10 Reacties
2 jaar geleden
Nog iets doet nog wel een middag slaapje (vraagt hij zelf ook om) van ongeveer 12.30 uur tot 15.00 langer laat ik hem niet slapen omdat hij s avonds dan niet wil.
Wel vraagt hij uit zichzelf of hij om 19.30 uur naar bed mag iedere avond
2 jaar geleden
Bij ons was het inslapen toen ze ong 2 werd opeens weer een dingetje. Rond twee jaar zit wel even een
Moeilijke slaap fase. Het is wel over gegaan maar wel nadat we wat strenger werden. Bij ons kwamen er ook allerlei speciale verzoeken, maar eigenlijk is dat omdat ze je even willen zien. Ik zou geen melk aanbieden, je houdt het denk ik
Idd in stand zo. Zou proberen even te troosten en uit te leggen dat melk in de ochtend weer kan.
2 jaar geleden
Je geeft er aan toe. Het is een roep om aandacht/ je geeft hem zijn zin. Zou dat niet meer doen en duidelijk aangeven dat hij moet slapen. En ja dat kan betekenen dat hij gaat huilen. Maar ze hebben het snel door, zolang je maar niet meer toegeeft. ( Van ons zelfde leeftijd heeft het ook kort gedaan. Hij vroeg elke keer om water. Door niet toe te geven was dit met een week over )
2 jaar geleden
Ik zou sowieso geen melk geven. Hier worden ze ook weleens wakker ons zoontje van 2 nu ook net wat vaker. Maar die krijgt alleen water .
2 jaar geleden
Ik dacht even dat het alleen hier zo was. Zo herkenbaar!
Elke avond en nacht. Vraagt steeds om flesje om de 2 a 3 uren. Is nu al meer dan een week zo.
Ik heb dezelfde vragen als jij.
Ik denk dat het voor mijn kleine een fijne manier is om weer in slaap te kunnen vallen. Weet ook niet zo goed hoe dit weer af te leren.
2 jaar geleden
Onze zoon word iedere nacht minimaal 1 keer wakker en vraagt om water. Het is ook erg warm weer dus vind het niet gek dat kindjes wakker worden en dorst hebben. Is je zoontje misschien ook veel aan het ontwikkelen? Wij hebben ook gehad dat hij soms honger had en een hele banaan op at snachts. Was ineens weer voorbij en nu is zijn taal enorm ontwikkeld.
En een groeispurt moet nieuwe schoenen en broeken. 😌
2 jaar geleden
Ik heb gisteravond uitgelegd dat iedereen s nachts slaapt, en dat het dan geen tijd is om melk te drinken....
Ik was erg benieuwd wat de nacht ging brengen een keer wakker en uiteraard vroeg hij melk...rustig uitgelegd dat hij lekker verder moest slapen en dat deed hij hopelijk blijft het zo.
Bedankt voor jullie lieve advies en hulp!