14 Reacties
3 jaar geleden
Oh ik herken het! Onze dochter praat wel... maar de driftbuien.. vreselijk. Ik ken mn eigen kind amper terug.. ze kan zo ontzettend zeuren.. drammerig zijn.. hier proberen we steevast onze grenzen te blijven stellen.. niet boos worden of uit onze slof schieten (ahum).. maar consequent blijven.. iedereen zegt dat het een fase is.. ze gaan richting 2 jaar en dan zeggen ze dat het hoogte punt er is. Het heeft alles temaken met het ontwikkelen van een eigen wil en mening. Ik zou stoppen met piekeren en zorgen maken. Probeer het wat los te laten want het hoort echt heel erg bij de leeftijd.. en dat praten? Hier doet ze het wel goed alleen de motorische ontwikkeling is veel minder. Komt allemaal wel..
3 jaar geleden
Hier nog 1 hoor die geen woord zegt en drammerig is ...☺️ Ik maak me geen zorgen😄
3 jaar geleden
Hee,
Ons zoontje is ook 18mnd, ik herken je verhaal niet. Maar ik denk niet dat er iets mis is. Maar ik ben geen arts of deskundige.
Bij ons op het cb zeggen ze juist weer wat anders, daar hoeft een kind pas met zn 2e jaar 10woorden te kennen. Geluiden tellen ook mee als "woordje"
Ons zoontje zegt ook niet veel woordjes, mama =mama
Mamaaaaa=papa
En voor de rest is het woordjes wat er op lijkt waardoor we hem snappen.
Luiler=luier
Ling=Bing van tv
Peen=speen
Dat soort woordjes.
Wel heel veel dierengeluiden kent hij.
Maar om even op je verhaal terug te komen. Ons zoontje ziet ook weinig kindjes of andere volwassenen, komt niet op kdv.
Wij hebben abonnement op de dierentuin (helaas nu gesloten) waardoor hij daar veel kindjes ziet. En regelmatig naar de kinderboerderij.
Helaas is dit wel een corona kindje waardoor je indd afstand hebt en weinig sociale contacten hebt. Althans wij hier wel, weinig "speel"afspraakjes of familie bezoeken.
Dat drammerige hoort bij de leeftijd, en vooral uitproberen. Wij complimenteren juist het goede en dat werkt hier goed. Oh wat knap van jou, wat speel jij lief op de grond, goed zo.