9 Reacties

2 jaar geleden

Het duurt misschien even voor die pil uit je lijf is.. maar t kan best wel even tijd kosten voor je hormoon huishouding weer ‘normaal’ is. Kan maanden tot zelfs wel een jaar duren. Zie t als ontzwangeren. Gun jezelf de tijd want die hormonen zijn niet niks :).

2 jaar geleden

Reactie op Babyvdl

Het duurt misschien even voor die pil uit je lijf is.. maar t kan best wel ...
Dankje.. van de pil weet ik wel. Denk dat dat van spiraal in m'n hoofd zit.. binnen week ongesteld en in maand tijd toen zwanger. Maar ontzwangeren..nog na 2 jaar?

2 jaar geleden

Nee bedoel niet ontzwangeren van je bevalling. Maar nu zo stoppen met de pil geeft wel een soort van zelfde effect. Je hebt dan mazzel gehad zo snel na je spiraal. Bij mij duurde het 1,5 jaar voor ik me weer mezelf voelde!

2 jaar geleden

Ik heb geen oplossing maar deel graag mijn ervaring; Ik was voor de zwangerschap jaren aan de pil. Gestopt ivm zeer negatieve gevoelens door de pil, lees hormonen. Vooral de 2 weken tussen de eisprong en menstruatie. Het stoppen werkte goed! Na al een maand was ik positiever. Na een jaar 'pilloos' gingen we voor een kindje. Binnen 3 maanden zwanger. Eerste 3 maanden weer negatieve gevoelens, extreem, en bijna elke dag in tranen door die klote hormonen. Na de geboorte van onze dochter (ook bijna 2 inmiddels) heb ik geen pil meer. Wil die hormonen niet meer in mijn lijf. Ik voel me nu goed, wel rondom eisprong wat emotioneel maar valt mee.. En wat ik wel heb, of beter gezegd niet heb, is mijn libido. Na de geboorte niks meer van over. En heb juist het tegenovergestelde van vaginale droogheid. Erg veel afscheiding. Draag er ook inlegkruisjes voor die ik regelmatig moet vervangen. Bijzonder allemaal he die hormonen.. En misschien heeft het verlaagde libido ook wel te maken met het drukke 'nieuwe' leven? Heb je genoeg ontspanning zowel alleen als samen met je partner? Probeer het sowieso bespreekbaar te maken met je partner, dat kan al helpen. En goed om dit als met je huisarts te bespreken denk ik. Kan geen kwaad :) Succes! X

2 jaar geleden

HeeL herkenbaar je verhaal. Vervelend dat je dit ervaart! ik ben sinds 3 maanden gestopt met de mini pil en voor het eerst sinds mij 16e leeftijd niet meer aan de anticonceptiepil, enkel om de reden dat ik hoopte iets van libido terug te krijgen voor mezelf en mijn man. Maar helaas is er geen verschil tot nu. Ik ben heel Hormoongevoelig en hoopte dat voor/tijdens/ na zwangerschap mijn libido zou terugkomen of meer zou worden.. En na zwangerschap en borstvoeding 6 maanden (zoontje wordt in juni 2 jaar) ook last van vaginale droogte, zeer pijnlijk en rond menstruatie. Huisarts heeft zalf voorgeschreven dat helpt. Huisarts gebeld vorige week over mijn spoorloze libido en toen een verwijzing gekregen voor gynaecoloog-seksuologe. het kan zijn dat door de gevoeligheid en pijn die ik soms heb tijden seks (door de hechting na bevalling) dit onbewust kan zorgen voor libido afname en wellicht in combi met mijn hormoon gevoeligheid. ik had hier zelf niet aan gedacht. Mocht je zorgen hebben dan kan ik je aanraden om toch je huisarts te bellen. Weet weL dat Er helaas geen medicijn is waarmee een vrouwelijk libido verhoogd kan worden. De seksuologe kond volgens mijn huisarts hierin mogelijk we vooruitgang boeken.

2 jaar geleden

Ik heb zelf de koper spiraal en ben dus op dat vlak hormoon vrij. Tot hiertoe beste beslissing ooit. Als het tijd is om de koper spiraal te vervangen, stap ik over op sensiplan. Als je graag je lichaam beter leert kennen en op een natuurlijke manier 'anticonceptie' wil, is dit misschien ook wel iets voor jou. Een vriendin van me gebruikt ook weer de pil na haar zwangerschap en voelt zich sindsdien niet meer zo lekker. Je bent echt niet de enige.

2 jaar geleden

Ik heb zelf de koper spiraal en ben dus op dat vlak hormoon vrij. Tot hiert ...
Thanks voor je tip en lief dat je zegt dat ik niet de enige ben ♡

2 jaar geleden

Reactie op Snuit

Thanks voor je tip en lief dat je zegt dat ik niet de enige ben ♡
Zeker niet, hoor. Ik volg op Instagram oa rouge.period (ervaring met sensiplan) en coachsassy (hormoon coach) en daar zie ik vaak in vragen stickers en dergelijke voorbij komen welke crazy kwalen vrouwen soms hebben. Sommige vrouwen zijn gebaat met de pil, maar heeeeeel veel vrouwen (oa ikzelf) zien veel 'ongemakken' verdwijnen door ermee te stoppen. Veel succes met je zoektocht. 😊

2 jaar geleden

Zeker niet, hoor. Ik volg op Instagram oa rouge.period (ervaring met sensip ...
Wat is sensiplan precies? Ik ken dat niet. Ik wil voorlopig even helemaal niks meer en op den duur weer proberen om zwanger te raken..