18 Reacties

3 jaar geleden

Pfoehhh niet te doen hè! 😭 helaas geen tips voor je maar wil je laten weten dat je niet de enige bent 😘 En elke keer als ze dan eens 2 nachten wel door slaapt denk je hehe.. gaat het nu eindelijk goedkomen en dan hoplaaaa weer hele nachten wakker ☹️ zo vermoeiend inderdaad!

3 jaar geleden

Ooow zo herkenbaar hier helaas ook geen tips 😩 maarr poooee wat breekt het op de slapeloze nachten, zelfs de eerste 3 maanden na de geboorte sliep ze nog beter en sinds dien alleen maar drama .. moet wel zeggen dat het sinds een paar weken niet meer ieder uur is maar nog wel zo'n 5 a 6 x per nacht er uit en ik geef dan geef fles of water maar sus er dan met der speen en leg der weer weg en dat lukt aardig soms nog wel onrustig maar probeer dat wel aan te houden Maar ik snap je zo goed de wanhoop die je dan voelt na de zoveelste nacht op te zijn geweest.. Succes vanacht weer 🤭

3 jaar geleden

Wij hadden er ook last van met onze dochter. In totaal was ze twee maanden lang elke nacht een paar keer wakker. Ze zat toen in de overgang van twee naar een slaapje overdag. In de zomer wilde ze ineens maar één keer slapen en vanaf dat moment hebben we dat dan ook steeds volgehouden. Dus als ze dan ‘s ochtends moe werd, rekten we het toch zo dat ze uiteindelijk pas ‘s middags ging slapen. Ik heb toen een boek gelezen waarin stond dat dit waarschijnlijk ervoor zorgde dat ze niet meer zelf leerde in slaap te vallen. Ze werd dan eigenlijk te moe in bed gelegd, waardoor ze binnen twee tellen in slaap viel. En juist dat was niet goed. Wanneer ze ‘s avonds dan naar bed ging en tussendoor wakker werd, wist ze dan niet meer hoe ze zelf in slaap moest vallen en had ze ons altijd nodig (tussen ons in slapen of idd steeds flesje geven oid). Daarnaast kregen we van het consultatiebureau “de opdracht” om haar telkens opnieuw weer terug in bed te leggen als ze wakker werd in de nacht. Daarbij moesten we ook echt op haar kamertje blijven i.p.v. mee naar beneden of naar ons bed. De eerste twee nachten was dat voor ons echt heftig, waren we 1,5-2 uur bezig. We lieten haar overigens maximaal twee minuten huilen hoor, gaat anders tegen m’n gevoel in. We moesten dit echt doorzetten en het CB had gezegd dat het de eerste nachten zelfs erger kon worden (dit was ook zo…). We zijn dus weer terug gegaan naar twee slaapjes en hebben weer opnieuw een strak schema ingevoerd. Haar ochtendslaapje maximaal 1,5 uur en daarna wakker maken. Haar middagslaapje maximaal twee uur en daarna wakker maken. Op gezette tijden slapen dus, zodat ze kan keren zichzelf in slaap te krijgen. Het kost haar nu 20-30 minuten om in slaap te vallen en wordt daardoor ook ‘s nachts niet meer wakker. Nu slaapt ze weer 11 uur in de nacht, van 20.00-07.00 uur of van 19.00-06.00 uur. Het is echt super pittig en doorbikkelen. Voor ons was de nood hoog, omdat er over drie weken een broertje bijkomt. Dus er moest echt iets veranderd worden. Uiteindelijk is het ons op deze manier gelukt, dus wie weet dat het ook voor jou/jullie zou kunnen werken? Ik hoop het! Heel veel succes in ieder geval 🥰

3 jaar geleden

Zo fijn om te lezen dat wij niet de enigste zijn.. zoontje sliep eindelijk door toen hij 1 jaar was, heeft zo'n 2,5 maand geduurd en nu alweer elke nacht wakker voor een flesje. Soms 1 soms 2 keer. En hij accepteert ook echt niets anders dan een flesje!

