4 Reacties
2 jaar geleden
Goed dat je het aan de HA gaat vragen. Waarschijnlijk zullen zij je daar geruststellen wbt de hoeveelheid zetpillen. Het is even heel vervelend, zo'n start op het kdv. Dat is heel herkenbaar. Mijn zoontje, nu ook 26 maanden, gaat al sinds hij 5 maanden oud is, en na circa 8 maanden kdv merkten we dat zijn weerstand beter werd. En die van mij ook ;-) (we waren beiden elke twee weken flink ziek)
In jullie geval extra rot dat je mannetje serieus veel last heeft van zijn oortjes. Dat is echt ontzettend pijnlijk! Ik zou me niet te druk maken om de zetpillen (maar ik snap heel goed dat je dat natuurlijk wel doet als
Mama). Pijnvrij kunnen spelen (en dus ook beter eten en drinken) is volgens mij het aller aller belangrijkste. Sterkte. Hopelijk is zijn weerstand snel op peil.
2 jaar geleden
Ik zou t idd met de huisarts bespreken. Maar ik zou hem voor nu wel echt een zetpil geven. Ik ben daar misschien wat makkelijker in. Hier krijgen ze het wel gewoon als ze koorts hebben of iets dergelijks. Als je je maar aan de gebruiksaanwijzing houdt. Dan kan er volgens mij niet heel veel kwaad.
2 jaar geleden
Ik zou inderdaad eerst daarvoor naar je huisarts gaan inderdaad. Wij zijn geen dokters.
Wat ik wel weet v mijn dokter, want mijn zoontje heeft een tijdje ook veel koorts gehad is dat ze preferen om siroop te geven als neurofen of perdolan omdat je dat op basis van hun gewicht kan geven en dat is beter omdat het meer de juiste dosering is. Bij een zetpil heb je dat niet. Vraag maar even na aan je huisarts. Hopelijk voelt je kleintje zich snel beter.
2 jaar geleden
Bij ons is hetzelfde. Maar gisteren heeft de apotheker en de kinderarts benoemd dat het niet erg is. Probeer wel zo laag mogelijk dosis aan te houden. En dan bedoel ik hoe vaak je het geeft. Dus wel aantal mg maar ipv 4x dat je 3x doet. Of als je het met 2x redt is dat ook goed. Ze zeiden tegen mij kan geen kwaad zolang je niet overdoseert. En dat lijkt me hier bij jullie niet aan de orde. Maar bij twijfel oid altijd even vragen idd