6 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter had het ook, voorkeurshouding. Bij ons liggen vond ze fijn maar een draagzak niet. Dus tja het is niet anders,we zijn met de fysio bezig geweest. Maar zoals je zelf zegt niet iedereen loopt de hele dag met een kleine bij zich.

3 jaar geleden

Dat komt voornamelijk doordat de kindjes dan niet gedraaid worden in bedje. Dus de ene keer met het hoofdje de ene kant op en andere keer hoofdje andere kant op. Nadeel is dat sommige kindjes een voorkeur houding hebben of ontwikkelen. Gelukkig is dat in de meeste gevallen met behulp van een fisio wel weer te verhelpen. Maar soms is er ook niets aan te doen. Het heeft dus echt totaal niets te maken met dat je je kindje te veel laat liggen, waar dan ook.. het gaat vooral om de manier hoe je je kindje weg legt...

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft een helmpje gehad. Bij hem was het een combinatie van vanalles. Zware bevalling, vacuümpomp en daardoor 2 grote bulten op zijn hoofd. Door de bulten en bevalling zware hersenschudding en we mochten hem de eerste week eigenlijk niet (te veel) oppakken. Daarnaast voorkeurshouding door pijn aan die grote bulten op z'n hoofd 😅 dus denk gewoon pech bij ons

3 jaar geleden

Mijn zoontje had ook een afgeplat hoofdje. Niemand had gezegd dat we hem moesten draaien van kant. Maar gelukkig is het met behulp van de fysio aardig weggetrokken. Je ziet het nog een beetje maar gelukkig niet zo erg meer

3 jaar geleden

Nou mijn zoon heeft een plat achterhoofd....we zijn een gezin van 6 dus heeft veel aandacht en vaak uit de box door de puberzonen van 16 en 13....maar in bed en de keer in de box toch zijn voorkeurshouding....nu hij zijn bolletje optilt hij is nu 16 weken zie je het wegtrekken....dus heeft gewoon te maken met voorkeurshouding....en nee ik heb idd geen tijd hem de hele dag in een draagzak rond te sjokken want heb nog een pittige tante rondlopen van 18 maanden....en ik maak me totaal niet druk want op fb hebben ze gezegt dat het met de 1 jaar gewoon weer rond is zoals het nu gaat. En ja hij heeft al flaporen door de afvlakking achter van zijn bol en ook dit zie je wegtrekken

3 jaar geleden

Onwijs bedankt voor jullie reacties, het doet me goed te horen dat mijn theorie niet klopt! Het lijkt mij erg lastig en mag blij zijn dat ons zoontje dat niet heeft gehad. Bedankt voor jullie openhartige reacties! ❤️