10 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Ik heb die zondelijksheidsbox aangeschaft (voor m'n eerste kind) en vind m best heftig. Ik ben nooit een week thuis met m'n kind dus voor mij ging t niet op en heb m nog ergens liggen. Nu met de 2e (die ook meer interesse heeft in t toilet) ga ik t toch op mijn eigen manier doen.
Het is volgens mij wel bij elk kind anders of t zinvol is. Bij die van mij is t niet te doen nog. Interesse is er maar dat isbt ook. Dus zodra ik merk dat hij er veel meer mee bezig is, ga ik hem zonder luier laten lopen enzo. Zal denk ik begin de zomer wordt gezien de temperatuur
2 jaar geleden
Mijn dochter is nu 2,5 en was zindelijk met 2,3 jaar oud. Met de zindelijkheidsbox en helemaal geen week thuis gebleven. Nog geen dag zelfs. De eerste dag nog wat ongelukje gehad en dag 2 ging al prima. Ben gewoon overal naar toe gegaan met dat potje onder mijn arm haha en na 5 dagen ging het perfect en ook op het toilet. Je kan eventueel ook zelf losse stickers kopen en/of mini kadootjes en er zelf een beloning iets van maken.
2 jaar geleden
Als jij dit gevoel al een beetje hebt, zal ik het lekker na de feestdagen doen... heeft ze het begrip en de interesse nog meer en heb je het waarschijnlijk zo gedaan?
2 jaar geleden
Reactie op ChristineS94
Als jij dit gevoel al een beetje hebt, zal ik het lekker na de feestdagen d ...
Ja alleen heb ik nu nog verlof en dan niet meer hahah
2 jaar geleden
Reactie op Zwangerjuni
Ja alleen heb ik nu nog verlof en dan niet meer hahah
Oooo ja dat maakt het makkelijker... of je probeert het gewoon. Werkt het niet, stel je het uit
2 jaar geleden
Ik vind de zindelijkheidsbox echt weggegooid geld. Heb ik bij de oudste gebruikt wat overigens niet werkte. Ze moeten er ook echt zelf klaar voor zijn. Maar toen ik de box kreeg dacht ik dat had ik zonder ook wel gekund. Stickers kopen en beloningen uitdelen.
VRIEND
2 jaar geleden
Mijn dochter plast al een tijdje (maand of 5) op het toilet als ze in haar blote billen loopt (potje vindt ze helemaal niks). Alleen poepen geeft ze nog niet aan en is daarom nog niet zindelijk.
Ik ben niet zo van zo’n zindelijkheidsbox, maar misschien is het wel het proberen waard om met stickers te werken om het poepen op het toilet te belonen.
2 jaar geleden
Mijn dochter is nu bijna 2,5 jaar en is sinds 3 maanden geleden geen luiers meer dragen overdag. Ik gebruik een
" hand carry potje" die ik overal kan meeneem. De eerste dag zonder luier heeft ze gewoon op haar broek geplast en vond dit niet prettig. Ik heb toen al het potje aangeschaft en liet haar zitten. Na ong.3 dagen vergeet ze niet meer dat zij geen luier heeft en dat als zij plassen moet, gaat zij gelijk op haar potje zitten die " Mau mau" heet. Onderstaande is de naam van het potje. Je kunt hem gewoon via bol.com kopen. Is echt aan te raden. Ik gebruik trouwens geen stickers.
Als jij het gevoel hebt dat je handen nog vol is van alles en de timing nog niet goed is, dan neem even je tijd. Probeer niet te veel drukte opleggen met de potty training. Het levert alleen maar frustraties en dat merk je kindje ook.
Misschien gewoon even het potje kopen en laat hem of haar kiezen welke dieren ze het leukst vindt en dat bestellen,dan kan zij of hij even wennen met het idee om te zitten.
Jippie's My Carry Potty Plaspotje - Kat
2 jaar geleden
Reactie op wente
Kan iemand vertellen: hoe werkt de zindelijkheidsbox?
Het is een box met boekjes met uitleg (zoals herhaal: je broekje moet droogblijven en: jij moet het zeggen als je moet plassen). Er zitten kaarten bij met plekken voor stickers dus bijv de eerste dag is er plek om 1 sticker te verdienen en een kadootje. Dag 4 moeten er bijv 3 stickers verdiend zijn voor een kadootje. Daarnaast zit er nog een eind diploma in.
Je kan dus eventueel ook zelf stickers halen. De kadootjes heb ik gehaald bij de action. 10 kadootjes voor 10 euro.