17 Reacties

2 jaar geleden

Ohh precies hetzelfde hier!! Pfff half 6 vind ik zo te vroeg🥲. Ik weet wel dat dit weer overgaat. Dit is weer zo’n periode van vroeg wakker worden helaas.

2 jaar geleden

Hier paar weken geleden ook gehad. Niet 0500 maar ook vroeger als normaal. Nu is hij weer de oude. Is toch weer een fase geweest. Hij praat ook sindsdien volop.

2 jaar geleden

Dit klinkt helaas heel herkenbaar. Wij hadden ook een prima slaapster, tot een maand of 20.. Nu zijn we toevallig op vakantie waardoor ze vaak laat in bed ligt (20.30/21.00) en nu wordt ze weer om 07.30u wakker maar of laat naar bed gaan nou een structurele oplossing is vraag ik me af 🙄

2 jaar geleden

Herkenbaar. Wij zijn er eindelijk weer uit. Bij ons was de oplossing het middagslaapje te verzetten naar een later moment. Hij sliep altijd van 11 tot 13(slecht van mij, vond ik zelf namelijk makkelijk, en midden op de dag qua slaapnomenten) het schijnt dat wanneer er teveel tijd tussen het middag en avondslaapje zit je kindje te moe naar bed gaat en rem slaap oid eerder heeft. (Pin me niet vast. Info klopt vast niet helemaal, maar het was zoiets) Bij ons werkte savonds later op bed leggen niet.

2 jaar geleden

Reactie op ElisePL

Herkenbaar. Wij zijn er eindelijk weer uit. Bij ons was de oplossing het mi ...
Inderdaad als onze dochter over vermoeid naar bed gaar dan slaapt zd slechter. Daarom hebben we ook al geprobeerd haar eerder naar bed te doen, maar ook dit hielp niet. Voor mn gevoel zijn wij nu in een cirkeltje terecht gekomen door t vroege wakker worden. Daardoor wordt zd oververmoeid waardoor ze ook weer vroeger wakker wordt die rem slaap idd. Geen idee hoe we dit moeten doorbreken 😅

2 jaar geleden

Reactie op trotsemams

Ohh precies hetzelfde hier!! Pfff half 6 vind ik zo te vroeg🥲. Ik weet wel ...
Ja vroeg he, dan duurt de dag ook zoooo lang. Om 9 uur zit er letterlijk al een halve dag op 😅 ik hoop dat ze gauw weer lekker tot een uurtje om 7 door gaat slapen. Half 7 zou ik ook al tevreden mee zijn 🙈🤣

2 jaar geleden

Maar als je dochtertje wakker wordt; zet ze het dan op een schreeuwen? Want onze dochter wordt ook geregeld eerder wakker, brabbelt dan wat en valt dan snel ook weer in slaap. Dus ik laat der gewoon liggen. Kijk als ze alles bij elkaar schreeuwt ga ik wel naar der toe maar dat is niet zo.

2 jaar geleden

Reactie op P & W ❤️

Maar als je dochtertje wakker wordt; zet ze het dan op een schreeuwen? Wan ...
Ze wordt schreeuwend en roepend wakker inderdaad haha. Omze dochter wordt eigenlijk nooit gezellig brabbelend wakker. We hebben ook wel is geprobeerd het te laten gaan maar ze houd vol. Ze is dan nog wel moe. Maar ook niet moe genoeg om weer in slaap te vallen..

2 jaar geleden

Reactie op Blijemama94

Ze wordt schreeuwend en roepend wakker inderdaad haha. Omze dochter wordt e ...
Achgossie nee dan gaat dat niet. Hoelaat leg je der te bed?

2 jaar geleden

Misschien kijken naar de hoeveelheid slaap overdag? Voor deze leeftijd is de max 2 uur gemiddeld. En vanaf het moment van wakker worden, 4,5 uur erbij op rekenen voor de uiterlijke bedtijd. Dit helpt bij ons heel goed!

2 jaar geleden

Reactie op P & W ❤️

Achgossie nee dan gaat dat niet. Hoelaat leg je der te bed?
We legden haar altijd om half 8 in bed. Toen ze elke keer zo vroeg wakker werd hebben we het vervroegd naar half 7/7uur. Beide lost het niet op 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Mama Miep

Misschien kijken naar de hoeveelheid slaap overdag? Voor deze leeftijd is d ...
Ze slaaot vaak 1,5 tot 2 uur tussen de middag. En als ik er vanaf half 6 4,5 uur bij op tel dan kom ik uit op 10 uur.. als ik haar dan al op bed zou leggen dan red ze het in de avond niet tot bedtijd. En 2 slaapjes wil zo echt niet meer 😅🙈

2 jaar geleden

Reactie op Blijemama94

Ze wordt schreeuwend en roepend wakker inderdaad haha. Omze dochter wordt e ...
Bij ons hetzelfde verhaal 😅 wij gaven dan vaak wat melk en hoopten dan dat ze verder ging slapen maar dit hielp niet. Nu dus gestopt met die fles melk want kreeg het idee dat dit ook gewenning was en ze daardoor juist vroeg wakker werd. Het gaat nu iets beter, meestal rond 6.00/6.15 uur wakker. Vanmorgen zelfs 7.15!! Wist niet wat ik mee maakte. Maar ze werd alsnog huilend wakker 😅

2 jaar geleden

Reactie op Blijemama94

Ze slaaot vaak 1,5 tot 2 uur tussen de middag. En als ik er vanaf half 6 4, ...
Bedoelde ook 4,5 uur na het middagdutje voor de avond bedtijd 🙂

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ons zoontje van 20 mnd sliep altijd heel goed tot ongeveer 06:30-07:00u maar nu is het eerder 05:30u-06:00u… ik hoop maar dat het een fase is 😅 hij slaapt overdag gewoon 1x van 13:00-15:00u dus daar ligt het niet aan denk ik

2 jaar geleden

Reactie op amyl-24

Heel herkenbaar! Ons zoontje van 20 mnd sliep altijd heel goed tot ongeveer ...
Hoi! Bij onze dochter exact hetzelfde. Heb er toevallig net een topic over aangemaakt. Hoe gaat het nu? Is er hoop 😂

2 jaar geleden

Onze wekkers gaan om 0530 en dan zit der ook eentje te zingen in bed. Om 0600 haal ik er vaak uit krijgt ze een pap fles en on 0630/0645 legt mijn vader haar weer lekker terug in bedje en dan slaapt ze veder tot 0900