27 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde…We doen nu sinds paar dagen naast de ledikant slapen/liggen en z’n hand aaien af en toe. Dat lijkt te helpen. Hij wordt er rustig van en valt in slaap. Succes mama…

2 jaar geleden

Hier hetzelfde en niets lijkt te werken helaas.. Als we naar hem toegaan, erbij gaan liggen of zoiets wil hij uit bed. In ons bed wil hij spelen.. Vannacht eens proberen hem gewoon met rust te laten maar we hebben alweer heel wat wakkere uren gezien 😅

2 jaar geleden

Vermoeiend dit. Tegelijkertijd fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. 🙂

2 jaar geleden

Bij ons vannacht voor het eerst. Rond 1u eerst huilen. Daarna kunnen kalmeren maar hij heeft nog zeker een uur wakker gelegen in zn bed. Niet jengelen of huilen oid maar wel sneu..

2 jaar geleden

Hier ook soms ‘s nachts maar vooral in de vroege morgen. Elke ochtend wakker huilend worden rond 5.45 uur en niet meer verder slapen. Gaat al maanden zo. Voor m’n gevoel echt alles al geprobeerd. Toevallig vanmiddag een gesprek met een slaapcoach, ben benieuwd

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Hier ook soms ‘s nachts maar vooral in de vroege morgen. Elke ochtend wakke ...
Wil je laten weten wat er uit komt?

2 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Wil je laten weten wat er uit komt?
Ja ga ik doen! 😀

2 jaar geleden

O, wat pittig. Wij zijn hier ook bekend met het nachtbraken evenals het om half 5/5 uur wakker worden. Bij ons had het te maken met de prikkels overdag icm middag slaapje. Ik legde hem te vroeg op bed waardoor de tijd tussen middagslaapje en avondslaap te lang was. Daarbij ga ik graag de hort op waardoor hij onrustig ging slapen. Nu hij in middag wat later slaapt en ik wat minder onderneem slaapt hij de nacht weer door. Later naar bed brengen en slaapje skippen heeft meestal geen zin, slapen doet slapen. Maar goed dit kan voor de andere uiteraard niet werken. Wil het toch even delen. Ik wens een ieder succes. Gelukkig hebben heel veel papa's en mama's hier last van. Het is een beetje passend bij deze periode. Grote sprongen en rap tempo in ontwikkeling.

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Ja ga ik doen! 😀
Ze gaf aan dat het waarschijnlijk gedrag is. We gaan nu de komende 3/4 ochtenden het volgende doen. Je gaat alleen heen als ze huilt of roept dus niet bij ff klein piepje. Je maakt geen oogcontact en zegt alleen: ga maar lekker slapen, mama is bij je en loopt weer weg. Op dag 1 doe je dit na 1 minuut , daarna na 3 minuten en daarna na 5 minuten en de 5 minuten blijven herhalen tot 07.00 uur. Op dag 2: 2 minuten - 3 minuten - 5 minuten Op dag 3: 3 minuten - 5 minuten en 7 minuten Zo biedt je evengoed veiligheid omdat je laat zien dat je terug komt. Dit kun je dus ook in de nacht toepassen. Ik ben benieuwd. Ga er morgenochtend mee beginnen!

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Ze gaf aan dat het waarschijnlijk gedrag is. We gaan nu de komende 3/4 ocht ...
Dit doen wij ook op advies van het CB. Bij ons totaal geen effect helaas.. Hopelijk werkt het bij jullie wel. 🤞

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Hoe laat gaat jouw kindje slapen? Heeft de slaapcoach daar ook iets over gezegd? Onze zoon wordt standaard 6.15 wakker, maar ligt er ook rond 19uur in. Heb het idee dat hij gewoon uitgerust is op dat tijdstip. Wij geven hem dan nog wat boekjes in bed en kunnen zelf nog ff dommelen. Benieuwd hoe dat met de klok verschuiving wordt. Stertke in de nachturen dames! Pittig hoor

2 jaar geleden

Hoe laat gaat jouw kindje slapen? Heeft de slaapcoach daar ook iets over ge ...
Ze ligt er sowieso om 19.00 uur in maar slaapt dan rond 19.30 uur. Vanmorgen 5.45 uur wakker maar weer helemaal overstuur en ook echt nog ogen wrijven dus niet uitgerust 😅 als ze gewoon blij wakker wordt om 6.15 uur vind ik het helemaal prima! Maar helaas wordt ze dus nooit blij wakker.

2 jaar geleden

Reactie op Patricia1990

Dit doen wij ook op advies van het CB. Bij ons totaal geen effect helaas.. ...
Ik ben ook zeer benieuwd of dit bij ons gaat helpen haha

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Ze ligt er sowieso om 19.00 uur in maar slaapt dan rond 19.30 uur. Vanmorg ...
Sneu dat ze niet blij wakker wordt, hopelijk is dat gauw beter!

2 jaar geleden

Reactie op ElisePL

O, wat pittig. Wij zijn hier ook bekend met het nachtbraken evenals het om ...
Dank je wel Ik zat zelf ook te twijfelen of het te maken heeft met overprikkeld zijn... 🤔

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Ik ben ook zeer benieuwd of dit bij ons gaat helpen haha
Of het is toeval maar het is inmiddels 7.10 uur en ze slaapt nog!!

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Of het is toeval maar het is inmiddels 7.10 uur en ze slaapt nog!!
Wat fijn! Zou heel mooi zijn als dat doorzet 😊

2 jaar geleden

Reactie op Juni-20

Heeft het jou geholpen een slaapcoach? Ik overweeg het nu ook. Trek dit niet meer na maanden slecht slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Okkie

Heeft het jou geholpen een slaapcoach? Ik overweeg het nu ook. Trek dit nie ...
Ja hier heeft het zeker geholpen! Maar heb ook haar bedje tegen een andere wand aangezet. Niet op aanraden van de slaapcoach maar hoorde dat dat ook nog wel eens kan helpen. Als ik jou was zou ik zeker contact opnemen. Goede nachtrust is zo belangrijk!

2 jaar geleden

Het is een fase echt, die van mij deed het ook en heb gejankt van het balen. Van de een op andere dag ging dat voorbij en slaapt ze opeens door (voor het eerst ook!!!) Ze zijn erg aan het ontwikkelen en dit hopet bij de slaapregressie van deze leeftijd. Knuffel