Hallo mommy's.
Wij hebben echt helse avonden/nachten met onze peuter van 2,5jaar. Blijven staan in bed en maar huilen en Mama roepen.
( even voor de duidelijkheid, er is niks medisch of wat dan ook , dat is afgelopen week allemaal onderzocht.) Dit is puur omdat ze bij mij in bed wilt slapen , waar we absoluut niet aan gaan beginnen ivm meerdere redenen. Dit huilen begon altijd tussen 23:00/00:00 en dan heel de nacht door elke 15 min. En dan 4:30 wakker 🥳.
Laatst begon dit om 21:00 savonds en heeft ze daarna 3 nachten bij mijn schoonouders geslapen om het patroon te doorbreken en iedereen even zijn rust kreeg. ( alleen snachts. )
En je raad het ze sliep daar als een prinsesje. 5:00 wel wakker maar goed als ze de rest van de avond / nacht goed slaapt ? PRIMA !
Nu , 1e nacht thuis weer en gelijk dramaaa. Direct met naar bed gaan nu al. Ben er 1x heen gegaan en duidelijk maar rustig gezegd dat ze nu moet gaan slapen, kus welterusten en tot morgen. Ze is nu 1 5 uur rechtop in haar ledikant aan het huilen. Erheen gaan heeft geen zin het enige wat ze dan doet is hysterisch worden en drammen dat we haar uit moeten halen en naar ons bed mee wil. Ik ben er dus achter nu inmiddels dat dit puur drammen en gedrag is van haar zin krijgen ( bij opa en oma doet ze dit namelijk niet!!) Ik ben nu op het punt gekomen dat ze maar uren blijft staan huilen, alles is in orde qua temperatuur in de kamer, spenen in bed etc. Ik ga gewoon die kamer niet meer in. Ben bang dat dit een gevalletje " langste adem " is. Iemand die dit ook heeft meegemaakt of meemaakt en bij wie deze tactiek helpt?? En nee.. op dit moment gaan we zeker geen groter bed proberen want dan staat ze straks de hele nacht op de overloop haar broer wakker te huilen...
Liefs mommy die er een beetje klaar mee is⚘️