10 Reacties
2 jaar geleden
Ene dag ligt mn dochter alleen in bed te kletsen en andere dag slaapt ze nog 1,5-2uur.
Ik probeer haar altijd even te laten slapen maar laatste weken al par dagen dat ze niet slaapt.
Ik volg mn dochter zoals ik haar ook volgde met afbouw vh ochtendslaapje.
Wanneer ze middags niet of nauwelijks geslapen heeft gaat ze zo’n 45-30 min eerder naar bed. Heeft ze dan ook wel echt nodig.
2 jaar geleden
Hier moesten we hem vanaf 2 jaar al na een uurtje wakkermaken omdat hij er een uur a 1,5 over deed om in slaap te vallen 's avonds. Vier weken geleden bleef hij uit zichzelf wakker tijdens zijn middagdutje. Lag te kletsen e.d. totdat ik hem 45 min later maar uit bed haalde. Toen merkte ik gelijk dat hij het prima redde en 's avonds binnen 10 min. Sliep. Vanaf dat moment eigenlijk maar 1 of 2 keer per week een middagdutje. Soms perongeluk in de auto en soms bewust als we een drukke ochtend hadden (Sinterklaasfeest). Dan slaapt hij nog wel. Anders lekker zonder dutje!
2 jaar geleden
Wij zijn aan het afbouwen: als het aan hem ligt slaapt hij sommige dagen wel 2,5 of 3 uur ‘s middags, maar ‘s avonds… dat was rampzalig. Nu ben ik ook weer zwanger en gedurende het eerste trimester had ik die middagdut gewoon ook nodig😅 (werk meestal ‘s avonds), maar inmiddels mag hij nog maar maximaal 1,5 uur slapen ‘s middags en niet meer na 16:00u, zodat hij moe genoeg is om wel te slapen.
Hij heeft laatst zelf een keer zijn dut overgeslagen, maar dat was ‘s avonds ook echt geen succes, dus dit moedigen we voorlopig nog maar niet aan 😅
VRIEND
2 jaar geleden
Wij zijn wel in een keer een soort gestopt. Ik bied hem de keuze; wil je even slapen of een filmpje kijken op de bank? Was eerst nog wel eens slapen maar nu vind hij het te leuk om een filmpje te kijken(of kleuren, knutselen oid).
Soms trekt hij het makkelijk tot de avond maar soms is het een drama rond 4/5 uur.
2 jaar geleden
Hier altijd wat lastig slapen. Dit weekend overdag 2 uren dutjes gedaan en vanochtend was hij pas om 9.00 uur wakker. Normaal om 5.00 of 6.00 uur.
Vandaag ging het dan makkelijk zonder middagdutje. Hij ligt nu in bed sinds 19.00 uur.
Ik weet het ook niet zo goed. Lees graag mee hoe anderen dit doen.
2 jaar geleden
Hier heeft ie het zelf besloten. Leggen hem iedere dag in bed en 9 en van de 10 keer slaapt hij niet.. Is aan het zingen/kletsen tot hij roept: mama, kom je?
Het lukt hem volgens mij oprecht niet meer!
2 jaar geleden
Reactie op lafemmeNadiaJager
Wij zijn wel in een keer een soort gestopt. Ik bied hem de keuze; wil je ev ...
Hoelaat ging jouw kleine savonds naar bed met middagslaapje en nu zonder middagslaapje?🤗
2 jaar geleden
Hier is het nu ook zo dat ze zelf geen middagslaapje meer doet .. eerst werd ze altijd tussen 5:30/6:15 wakker MET middagslaapje en nu zonder middagslaapje doen we haar 45 min eerder naar bed en is ze tussen 4:00/4:45 al wakker🥴 moet ik haar dan juist vroeger of later op bed leggen ? Je ziet zoveel verschillende adviezen hierin dat ik het gewoon niet meer weet😪
VRIEND
2 jaar geleden
Hoi! Mijn dochter heeft sinds kort geen zin meer in het middagslaapje 🥲 Ik geef haar de keuze. Soms slaapt ze wel nog, als ze erg moe is. Als ze ‘s middags niet slaapt, valt ze ‘s avonds wel makkelijk in slaap. Ik ben daar ‘s avonds altijd ongeveer een uur mee bezig geweest( soms langer 😅), nu valt ze zo in slaap. En ze houdt het overdag ook steeds beter vol zonder middagslaapje.
Ik volg haar dus eigenlijk gewoon 😁