7 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje deed dit ook. Wat bij ons fantastisch werkt is het bed ritueel drastisch te veranderen en we zeggen elke avond hetzelfde. Ook heeft hij een lampje aan de hele nacht en de deur open. Mijn zoontje heeft een trauma (volgt nu ook emdr) en dit ritueel met deur open etc werkt fantastisch. Wat wij doen;
Beneden:
Noah krijgt flesje melk of beker melk en gaat een paar filmpjes kijken (slaap lekker tv noemen we dat)
Zeggen we heel duidelijk elke keer tussendoor, noah gaat zo in zijn eigen bedje slapen.
Noah na dit filmpje gaan we slapen.
(Tanden gepoetst etc)
Noah ligt in bed, ik of partner leest een verhaal voor. Maar voordat ik dat doe benoem ik elke avond hetzelfde: mama gaat verhaaltje voorlezen en gaat dan naar beneden. Mama komt straks nog een keer kijken. En mama of papa komt jou morgenvroeg weer ophalen.
*schoonzus benoemde dat je heel duidelijk moet zijn, en ook de gevoelens moet benoemen van: je mag best even huilen. Maar ..... gaat in zijn eigen bed slapen. Mama komt straks nog 1 keer. (Doe wat voor jullie goed voelt of wat bij jullie past)
Dan lees ik een verhaal voor.
Dan zeg ik: morgen leest mama weer verder.
Dan zet ik zijn slaaplied op
Loop ik naar hem toe en zeg ik deken, mama houdt van jou en nu lekker slapen.
Ik benoem ook echt van lichtje aan
En deur open.
Hij knikt elke avond ja, en dan loop ik naar beneden.
*noah ging ook altijd uit bed, prima. Maar wij hebben een traphek tussen zijn deurpost geplaatst. En geen speelgoed op zijn kamer, alleen knuffeks en boekjes.
Hij heeft nog steeds zijn babybed maar dan 1 kant eruit met een laag hekje ervoor. Voelt het meest vertrouwd nog voor hem.
Hopelijk heb je er wat aan.
(Ons ritueel is uitgebreider en veranderd. Want eerst deed ik een liedje zingen en dan naar beneden. Nu is het echt even bij hem zitten met een verhaaltje en dan benoemen wat ik aan doe etc.
2 jaar geleden
Reactie op Hippebanaan
Mijn zoontje deed dit ook. Wat bij ons fantastisch werkt is het bed ritueel ...
Hier kan ik idd wel wat mee super bedankt voor je reactie ❤️
2 jaar geleden
Hier kan ik idd wel wat mee super bedankt voor je reactie ❤️
Laat je weten hoe het gaat? Vind het vervelend voor je. Maar herken het wel. Wij hebben 3 maanden lang elke avond bij hem gezeten totdat hij in slaap viel (extreme paniek etc) en ik kon niet meer. Ik deed het met liefde maar moest echt even een stukje eigen tijd terug krijgen. Dus had dacht ik ga het drastisch veranderen inclusief de tips van mn schoonzus en het werkt tot nu toe. Hopelijk bij jou ook!
2 jaar geleden
Reactie op Hippebanaan
Hoe gaat het nu?
Deze mevrouw is totaal afgebrand in dezelfde topic op het normale forum.. dus denk dat ze zichzelf verwijderd heeft..
2 jaar geleden
Reactie op TalithaK89
Deze mevrouw is totaal afgebrand in dezelfde topic op het normale forum.. d ...
Vreselijk... nare mensen zijn er op de wereld
2 jaar geleden
Hier hebben we hetzelfde probleem. Ons zoontje (2,5 jaar op kerst) wil niet alleen slapen en wordt elke dacht, ELKE NACHT😭, om 1u30 wakker. Iedere keer opnieuw, zelfde uur. Wenen wenen wenen, dat hij tv wil kijken, nazr de badkamer wil, wil opstaan, moet pipi doen, pap wil,… het is telkens iets maar oh zo lastig. Mijn man moet elke dag vroeg opstaan. Ik ben dus al wekenlang elke avond 2u bij onze peuter tot hij in slaap valt, na 3u is hij terug wakker mag ik opnieuw hem in slaap proberen te krijgen.
Ik ben dood op en weet echt niet meer wat gedaan