12 Reacties

2 jaar geleden

Hier vandaag ook gezegd dat ze veel te weinig eet. Ze is zot van vliegtuigen dus deden we even als een vliegtuig eten in haar mond zo at ze toch wel maar niet wat ze er voor at denk veel te warm nog zelf heb ik ook niet zoveel dorst. Als ze genoeg drinken en genoeg plassen kan het Gwn maar mag natuurlijk niet te lang dure

2 jaar geleden

Hi! Zeer herkenbaar! Wij bieden eten ook aan en hij eet vaak maar paar hapjes. We bieden geen alternatief aan. Soms gaat hij ook van tafel. We laten hem gaan, alleen geen tv. Soms laten we z'n bordje gewoon op tafel staan en pakt hij soms nog wat en soms niet. Ook vraagt hij soms om wat anders maar dat geven we niet. Wel toetje als hij wil. Hij geeft nog veel om z'n flesje melk en proberen dat nu uit te leggen dat die ook in een beker gaat komen, maar alles op z'n tijd. Tuurlijk maak ik mij ook soms zorgen, maar aan de andere kant hij eet wel als hij honger of trek heeft. Wij bepalen wat hij eet en hij bepaalt hoeveel hij eet. Dus heel herkenbaar, succes!!

2 jaar geleden

Hii heel herkenbaar. Ons zoontje zegt bij alles bah lust ik niet. Al weken. Ik maak me er niet zo druk meer om. Hier eet hij stamp bijvoorbeeld wel nog goed. Dus ik dacht morgen gewoon keer broccoli met aardappel te prakken. En anders is t gewoon pech.

2 jaar geleden

Reactie op Firstborn88

Hi! Zeer herkenbaar! Wij bieden eten ook aan en hij eet vaak maar paar hap ...
Is dit ook sinds een paar weken? Of was dit al een tijd aan de gang? Mijn zoontje is inderdaad ook verknocht aan een fles melk. Het liefst drinkt hij dit de hele dag door 😅

2 jaar geleden

Hii heel herkenbaar. Ons zoontje zegt bij alles bah lust ik niet. Al weken. ...
Was dat hiervoor anders? At hij hiervoor wel goed? Mijn zoontje namelijk wel, zo stom. Fijn dat jij er in ieder geval nuchter in staat! Denk echt dat dat beter is. Wie weet gaat dit nog wel weer over en eet hij weer beter na een tijd

2 jaar geleden

Reactie op Kayleighelyse

Was dat hiervoor anders? At hij hiervoor wel goed? Mijn zoontje namelijk we ...
Ja ervoor at hij alles. Nu ook soms geen ontbijt en geen lunch. Ik vroeg t vandaag op de opvang en daar eet hij gewoon 3 boterhammen. Maar de oudste heeft ook weleens fases en die is 5. Ene week is iets zijn lievelings eten de andere week lust hij het zelfde absoluut niet. Mijn broertje heeft tot zijn 18de bijna geen groenten gegeten. En daar is t ook goed mee gekomen.

2 jaar geleden

Reactie op Kayleighelyse

Is dit ook sinds een paar weken? Of was dit al een tijd aan de gang? Mijn z ...
Hahaha ja hij ook 🤣 maar krijgt echt alleen in de avond een flesje. Ja al sinds een tijdje. Daarvoor at hij wel beter en hij eet nog steeds goed als we bijvoorbeeld bij opa en oma eten, heel raar. Maar zolang hij actief en vrolijk is maak ik mij niet veel zorgen!

2 jaar geleden

Volgens mij hebben we een van de oorzaken ontdekt...hij kwijlt en bijt op alles. Hij krijgt denk ik een kies. Hij heeft z'n achterste vier kiezen nog niet en dat geeft pijn en daardoor wil hij denk ik minder eten, vooral in de avond. ;)

2 jaar geleden

Reactie op Firstborn88

Volgens mij hebben we een van de oorzaken ontdekt...hij kwijlt en bijt op ...
Ohhhh dat zou dan heel goed kunnen ja! Gossie, niet leuk voor hem! Hopelijk gaat het snel over. Hier is de oorzaak ook ontdekt.. hij had zweertjes op z'n tong, beetje soort aften dus dat deed inderdaad ook hartstikke zeer

2 jaar geleden

Reactie op Kayleighelyse

Ohhhh dat zou dan heel goed kunnen ja! Gossie, niet leuk voor hem! Hopelijk ...
Ahhh zo sneu!! Fijn dat jullie erachter zijn!

2 jaar geleden

Ik maak er geen strijd van. Ik maak zelf tussendoortjes. Wanneer hij slecht zn avondeten wil maak ik bijv wortel/havermout koekjes, bananenbrood e.d. Dat wat hij dan binnenkrijgt tussendoor is dan in ieder geval voorzien van vitamientjes.

2 jaar geleden

Is hier ook een periode geweest, zeker niet forceren om te moeten eten werkt zeker niet. Als ze niet willen eten eten ze op een ander moment wel wij vragen meestal heb je honger als ze zegt nee dan zeg ik ok dan mag je straks nog eens proberen. Proberen te praten of te vragen wat wil jij bv: yoghurt, cornflakes, mee betrekken met het kiezen van zijn eten. zo is het bij ons terug in orde gekomen