3 jaar geleden

Als ik jou was zou ik een slaapcoach bellen! Dit is echt niet te doen. Xxxxx

3 jaar geleden

Wij hebben een slaapcoach gecontact omdat onze zoon een tijd geleden vaak heel vroeg wakker was. We hebben daar heel veel goede praktische tips gekregen en het heeft echt geholpen. Ze kunnen je ook vast helpen met het laten doorslapen! Wij hebben contact gehad met slaaptipsvoorbabys en dus goede ervaringen 😄

3 jaar geleden

Je bent zeker niet de enige!! Mijn zoontje van 16 maanden heeft vandaag voor de eerste keer doorgeslagen van 19.00 tot 7.00 maar normaal wordt hij ook 2 tot 3 keer per nacht wakker en is hij tussen 5 en 6 klaar wakker. Helaas is elke nacht weer een verrassing en soms helpt een fles en soms gewoon de speen geven. Wij gaan ervan uit dat dit over gaat voordat hij naar de basisschool gaat 😅😅 en zelf liggen we er gewoon vroeg in anders trekken we het niet 🤪

3 jaar geleden

Reactie op mamarlieke

Wij hadden er ook last van met onze dochter. In totaal was ze twee maanden ...
Wauw bedankt voor de tip! Ik ga het proberen, vannacht vanaf drie uur s’nachts bal geweest 🎉♥️

3 jaar geleden

Wij slapen al maanden met Cas tussen ons in om precies deze reden! Hij hoefde direct al vanaf de eerste keer geen enkele voeding meer (en daarvoor was hij ook 3-5x per nacht wakker en we waren heeeeelemaal kapot). Hij wil gewoon graag bij ons zijn blijkbaar. Prima! Voor ons werkt het. Misschien het overwegen waard :).

3 jaar geleden

Reactie op yayitisnoë

Wauw bedankt voor de tip! Ik ga het proberen, vannacht vanaf drie uur s’na ...
Hoe gaat het nu met het slapen? :)

2 jaar geleden

Reactie op mamarlieke

Hoe gaat het nu met het slapen? :)
Nog steeds even vreselijk 😅 nu ze ons kan roepen is het nog lastiger haha

2 jaar geleden

Ons zoontje wordt ook regelmatig nog wakker in de nacht. Zoekt dan nabijheid, geborgenheid en veiligheid. Daarom hebben we ervoor gekozen om hem bij ons in bed te leggen. We hebben een hoog bedhek gekocht zodat hij er niet uit kan vallen (hij slaapt aan mijn kant). Sindsdien gaat het echt beter!!! Hij wordt minder wakker of slaapt de hele nacht en we slapen sowieso allemaal veeel beter. Echt: Beter 1x wakker worden met hem in bed en hem een speentje geven of beetje water, dan 3x in de nacht eruit moeten... wat een drama. Het breekt zo op!!

2 jaar geleden

Is het een idee om een slaapcoach in te schakelen?

2 jaar geleden

Reactie op Mar1989

Wij hebben een slaapcoach gecontact omdat onze zoon een tijd geleden vaak h ...
Mag ik vragen wat de praktische tips waren? Zou niet weten wat ik aan dat vroege wakker worden kan doen!

2 jaar geleden

Reactie op ardnassaam

Mag ik vragen wat de praktische tips waren? Zou niet weten wat ik aan dat v ...
Poe, dat was een tijd geleden. Wat ik me nog kan herinneren: vroeg wakker worden kan komen door te veel of te weinig slaap overdag. Dus hebben van hen een schema gekregen wat hoorde bij de leeftijd van destijds. Tips waren alle slaapjes overdag in een donkere kamer, gebruik van white noise bij alle slaapjes dus ook de nacht, in de ochtend niet eerder uit bed halen dan half 7 en dus ook niet eerder eten geven (anders went hij aan het vroege wakker worden). Dit is wat ik me nog kan herinneren, hoop dat je er wat aan hebt.

2 jaar geleden

Reactie op Mar1989

Poe, dat was een tijd geleden. Wat ik me nog kan herinneren: vroeg wakker w ...
Thanks voor je antwoord. Welke slaapcoach hadden jullie? We gaan er ook maar aan. Dit kan zo echt niet langer meer!

2 jaar geleden

Reactie op ardnassaam

Thanks voor je antwoord. Welke slaapcoach hadden jullie? We gaan er ook maa ...
Slaaptipsvoorbabys hadden we