15 Reacties
2 jaar geleden
De 1 is sneller dan de ander. Het is helaas niet anders dan tillen. Scheelt dat het warmer wordt dus dan kan je buiten motiveren om te lopen.
2 jaar geleden
Hoi,
Als je je echt zorgen maakt kan je altijd contact opnemen met de kinderfysio.
Onze dochter, ook over 3 maanden 2 jaar, kruipt, staat én loopt nog niet.
Wij zijn al vanaf dat ze 5 weken oud is bij de kinderfysio. Eerst voor de voorkeurshouding, daarna voor hypermobiliteit. De fysio zegt dat het heus wel komt, maar dat we t de tijd moeten geven.
Ik begrijp je dat het zwaar is, ik til mn dochtertje letterlijk iedere verplaatsing die we doen. (Buiten wel in de buggy)
Maar ik loop zelf ook al jaren bij de fysio voor een zwakke rug/bekken en nu van het tillen zit heel mn nek en schouder ook vast van overbelasting. Maar komt goed.
Ze gaat vanzelf een keer lopen, ook jouw kindje gaat een keer zelf lopen ♡
2 jaar geleden
Ik had een keer een hele goede tip gelezen: ipv dat je je kindje aan de hand mee laat lopen, hou hem/haar aan de achterkant van zijn/haar shirtje vast, heel minimaal, zodat ze zelf evenwicht leren houden maar toch een klein beetje steun hebben.
Succes en komt goed🤍
2 jaar geleden
Als je je zorgen maakt, dan is het misschien aangeraden om naar een kinder osteopaat te gaan. Die kunnen zien of er motorisch wat aan de hand is 😊
2 jaar geleden
Mijn zus had dit ook met haar zoontje. Uiteindelijk is hij ook gaan lopen toen hij bijna 2 was en loopt nu als een kieviet!
2 jaar geleden
Reactie op Gizmo-24
Ik heb een ventje die over 3 maanden bijna 2 is, en met 12 maanden al goed ...
Hier ook een dame liep met 10 maanden, maar praat ook helemaal niks. Alleen die en een beetje geschreeuw. Het is niet anders. 💁