9 Reacties
2 jaar geleden
Wij geven de speen nog. Niet de energie om het af te leren. Kwijlen is bij ons overduidelijk in combi met doorkomende tanden. Soms een heel korte periode stopt het, om daarna direct weer te beginnen (en zichtbaar een nieuwe tand/kies).
2 jaar geleden
Ik lees er wat meer over en zie ook wel wat meer voordelen nu. Het kan best zijn dat hij het nu minder zal beseffen dan als we nog wachten tot 2,5 jaar.. als kraamcadeautje aan de eerstvolgende baby geven oid. Vanavond maar even met m'n overleggen hoe hij erover denkt.
2 jaar geleden
Onze dochter is nu 20 maanden. Bij ongeveer 14 maanden hebben we denk ik de speen weggelaten. Ze had hem sowieso al een hele tijd alleen in de nacht. We waren hem een keer vergeten en toen wilde we eens kijken hoe ze ging slapen zonder speen. Een nachtje beetje jammeren, maar daarna prima zonder speen geslapen. Vaak vinden wij het als ouders moeilijker dan hun zelf. Het is voor hun gewenning, dus hoe langer je wacht hoe moeilijker ze zonder kunnen denk ik persoonlijk
2 jaar geleden
Toen onze dochter 1,5 was heb ik net voor haar middagslaapje haar speen uit bed gehaald. 2 dagen heeft ze toen ze in bed werd gelegd even gezocht naar haar speen maar dat was het dan ook.
Timing was bij ons goed maar is voor ieder kind net weer anders.
2 jaar geleden
mijn zusje is tandarts en die raadde aan om de speen voor het tweede levensjaar af te leren.
nu had oma de speen een keer vergeten per ongeluk en onze zoon miste hem niet eens. dus vanaf toen zijn we gestopt. inderdaad een paar slaapjes gingen iets moeilijker, maar uiteindelijk ging het afbouwen prima. ik zou cold turkey stoppen
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 20 maanden is echt verknocht aan z'n speen in bed. Hij heeft er zelfs 2. 😂 Wij gaan er zeker nog niet mee beginnen met afbouwen