11 Reacties

2 jaar geleden

Hier enkel papa, mama, drie en ja, vooral ja is erg aanwezig hier. Hij zegt het overal op. Hij is nu bijna 20 maanden. 2 weken geleden bij een logopedist geweest die aangaf dat hij van z'n speen afmoet ivm speenmondje. Hij kreeg hem al enkel tijdens het slapen. Ik... durf... niet...zijn...speen... af.. te....pakken.

2 jaar geleden

Oh wel al naar de logopedist he. Was dat op jouw eigen verzoek of op advies?

2 jaar geleden

Hoi!! Ik refereer even naar mijn eerste kindje, zij praatte ook nog niet zoveel met 19 maanden. Was wel rete snel met lopen/rennen/klimmen. Dus gewoon te druk bezig met andere dingen in ontwikkeling dan praten. Inmiddels ruim 4 en praat goed en duidelijk. Destijds heb ik het op kdv gevraagd, wat denken jullie. Als je zoon daarheen gaat zou je eens kunnen vragen wat hun ervan denken. Persoonlijk zou ik nog gewoon even (hoe moeilijk ook 🙃) rustig afwachten. Succes!! 😘

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 20 maanden zegt alleen papa, mama, disie(poging tot de naam van de hond ) die , da, ja, nee en aju meer komt er ook niet uit .

2 jaar geleden

Oh wel al naar de logopedist he. Was dat op jouw eigen verzoek of op advies ...
Eigen verzoek. Hij was snel met lopen etc en vanaf 12 maanden zag ik niets nieuws bij hem. Geen vooruitgang meer zeg maar

2 jaar geleden

Ben ik het helemaal mee eens! Onze eerste dochter was laat met lopen maar snel met praten. Onze tweede dochter sneller met lopen en dus wat later met praten. Komt echt allemaal wel goed, laat je niet onzeker maken!

2 jaar geleden

Mijn dochter wordt in mei 2 jaar. Ze plakt nu 2 woordjes achter elkaar zoals bijvoorbeeld: broodje eten, knuffel pakken, lekker slapen.

2 jaar geleden

Inderdaad weinig zorgen hoor! Hij is nog klein. En ik merk in zijn gedrag wel dat hij dingen snapt, kan dingen goed aanwijzen en als ik zeg we gaan broodje eten loopt hij naar de stoel etc. En hoort volgens mij ook goed, behalve als iets niet mag en ik nee zeg 😂 Hij kan zich ook goed duidelijk maken met 'dieeee' dus is ook wel beetje luiheid misschien haha. Ik vind altijd wel interessant te horen hoe het met andere kindjes gaat!

2 jaar geleden

Mijn dochter is ruim 18 maanden nu en een enorme kletskous (maar was ook als baby echt een pratertje) maar ze is vooral dol op zingen, ze zingt de hele dag door en ik denk ook dat ze veel woordjes leert door al die liedjes. Heel lang zei ze alleen dezelfde woordjes (papa, opa, bal, koe (niks mama of oma)) en opeens ging ze uitbreiden. En hoe groter haar woordenschat hoe sneller het gaat lijkt wel, ineens zegt ze elke dag wel een nieuw woordje. Ik denk dat het vanzelf komt, en zodra het begint gaat het ineens hard! (Hier ook een speen met slapen, die durf ik ook nog niet af te pakken🙈 )

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft tot zijn 3 jaar met een speen geslapen en praten ging altijd vlot dus heeft daarom niet met de speen te maken 😉. Komt allemaal goed, elk kind zijn eigen tempo.

2 jaar geleden

Hier heel veel woordjes en tweetalig. De hele gesprekken die hij voert wanneer hij speelt volg ik niet. De kortere zinnen van 2 woordjes leer ik nu te begrijpen 🤣 Hij praat en zingt veel.. maar loopt nog niet.