetje in principe niet meer nodig, die zou je kunnen afbouwen.
En verder..ze eten vanzelf minder, lekker loslaten dus. Hier waren/zijn ze allemaal mollig op die leeftijd, de oudste zijn nu 3 en 5, daar is niks meer van te zien ;)
2 jaar geleden
Ik zou geen gekkigheid doen hoor. Het ene kindje is nou eenmaal zwaarder dan de ander. Als ik jouw kindje zie denk ik wat een heerlijk kindje die alles eet!
Onze dochter is 1,5 jaar ook rond de 85 cm en was paar weken terug 12,1 kg.
Onze dochter is ook een mega goede eter. Ze krijgt van ons geen snoep/chips oid. Bij de geboorte was ze 4292 gram dus ook al aan de zware kant.
Zou me dus niet teveel zorgen maken 🙂
2 jaar geleden
Reactie op Lievemas
Niet teveel aanpassen! Laat ze lekker eten, ze gebruiken genoeg energie! Fl ...
Nee heeft ze ook zeker qua voeding niet meer nodig haha, ze eet bijna net zoveel avondeten als ik zelf 😂 maar ze is een vreselijk slechte slaper.. ze krijgt een fles mee naar bed.. zonder fles kan ze niet in slaap vallen.. 😔
2 jaar geleden
Reactie op Sharon Denise
Nee heeft ze ook zeker qua voeding niet meer nodig haha, ze eet bijna net z ...
Hier ook zo een, maar langzaam kunnen vervangen door water.Toen was hij wel nog jonger. Maar weet je, als dit werkt voor jullie nu prima! Goeie nachten zijn namelijk heel wat waard! En je kind is echt niet te dik, kennelijk heeft ze dot nodig. Niet te streng zijn voor jezelf
2 jaar geleden
Mijn zoontje ( bijna 20 maand) is rond de 90 cm en 15 kg. Hij weegt al sinds hij 9 maand oud is boven de 12 kg. Hij krijgt 2 boterhammen, 2 crackers, fruit, 1 koekje en ‘s avonds 250 gram groente etc. Qua drinken alleen water en wat melk.
ik vind het ook veelte vroeg voor een dieet eigenlijk.🤷🏻♀️ ze spelen het er vanzelf wel af. Ik zie een mooi kindje en zeker niet mollig!
2 jaar geleden
Mijn zoontje is ook ongeveer 84 cm en weegt 13,5 kilo. Ziet er totaal niet mollig uit, hij kan lekker eten en maak me er zelf echt niet druk om. En ik denk dat jij dat ook niet hoeft te doen. Gewoon lekker laten eten (natuurlijk wel goed en gezond eten) en blij zijn dat ze goed eet. Zijn genoeg kindjes die echt moeilijke eters zijn. 😊
2 jaar geleden
Fijn houden zo en je kindje laten genieten van gezond eten!
Gezond verstand gebruiken qua zoetigheid doe je al. Die fles zou eraf kunnen en verder niet teveel zorgen over maken hoor. Ik zie een gezond meisje op de foto!
2 jaar geleden
Ik begrijp je wel hoor. Hier ook een lekker etertje. Stop je dan na 2 broodjes? Of laat je door eten zoveel hij wil? (nog nooit gedaan maar benieuwd wanneer hij dan stopt)
Wil ook appelmoes bij de aardappelen..... Pff. Anders eet ie niks. Maarja alleen aardappelen en groente is ook saai dus ik snap het ook. Bij ander eten niet hoor, maar hij weet dondersgoed wat lekker is.
2 jaar geleden
Wat mij altijd gezegd is bij het consultatiebureau.. babytjes/kleine kindertjes die doen niet aan dieeten. Ze mogen juist alle volle product varianten hebben. Zeker qua melk enz ivm voedingsstoffen.. zolang ze genoeg beweegt en gezond gevarieerd eet is er niks aan de hand..
Wanneer je er echt aan twijfelt kun je eens contact opnemen met t CB of huisarts., maar ik vind t meisje op de foto zeker niets fors ogen.
ADMIN
2 jaar geleden
Hoi Sharon,
Wat een lastige situatie. Ik raad je aan om hulp te vragen aan iemand die hier echt verstand van heeft. Ik weet niet wat een 'normaal' gewicht is voor kindjes, maar weet wel dat ieder kindje zijn eigen groeilijn heeft.
Hieronder staat het advies van volle melk. Volle melk bevat echter verzadigde (= ongezonde) vetten. Ik kreeg daarom de melding van een kinderdiëtist dat dit advies niet raadzaam is. Mocht je je echt zorgen maken, of hulp willen, dan denk ik dat je het cb of een kinderdiëtist je verder kan helpen.
Succes!
2 jaar geleden
Nou dit kind is niet mollig hoor!?! Die van mij is 21 maanden en 16 kilo! Die is een stuk molliger. Ze eet gezond, maar wel heel erg veel. Ik hoor het wel bij het CB met de 24 maanden check...