23 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben daarom het ochtenddutje ingekort tot 30 minuten. Toen werd het weer half 7🥲
2 jaar geleden
Misschien het ochtend dutje verkorten van 9.30 tot 10.00 en de middag dut van 13.00 tot 15.00. En dan tussen 18.00 en 19.00 naar bed.
Het kan zijn dat ze te oververmoeid zijn voor ze naar bed gaan en dat kan weer vroeg wakker veroorzaken.
Ook lees ik wel overal dat wakker worden normaal is tussen 6 en 7 dus heb mij erbij neergelegd en het verschilt enorm wanneer ze wakker worden hier.
2 jaar geleden
Overal lees ik ook dat een kind 11-12u slaapt in de nacht. Dus om 19u slapen betekent dan tussen 6 en 7 wakker. Das niet heel gek. Je kunt indd beetje proberen met hoeveelheid slaap overdag iets inkorten. Maar kan ook gewoon even een tussen fase zijn. Is een periode geweest dat onze zoom standaard om 6u wakker werd. Nu is dat meestal 6.45u. Niets zo veranderlijk als een kind 😉
2 jaar geleden
Kan slaapregressie zijn misschien. Toen onze kleine door de slaapregressie ging rond de 7 maanden werd ie ook altijd wakker rond half 6 al en soms eerder. Uiteindelijk paar weken later werd het ineens 7 uur weer. Dat heeft ook 2 weken geduurd en nu sinds kort weer half 7. Prima tijd vind ik. Kan echt te maken hebben met ontwikkelingen. Wat weer iets meer onrust veroorzaakt en vroeger wakker worden hoort daar dan ook bij
2 jaar geleden
Kan van alles zijn, hier merken we dat ons zoontje ook gewoon minder slaap nodig heeft dan een paar maanden geleden. Dus ochtend dutje doen we 1 cyclus (max 45 minuten), smiddags mag hij gewoon 2 uur slapen, uiterlijk tot 16:30 (hoewel hij meestal na anderhalf uur wakker wordt) en we leggen hem savonds wat later op bed (meestal 19:30). Hij slaapt snachts sowieso maar 11 uur ongeveer. Dit lijkt voor nu een prima ritme. Sommige kindjes hebben gewoon meer of minder slaap nodig. Kind van een vriendin van mij is bijna 3 en slaapt tussen de middag gewoon 2 uur + snachts 12 uur). Heerlijk! Maar ik weet nu al dat ons zoontje dat niet gaat hebben.
2 jaar geleden
Onze baby werd vroeg wakker vanwege overvolle luier, dus die verschonen we nu als we naar bed gaan. Hij slaapt gewoon door. Nu wordt hij weer wat later wakker
2 jaar geleden
Je kan proberen je ochtend dutje naar 9:30 te verschuiven en Max 30 min. Dat is de tip van snuggles en dreams uit de vroege vogel gids. Hier werkte het helaas niet hahaha. Maar wie weet.
2 jaar geleden
Reactie op Lott-j
Gewoon mijn kindje volgen is wat ik doe. Hier ook al weken rond 5.30-6u wak ...
Dit herken ik ook. Als ik de slaapjes overdag inkort, wordt hij juist vroeger wakker.
Nu al een paar keer gewoon 3 uur of zelfs 3,5 uur laten slapen overdag en hij wordt opeens 6.30 uur wakker 😊.
2 jaar geleden
Al 1,5 week stipt om 5:30 wakker pfff pittig vind ik het. Daarvoor was het 7:00
2 jaar geleden
Al 1,5 week stipt om 5:30 wakker pfff pittig vind ik het. Daarvoor was het ...
Hier net hetzelfde! Die 5 op de wekker zien vind ik zo onmenselijk 😅