10 Reacties

2 jaar geleden

Heeel herkenbaar hier werkelijk exact het zelfde! dus ik volg mee.

2 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien is de chair methode een manier? Dan ga j eerst naast m zitten op een stoel en dan steeds wat verder richting de deur (in de loop van een aantal dagen), vervolgens bij de deur en dan om de hoek en dat je dan kan vanuit een andere kamer kan zeggen dat alles oké is en dat t bedtijd is etc … (even de chair methode googlen.) Succes !

2 jaar geleden

Ik volg ook graag... al ben ik bang dat het weer zo'n 'fase' is...

2 jaar geleden

Reactie op Ph89

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien is de chair methode een manie ...
Dankuwel! Ik ga dit zeker proberen want ben letterlijk radeloos. Bedankt

2 jaar geleden

Reactie op Corinne2204

Ik volg ook graag... al ben ik bang dat het weer zo'n 'fase' is...
Bij mij is het begonnen van zodra hij naar zijn eigen kamer is over gegaan.. dit duurt nu al langer dan 2 maanden. Kan een fase zo lang duren? 2 jaar is natuurlijk ee´ lastige leeftijd maar pff voel me zo slecht hierdoor

2 jaar geleden

Ik zou hem in een ledikant leggen in plaats van een peuterbed. De omheining geeft peuters vaak een veilig gevoel. Zijn leeftijd ks vrij jong te veranderen. En dan evt die chairm4ethode. Het klinkt alsof hij het spannend vindt, deze grote overgangen!

2 jaar geleden

Ik zou hem in een ledikant leggen in plaats van een peuterbed. De omheining ...
Dat en natuurlijk twee grote veranderingen in één keer. Hier overigens precies zo, na 7 maanden is er ergens ‘iets’ mis gegaan en gaat het op en af met slapen helaas… Slaapt gelukkig wel op zijn eigen kamer, maar wij kunnen ook pas weg als hij slaapt. En al hij geen zin heeft kan dat ook behoorlijk lang duren.

2 jaar geleden

Qua naar bed brengen kan ik je geen tips geven. Behalve misschien het ledikant weer proberen?? Wat de new Born betreft. Het kan tegen die tijd enorm handig zijn om een draagdoek te hebben. Ik heb mijn peuter weeeeekenlang naar bed gebracht met de baby in de draagdoek. In het begin was ze wat jaloersig, maar dat was na een paar dagen voorbij en ze vond het zelfs ongezellig als zusje in de draagdoek er niet bij was!

2 jaar geleden

Reactie op kich

Qua naar bed brengen kan ik je geen tips geven. Behalve misschien het ledik ...
Hm jaa. Maar werd je peuter dan niet wakker als de newborn een huilbui had of wat geluid maakte?

2 jaar geleden

Reactie op MommyOfAidan

Hm jaa. Maar werd je peuter dan niet wakker als de newborn een huilbui had ...
Niet als ze in de draagdoek zat. Dan sliep de new Born standaard. We hebben wel een paar nachten gehad dat de peuter bij ons in bed sliep en de new Born ook (of in de cosleeper). Dan sliep de peuter eigenlijk wel door alles heen. Inmiddels is de baby 5 maanden en als ze wakker is als ik de oudste naar bed ben zet ik haar er gewoon bij in een wip stoeltje. Dat gaat prima