4 Reacties

2 jaar geleden

Andere kindjes kunnen haar ook niet overhalen om samen te rennen oid? Ik merk dat als ons zoontje op zn gemak is (dus thuis of op een plek die hij goed kent) dat hij sneller met andere kinderen durft te gaan spelen. En dan ben ik echt niet meer zo interessant ;-)

2 jaar geleden

Heb je al eens andere spellen ofzo geprobeerd? Mijn zoontje speelt hele dagen zelf, maar wel met specifieke dingen. Zo is hij gek op dieren, slotjes, boekjes. Hij heeft dus een grote boerderij met dieren, een montessori plank met allemaal slotjes erop en mega veel boekjes. Hij vermaakt zichzelf hier uren mee. Tevens een écht buiten kind. Zodra we de schuifdeuren open doen is hij buiten en zie je hem niet terug. Hij is geen kind die met puzzeltjes ofzo wil spelen en kijkt hij ook niet naar om. Als je wil dat ze minder op je hangt zou ik haar weer op de grond zetten en op specifieke momenten wel even samen spelen. De rest moet ze gewoon zelf doen.

2 jaar geleden

Reactie op Amber134

Heb je al eens andere spellen ofzo geprobeerd? Mijn zoontje speelt hele dag ...
O en tv kijken is hier sowieso een no go. Na het eten gaat de tv even aan en verder de hele dag niet. Als ze ‘hangerig’ is zou ik die dus sowieso uitzetten. Dan moet ze wel iets anders zoeken om te gaan doen.

2 jaar geleden

Heb je wel het idee dat ze goed uitgerust is? Anders zou je haar misschien toch wat meer moeten 'dwingen'. Dus inderdaad de tv/clipjes niet aan of alleen op een bepaald moment op de dag (bij ons is dat tijdens het koken en ook niet altijd). Haar prikkelen en uitdagen met speelgoed. Duplo, boekjes en een keukentje werken hier goed. Samen beginnen en haar daarna laten. Als ze dan naar je toe komt ook benoemen dat ze even alleen moet spelen, omdat jij .... doet. In ieder geval niet toegeven aan het hangerige gedrag. Of in een andere ruimte zijn en haar even alleen laten als dat qua veiligheid kan. Onze zoon vindt het heerlijk om alleen te spelen, soms heb ik het idee dat ik hem alleen maar stoor in z'n fantasie. Hij gaat er goed op dat hij af en toe met rust gelaten wordt (is net zn vader haha). Dat wisselt natuurlijk qua karakter maar kan je best stimuleren. Op andere momenten bewuste aandacht geven en dat hoeft ook niet altijd op de bank; samen verstoppertje, over jou heen klimmen, kleuren, fietsen etc.