209 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 10 maanden en heeft onder 4 tandjes, boven 4 tandjes en nummer 9 en 10 (de bovenste voortanden) zijn nu aan het doorkomen 😬
Mijn middelste had overigens met deze leeftijd pas een klein doorkomend “puntje”, dus het kan zo enorm verschillen per kind.
3 jaar geleden
Mijn dochter wordt zondag 11 maanden en nog geen tand te bekennen. Zelf was ik 15 maanden toen mijn eerste tand doorkwam, dus als het een genenkwestie is kan het nog even duren haha.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Jse
10 maanden 8 tanden en 2 kiezen😬😜 voor alle mama's die kindjes hebben zon ...
Nou alsof ik mijn eigen verhaal lees. Wees blij idd want hier was het 2 maanden achterelkaar drama met die doorkomende tandjes. Nu zitten de kiezen eraan te komen na een weekje rust.
3 jaar geleden
Mijn zoon heeft ook nog niks. Zal wel door mijn genen komen. Ik begon pas met 14 maanden 😅
3 jaar geleden
Hier een dochter die 1 juni 1 jaar wordt.. en komen nu pas twee ondertandjes door.
3 jaar geleden
Wat merken jullie als de tandjes doorkomen en hoe lang duurt dit ongeveer?
Zijn de symptomen/klachten bij alle tandjes hetzelfde?
3 jaar geleden
Reactie op sanne101291
Wat merken jullie als de tandjes doorkomen en hoe lang duurt dit ongeveer? ...
Voordat haar onder tandjes er waren heel slecht slapen, snachts wakker worden en huilen. Ongeveer 3 weken later kwamen haar onder tandjes door.
Nu precies hetzelfde, slecht slapen snachts, dus ik vermoed dat er binnenkort weer een paar tandjes komen.
Verder weinig klachten, soms wat koorts of een te lage temperatuur. En slecht eten maar dat gebeurt ook weinig.
3 jaar geleden
Reactie op DeniseD
10,5 maan en mijn dochter is nog steeds koos tandloos 😬.
Het kwijl loopt ...
Dat was bij ons al met 4 maanden. 🤣
Met 9,5 maand kwam pas de eerste door 🤣
3 jaar geleden
Reactie op sanne101291
Wat merken jullie als de tandjes doorkomen en hoe lang duurt dit ongeveer? ...
Verhoging, minder eten en weinig melk uit de fles drinken, spuitluier, rode wangen, hangerig.
Dit alles wat dagen na elkaar en dan hele tijd geen klachten meer tot 4-6 weken later en dan waren er opeens tandjes door.
VRIEND
3 jaar geleden
Onze dochter is nu 11 maanden (gister) en ik denk dat ze er nu écht aan komen. Hele vieze luiers, rode/kapotte billetjes en tandvlees aan de onderkant is dik. Ze zit hele tijd met haar vuistje aan haar mond (soort van er langs schuren). Hopelijk komen ze er snel door 🤞🏻.
3 jaar geleden
Jaaaa, hier vanochtend eindelijk 1 puntje gevoeld. Overmorgen 10 maanden. 🙌
Ze was al een beetje uit haar doen vanochtend. Wilde niet met haar speeltjes spelen, liet ze gewoon op tafel liggen. Ze gooide ze er niet eens van af. Wilde ook niet oefenen met lopen. Ik mocht niet weg. Maar geen verhoging en in slaap komen was ook heel moeilijk. Dus toen maar weer eens gevoeld (ik geloofde al bijna niet meer dat ze ooit nog tandjes zou krijgen na al die keren dan mensen zeiden dat ze eraan leken te komen), en zowaar een puntje gevoeld!
3 jaar geleden
Ons meisje is 11 mnd en heeft er al 8😂 leuk om te zien, maar ivm de last die ze ervan heeft vind ik ff een pauze ook prima haha