13 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee hier vaak drama 😩

2 jaar geleden

Nog steeds drama, maar een liedje zingen leid haar even af en dan steeds het liedje opnieuw tot je klaar bent.

2 jaar geleden

Wij geven haar eerst zelf de tandenborstel, het bekertje en de (dichte) tube tandpasta. Daar speelt ze een paar minuten mee en doet ze ook zelf de tandenborstel in dr mond. Daarna, meestal zit ze zelf al met de tandenborstel naar ons uitgereikt, doen we de tandpasta erop en gaan wij bij haar poetsen. Onder vindt ze prima, boven wat vervelender, maar boven begint nu ook door te komen. (Ze heeft nog niet veel tandjes; beneden 3 en 2 kiezen, boven 1 doorkomend tandje en 2 kiezen) Op deze speelse wijze, al vanaf het begin, wordt ze net zo enthousiast van het woord tandenpoetsen als van eten. Wie weet helpt het jullie ook?

2 jaar geleden

Bij onze dochter helpt het als zij eerst bij papa of mama mag ‘poetsen.’ Ik doe nu vaak dat we tegenover elkaar zitten, zij mag bij mij terwijl ik bij haar poets. Als ik klaar ben mag ze bij zichzelf poetsen. En een slokje water na afloop vind ze ook fantastisch.

2 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje zelf zijn tandenborstel laten kiezen in de winkel. Hij was helemaal gek van een Nijntje tandenborstel. Nu is het elke avond: Nijn? Daarnaast hebben wij de app 'tandenland', volgens mij is dit van de GGD ofzo. Het liedje om te poetsen helpt ook iets maar ik durf niet te zeggen dat al zijn tanden elke dag goed geraakt worden.

2 jaar geleden

Begin ging het bij ons ook lastig, nu heeft ze een heel schattig tandborstel van nijntje. In het begin poets ik haar tanden en doe ik alsof ik ook mijn eigen tandjes poets daarna wilt ze het gelijk zelf doen (meer erop bijten haha) maar gaat wel prima tot nu toe ☺️

2 jaar geleden

Onze dochter loopt automatisch naar de badkamer om tandjes te poetsen haha wij hebben echt nooit problemen ervaren. Vanaf tandje 1 meteen zachtjes gaan poetsen en kennis laten maken met een tandenborstel en tandpasta. Ik maak er elke dag weer een feestje van, beetje gek doen of liedje zingen en dat gaat prima 😁 wij gebruiken Woezel en pip tandpasta die is lekker zoet.

2 jaar geleden

Ons poetsen terwijl wij hem poetsen werkt het allerbeste. En het zo leuk mogelijk proberen te maken. Mond zo ver mogelijk open doen bijvoorbeeld!

2 jaar geleden

1 van ons dus hahaha zou anders ook wel wat zijn

2 jaar geleden

Wij poetsen nu met een tandenpoets filmpje van prodent. Is een leuk liedje met een aapje dat gaat poetsen. Hij vroeg er zelfs vanochtend om. 😀 (Normaal poetsen wij alleen in de avond)

2 jaar geleden

Ik laat mijn dochter sochtends zelf haar tanden poetsen zonder tandpasta en savonds doen we dit samen. Dan poetst zij mijn tanden en ik die van haar. Ze vind het geweldig en zou het liefst de hele dag met een tandenborstel willen lopen. Alleen de achterste tanden goed poetsen wil hier nog niet echt. Filmpje van prodent op YouTube hielp hier ook goed.

2 jaar geleden

bij ons helpt het om elke dag hetzelfde ritueel te doen en bij het tandenpoetsen af te tellen. mijn zoon weet dat ik tot 10 tel op plekken waar hij tanden heeft en tot 5 tel op plekken waar hij geen tanden heeft. meneer heeft nog maar 5 tanden dus het gaat hier nog redelijk vlot ( ik was zelf ook laat met tandjes)

VRIEND

2 jaar geleden

Wij laten hem s ochtends zelf poetsen als wij zelf ook onze tanden poetsen. S avonds doen wij het. Doordat hij het s ochtends zelf doet raakt hij steeds meer vertrouwd met het gevoel van zo'n borstel in z'n mond enzo.